    From: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Kolejne pytanko
    Date: Fri, 8 Jul 2011 11:02:04 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:05a9c80f-a994-48d6-b3a9-c9a4f23e29d8@a7g2000vby
    .googlegroups.com...
    On Jul 8, 8:36 am, "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    Y?

> [...]
    >trochę bokiem. Gwintownik za 1000 zeta starczał na dwa-trzy razy, a
    >płytka za kilkanaście złotych wytrzymywała tak ze setkę otworów.
    >Jedyna techniczna trudność to że płytka musi mieć zarys z którego
    >wynika odpowiednia geometria gwintu, czyli to nie będzie pierwszy
    >lepszy trójkąt z półki. Ale każdy dobry producent narzędzi
    >skrawających ma to w katalogu, tyle że z dużym skokiem może nie być
    >łatwo. Ostatecznie trzeba będzie frezować na kilka razy: oddzielnie
    >górna powierzchnia, oddzielnie dolna, a środek na koniec. I tak
    >wszystko z jednego zamocowania, więc pikuś.

    A jak się ma sprawa głębokości ?
    Narzędzie musiało by mieć jakieś 700 mm części wystającej z wrzeciona, czy
    to nie będzie stanowiło problemu no i skok w osi "Z" też odpowiedni ? Chyba
    do tego musiała by być odpowiednio duża frezarka.
    Przyznam że nie siedzę w ogóle w tych sprawach, w końcu elektryk z
    wykształcenia ze mnie. A że trafiłem na ten problem to zarzucam wici w sieci
    ;)
    Troche mnie przerażają te wielkości, nie wiem czy będzie ktoś chętny w
    Polsce żeby tego się podjąć.
    A jak się ktoś znajdzie to może zaśpiewać cenę, że lepiej będzie zezłomowac
    maszynę i poszukać nowej.

    Gejzero