  • 1. Data: 2010-06-24 18:28:24
    Temat: jazda w UK samochodem z polski (dłużej)
    Od: "G" <g...@g...pl>

    Witam,

    Czy jazda w Anglii samochodem z kierownicą po lewej stronie (z Polski)
    na dłuższą mete jest możliwa? Ja rozumiem ze tydzień dwa to można wszystko,
    ale czy kilka miesięcy nawet rok takiej jazdy będzie do zniesienia?
    Zastanawiam się czy zabierac swoje auto ze sobą, nie wykluczam pracy
    zarobkowej tym autem.

    Będę wdzieczny za merytoryczne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-06-24 18:50:37
    Temat: Re: jazda w UK samochodem z polski (dłużej)
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    G pisze:
> [...]
    > na dłuższą mete jest możliwa? Ja rozumiem ze tydzień dwa to można
    > wszystko, ale czy kilka miesięcy nawet rok takiej jazdy będzie do

    Jeździłem ze dwa tyg, oczywiście dłużej tez się da, kwestia
    przyzwyczajenia. Szczególnie w mieście jest łatwiej. największym
    problemem jest wyprzedzanie większych samochodów. Oczywiście zwiększenie
    odstępu pomaga, ale jednak takie wyprzedzanie jest upierdliwe.

    > Zastanawiam się czy zabierac swoje auto ze sobą, nie wykluczam pracy
    > zarobkowej tym autem.
    >
    > Będę wdzieczny za merytoryczne odpowiedzi.

    Jak masz być dłużej i jeszcze zarabiać samochodem, poszukaj toczydła
    które nie straci na wartości przez te kilka miesięcy. Przed spzedażą
    pięknie umyj, nawoskuj, odkurz, być może wyjdziesz na zero.

    Seco

  • 3. Data: 2010-06-24 19:00:59
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > nie straci na wartości przez te kilka miesięcy. Przed spzedażą pięknie
    > umyj, nawoskuj, odkurz, być może wyjdziesz na zero.

    No właśnie nie widze sensu kupowania samochodu skoro mam już porządne 2
    letnie bezawaryjne auto. Jedyny mankament to polskie tablice, i kierownica
    po złej stronie. Boje sie że jako kierowca po 2 miechach bede miał
    serdecznie dosyc jazdy z kierownicą po złej stronie. Ale tu znów powraca
    pytanie o sens kupna auta (raz ze wydatek, dwa ze niepotrzebny) skoro jedno
    już mam.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2010-06-24 19:09:19
    Od: Marcin Kopacz <x...@x...xxx>

    W dniu 2010-06-24 18:28, G pisze:
> [...]
    > na dłuższą mete jest możliwa? Ja rozumiem ze tydzień dwa to można
    > wszystko, ale czy kilka miesięcy nawet rok takiej jazdy będzie do

    Nie ze swojego doświadczenia, ale znajomy z Irlandii jeździ już od kilku
    lat samochodami wyłącznie z kierownicą po lewej stronie i nie marudzi.
    Wygląda na to, że się da :)

    Marcin

  • 5. Data: 2010-06-24 19:13:32
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > serdecznie dosyc jazdy z kierownicą po złej stronie. Ale tu znów powraca
    > pytanie o sens kupna auta (raz ze wydatek, dwa ze niepotrzebny) skoro

    Mój ojciec 8 lat tak jeździł. To jest kraj gdzie się praktycznie nie
    wyprzedza a parkuje na ogół równolegle do krawężnika dzięki czemu będzie ci
    łatwiej się wysiadało - prosto na chodnik. Według mnie w normalnych
    warunkach zero problemu.

  • 6. Data: 2010-06-24 19:17:21
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-24 19:13, Przemek V pisze:

    > Mój ojciec 8 lat tak jeździł. To jest kraj gdzie się praktycznie nie
    > wyprzedza

    To może być trudne dla polskiego kierowcy niekapelusznika. Ale pierwsze
    mandaty skutecznie ponoć leczą z krajowych nawyków.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2010-06-24 19:30:33
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    > To może być trudne dla polskiego kierowcy niekapelusznika. Ale pierwsze
    > mandaty skutecznie ponoć leczą z krajowych nawyków.

    ciekawe, że jazda w Polsce zgodnie z przepisami jest właśnie tak
    nazywana. Jacy ludzie taki kraj.

  • 8. Data: 2010-06-24 19:40:58
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:i003v1$qh6$1@news.dialog.net.pl...

    > To może być trudne dla polskiego kierowcy niekapelusznika. Ale pierwsze
    > mandaty skutecznie ponoć leczą z krajowych nawyków.

    Ja jeżdżę zawsze tak jak tubylcy. We Włoszech pod prąd na czerwonych i do
    odcięcia, w UK w sznureczku, w Szwajcarii ciut poniżej ograniczenia
    prędkości, w USA razem z tłumem, w Czechach jak w Polsce w miarę szybko ale
    czujnie. Jedynie w Niemczech i Austrii mam jakąś perwersyjną przyjemność z
    przekraczania prędkości na autostradach :)

  • 9. Data: 2010-06-24 20:15:50
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 24 Jun 2010 19:13:32 +0200, Przemek V
    <m...@p...onet.naszaojczyzna> wrote:

> [...]
    > wyprzedza a parkuje na ogół równolegle do krawężnika dzięki czemu będzie ci
    > łatwiej się wysiadało - prosto na chodnik. Według mnie w normalnych

    Problem jest przy wszelakiego rodzaju bramkach. Trzeba mieć
    umyślnego na prawym lub dreptać dookoła wozu :)

    r.

  • 10. Data: 2010-06-24 20:29:53
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Problem jest przy wszelakiego rodzaju bramkach. Trzeba mieć
    > umyślnego na prawym lub dreptać dookoła wozu :)
    >
    > r.

    Na płatnych tunelach i odcinkach dróg często są z dwóch stron żeby
    europejskie TIRy nie tamowały ruchu. Na parkingach faktycznie może być
    kłopot.