  • 11. Data: 2020-01-22 16:29:19
    Temat: Re: Kolumna głośnikowa
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-22 o 16:06, wowa pisze:

    > Nic się końcówce nie stanie. Trzeba tylko uważać z mocą i słuchać co
    > kolumna mówi.

    Skuteczniejsze są zabezpieczenia elektroniczne albo taki setup zestawu,
    żeby o przeciążenia końcówki mocy nie było mowy.
    Białko jako element kontrolujący pracę? Da się, ale wystarczy pójść do
    kuchni po chipsy, ktoś z gości podkręci mocniej "Jesteś szalona", czy
    "Tren-Ofiarom Hiroszimy" Pendereckiego i będzie po imprezie.

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2020-01-22 17:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Wed, 22 Jan 2020 10:00:33 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    >No i tak myślałem, choć na upartego można by zrozumieć taki napis
    >jeszcze inaczej - mianowicie że te kolumny można podłączyć do
    >wzmacniaczy o nominalnej mocy 8 om i takich o mocy 4 om.

    Kolumny byc moze - pytanie co wzmacniasz zrobi, jesli zaprojektowany
    na 8 ohm, a kolumny maja 4.

    No chyba, ze kolumny nigdy ponizej 8 ohm nie schodza, a te 4 -
    napisali, zeby klienci nie zadawali niepotrzebnych pytann....

    J.

  • 13. Data: 2020-01-23 15:17:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 22.01.2020 o 16:29, viktorius pisze:

> [...]
    > kuchni po chipsy, ktoś z gości podkręci mocniej "Jesteś szalona", czy
    > "Tren-Ofiarom Hiroszimy" Pendereckiego i będzie po imprezie.

    Biorąc pod uwagę że cała kolumna ma 50cm wysokości a głośnik niskotonowy
    ma 20cm średnicy (i niespecjalnie szerokie zawieszenie) to potraktowanie
    jej mocą 140W raczej załatwi sprawę zabezpieczenia końcówki. Cała
    kolumna waży 9kg.
    Normalnie rzecz biorąc jeżeli końcówka ma zwykłe zabezpieczenie
    nadprądowe to po prostu będzie działać niezależnie od tego co będzie
    napisane i tylko w którymś momencie pojawią się zniekształcenia, chociaż
    wyskotonowy może tego nie przeżyć. Jak ma zabezpieczenie "z kompensacją"
    to zniekształcenia pojawią się dużo wcześniej i wysokotonowy ma szanse
    przetrwać, a cicho i tak będzie grać.
    A wzmacniacz bez zabezpieczeń to teraz chyba dość trudno znaleźć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2020-02-01 21:43:32
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-01-22 10:33, Jacek Maciejewski wrote:

    > Oj, czepiasz się :) Powinienem napisać "znamionowej oporności
    > obciążenia" ale to długie :)

    A tak jeszcze dłuższe.