  • 1. Data: 2012-11-21 11:37:15
    Temat: Kohjinsha SA1F00 - ile jest warty? (długie)
    Od: "Leszek" <l...@b...adresu.invalid>

    Dzień dobry, trafiła mi się okazja zakupu, nie wiem jak go właściwie nazwać,
    netbooko-tableta, o nazwie Kohjinsha SA1F00, zaprojektowany w 2006 roku w
    Japonii, wyprodukowany w Chinach. Sprzęt posiada, poza cechami typowego
    netbooka, obrotowy, dotykowy ekran, posiadający dodatkowe przyciski myszy po
    bokach (trackpoint, prawy i lewy przycisk myszy i scroll góra-dół). Poza tym
    można oczywiście normalnie pisać po ekranie palcem albo rysikiem, jak kto
    woli. Po obróceniu ekranu powstaje z tego tablet, tylko trochę grubszy niż
    typowy. Ekran to LCD 7" pracujący w rozdzielczościach 800x480 i 1024x600 @
    32.

    Poniżej dane techniczne:

    Procesor: AMD Geode LX800 500 MHz (normalny x86)
    RAM: 1 GB SO-DIMM DDR 333 (PC 2700), wymienny
    Grafika: Zintegrowana, w BIOS-ie można jej przydzielić do 128 MB pamięci
    Dysk: ATA100, 5400 rpm, 8MB cache, pojemność 80 GB, osiągający realny
    transfer 25 MB/s
    LAN: 100 Mbps, zintegrowany
    WiFi: 54g, zintegrowane
    Bluetooth: 2.0+EDR, zintegrowany

    Poniżej wejścia/wyjścia:

    1x ETH
    2x USB (jedno po lewej, jedno po prawej)
    1x Slot kart SD (pełnowymiarowych)
    1x Slot kart CF
    1x VGA
    1x Potencjometr do regulacji głośności
    1x Wyjście audio (zielone)
    1x Wejście mikrofonowe (różowe)
    2x Wbudowane głośniczki stereo
    1x Wbudowany mikrofon

    Poza tym posiada oczywiście standardowego touchpada, więc są co najmniej
    trzy możliwości sterowania kursorem: dotykowy ekran, trackpoint i touchpad.
    Akumulator oczywiście wymienny, standardowy 11.1V/2600mAh, obecnie trzyma na
    WiFi ponad 2 godziny. Jest też gniazdo ładowania/zasilania zewnętrznego
    (standardowe, z pinem w środku). Wymaga 19V/2.63A. Na zasilaczu pracuje z
    wyjętym akumulatorem. Na klawiaturze są jednocześnie litery standardowe i
    japońskie, nie ma problemu z korzystaniem, jedyna wada to brak prawego CTRL
    i ALT, a prawy ALT do polskich liter zastępuje lewy CTRL. Poza tym są
    wszystkie standardowe klawisze. Jego stan jest bardzo dobry, żeby nie
    powiedzieć idealny, w niektórych miejscach pozostały jeszcze folie ochronne.
    Bez rozbierania całości wymienić można tylko akumulator i RAM. Obsługuje
    bootowanie z USB. Działa pod Windowsem oraz Linuksem. Urządzenie oczywiście
    jest używane.

    *Teraz najważniejsze pytanie: ile to jest obecnie, na nasze polskie warunki
    warte?*
    Na Allegro nie znalazłem ani śladu niczego tej firmy.

    Poniżej przykładowe linki:

    http://u.42.pl/2JlP
    http://u.42.pl/2JlQ
    http://u.42.pl/2JlR

    PS Proszę nie składać ofert kupna, ponieważ to ja chcę go kupić i właśnie
    dostałem go do testów na 2 dni.

  • 2. Data: 2012-11-21 12:17:16
    Temat: Re: Kohjinsha SA1F00 - ile jest warty? (długie)
    Od: "Leszek" <l...@b...adresu.invalid>

    Dodam jeszcze, że znalazłem podobny sprzęt Della o nazwie Inspirion Duo,
    który chwali się, że jako pierwszy wyprodukował urządzenie tego typu w 2010
    roku, a ten opisany przeze mnie jest z 2006 roku. Za takiego nowego Della
    trzeba obecnie dać około 1500 PLN. Wiadomo, ma lepsze parametry, ale mi
    głównie chodzi o bycie normalnym architekturowo (x86) netbookiem i tabletem
    w jednym, z dotykowym ekranem.

  • 3. Data: 2012-11-21 12:47:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-21 12:17, Użytkownik Leszek napisał:

> [...]
    > ale mi głównie chodzi o bycie normalnym architekturowo (x86) netbookiem
    > i tabletem w jednym, z dotykowym ekranem.

    Wchodzisz na alledrogo do działu laptopy, wpisujesz szukane słowo -
    tablet i masz pięć stron podobnych urządzeń, no mają przeważnie
    większe ekrany i sporo szybsze procesory.
    Podobnie możesz zrobić w dziale netbooki i znajdziesz między innymi to:
    http://allegro.pl/super-netbook-tablet-ultrabook-i27
    99872938.html
    Ja bym radził zamiast tej zabawki kupić coś z C2D.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-11-21 13:15:41
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 21.11.2012 o 11:37 Leszek <l...@b...adresu.invalid> pisze:

    > *Teraz najważniejsze pytanie: ile to jest obecnie, na nasze polskie
    > warunki warte?*
    > PS Proszę nie składać ofert kupna, ponieważ to ja chcę go kupić i
    > właśnie dostałem go do testów na 2 dni.

    Za 200zl, o ile lubisz zbierac zlom, mozesz sie zastanowic, aczkolwiek
    podobne, a nawet lepsze i jeszcze do uzytku sa HP Pavilion TX1000 w cenie
    do wylicytowania za niewiele wiecej.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 5. Data: 2012-11-21 20:20:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Leszek" <l...@b...adresu.invalid> wrote in message
    > *Teraz najważniejsze pytanie: ile to jest obecnie, na nasze polskie warunki
    > warte?*

    zabytek klasy zero, max 300-400 zlotych i to tylko ze wzgledu na male rozmiary

    jezeli rozmiary nie sa krytyczne to celuj raczej w ibma x60, x61 czy della xt,
    xt2
    bo z tym procesorem, iloscia ramu i dyskiem 1,8 cala nie poszalejesz