  • 11. Data: 2010-06-25 11:19:13
    Temat: Re: Kolorowe znaki poziome
    Od: Paweł Lewandowski <d...@g...com>

    On 25 Cze, 09:50, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    > Po części oszczędność, po części trwałość, po części estetyka.

    > Jeżeli to jest uliczka osiedlowa ("strefa zamieszkania", czy jak tam się
    > to nazywa), to akurat to, czy jest przejście dla pieszych, czy nie, nic
    > nie zmienia. A może pomóc trochę "skanalizować" ruch pieszych.

    Powyższa sytuacja występuje akurat poza strefą zamieszkania. Pisząc
    "droga osiedlowa" nie miałem na myśli ani drogi wewnętrznej, ani
    niepublicznej. Chodziło mi o drogę o niewielkim natężeniu ruchu.

    >  > czarne (!) linie  rozdzielające pasy ruchu na jasnoszarym bruku
    >
    > Przecież linii rozdzielających pasy ruchu zazwyczaj równie dobrze
    > mogłoby nie być... A lepsze takie (stanowiące "nieśmiałą sugestię"), niż
    > żadne.

    Nie do końca mogłoby nie być, bo przypadek który mam na myśli to linia
    ciągła rozdzielająca pasy ruchu, więc jest stan prawny (czy jest
    znakiem w rozumieniu PoRD czy nie) jest dość istotny, nie chodzi tylko
    o dobre obyczaje.

    >  > oraz czerwone linie rozdzielające miejsca parkingowe
    >
    > O ile zgodzę się, że takie znaki raczej nie mająmocy prawnej, to mogą
    > stanowić pewną sugestię i wskazówkę dla parkujących. Taka informacja
    > "jak staniesz skosem, bo cośtam, to ci jaj nie urwiemy, ale miło by
    > było, gdybyś jednak stawał tak, jak pokazują linie"
    >
    >  > wraz z "kopertą" złożoną z

    > Jeżeli obok jest znak pionowy (a zazywczaj jest) - to why not?

    Naturalnie chodziło mi o sytuację niejasną - a obecność znaku
    pionowego oczywiście jednoznacznie wyjaśnia sprawę.

    > W rozumieniu PoRD znakiem pewnie nie jest, ale nie zgodzę się z tezą, że
    > są niepotrzebne.

    Ja też nie twierdzę że są niepotrzebne, ale ni może być tak, że
    namalujemy (ułożymy z kostki) linię czerwoną bądź czarną i będziemy
    liczyć na dobre obyczaje kierowców. Jeśli ustawodawca przewidział, że
    linia ma być biała bądź żółta to taka ma być. Każda pozostała to tylko
    ozdoba drogi.

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2010-06-26 09:25:57
    Od: <s...@a...pl>

    >Sugerujesz, że droga wykonana z bruku przestaje być drogą publiczną?

    Nie tak. Sugeruję, że w wiekszości przypadków nie mają one statusów drogi
    publicznej. Drogi takie powinne być oznaczone jako droga wewnętrzna, ale
    zazwyczaj takich znaków na nich nie ma.

  • 13. Data: 2010-06-27 20:43:11
    Od: Paweł Lewandowski <d...@g...com>

    On 26 Cze, 09:25, <s...@a...pl> wrote:

    > Nie tak. Sugeruję, że w wiekszości przypadków nie mają one statusów drogi
    > publicznej. Drogi takie powinne być oznaczone jako droga wewnętrzna, ale
    > zazwyczaj takich znaków na nich nie ma.

    W większości przypadków? Sugerujesz, że większość drug wykonanych z
    bruku nie jest drogą publiczną? Trudno to poprzeć jakimiś danymi, ale
    zdrowy rozsądek nasuwa myśl przeciwną.

    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2010-06-27 23:20:41
    Od: <s...@a...pl>

    > W większości przypadków? Sugerujesz, że większość drug wykonanych z
    > bruku nie jest drogą publiczną? Trudno to poprzeć jakimiś danymi, ale
    > zdrowy rozsądek nasuwa myśl przeciwną.

    Przeczytaj w głównym wątku, o jaki bruk chodzi.
    Tak, sugeruję, że większość dróg z polbruku nie ma statusu dróg publicznych.
    Polbrukiem z liniami i znakami z kostki innego koloru są zazwyczaj wykładane
    drogi wewnętrzne.