  • 11. Data: 2014-09-20 21:07:04
    Temat: Re: Komp pada w dziwny sposób
    Od: "liryczny podmiot" <u...@m...com>

    Użytkownik "fifak"

    > ale chodzi o wentylator zasilacza bo innych nie mam w komputerze (wszystko
    > pasywne)

    I to potwierdza tezę, że komputery stacjonarne nie są przygotowane do pracy
    pasywnej;)

    --
    LP

  • 12. Data: 2014-09-21 03:18:11
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > ale chodzi o wentylator zasilacza bo innych nie mam w komputerze
    > (wszystko pasywne)

    a termopasta pod tym pasywnym radiatorem ok? albo masz może kota i dużo tego kota
    uzbierało się na radiatorze?

  • 13. Data: 2014-09-21 06:40:11
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-21 03:18, adamschodowy pisze:

    > a termopasta pod tym pasywnym radiatorem ok? albo masz może kota i dużo tego kota
    uzbierało się na radiatorze?

    wszystko czyściutkie, kota brak

  • 14. Data: 2014-09-21 06:47:44
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-20 21:07, liryczny podmiot pisze:

    > Użytkownik "fifak"

    > I to potwierdza tezę, że komputery stacjonarne nie są przygotowane do
    > pracy pasywnej;)

    ale tam się naprawdę nic nie grzeje

    nie robię żadnych katowań obciążających proc na więcej niż 50%
    grafika HD5570 z założonym arctikiem jest letnia, gpuz pokazuje 35C

    kupie ten nowy zasilacz i zobaczę

  • 15. Data: 2014-09-21 14:28:14
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-09-20 o 08:59, fifak pisze:
    > Objaw jest taki: komp całkiem nowy (2lata), od jakiś 3 miesięcy
    > (pierwszy przypadek) ale teraz coraz częściej po włączeniu kompa
    > wentylator w zasilaczu (full obroty) a komp nie wstaje.
    > Mija pare minut/sekund (czasami) wentylator spowalnia i komp zaczyna się
    > uruchamiać. Później chodzi już cały dzień bez problemu aż do dłuższego
    > wyłączenia (minimum godzina). Objaw jest coraz częstszy i czasami komp
    > zupełnie nie uruchomi się.

    Typowy objaw dla spadku pojemności kondensatorów elektrolitycznych.
    Napięcia będą ok, ale co raz nizsza moc chwilowa - tuz po włączeniu nie
    bedzie w stanie zapodać odpowiedniej liczby amperów. Brakująca moc
    ucieka jako temperatura stad duze obroty wiatraka.

    --
    @foe_pl

  • 16. Data: 2014-09-23 19:19:37
    Od: fifak <f...@o...pl>

    dzisiaj 4 dzień od ponownego dokładnego przelutowania pcb zasilacza i
    jak na razie zero problemów ale już zamówiłem nowy zasilacz fortron GHN

  • 17. Data: 2014-09-25 14:58:40
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-23 19:19, fifak pisze:

    > dzisiaj 4 dzień od ponownego dokładnego przelutowania pcb zasilacza i
    > jak na razie zero problemów ale już zamówiłem nowy zasilacz fortron GHN

    i dzisiaj znowu, włączam kompa a przez 20 sekund wentylator na full, na
    szczęście przyszedł nowy zasilacz i będę testował dalej

  • 18. Data: 2014-09-25 16:38:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-23 o 19:19, fifak pisze:
    > dzisiaj 4 dzień od ponownego dokładnego przelutowania pcb zasilacza i
    > jak na razie zero problemów ale już zamówiłem nowy zasilacz fortron GHN
    Jaki sens ma ciągłe przelutowywanie pcb? Wziąłbyś zainwestował te 5-10zł
    w nowe kondensatory.

    Maciek

  • 19. Data: 2014-09-25 16:58:51
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-25 16:38, Maciek pisze:
    > Jaki sens ma ciągłe przelutowywanie pcb? Wziąłbyś zainwestował te 5-10zł
    > w nowe kondensatory.

    które? na płycie? all są solidstate a płyta jest jeszcze na gwarancji

    w zasilaczu? wylutowałem dwa losowe elektrolity i sprawdziłem pojemność
    jest wzorcowa

    działam już na nowym zasilaczu FSP 350GHN jak będzie ok to zabiore sie
    za rozbebeszanie poprzedniego PSU i pomierzę wszystkie kondensatory- tak
    z czystej ciekawości bo ciągle nie wierzę że psu tej marki padł po 2 latach

  • 20. Data: 2014-10-05 15:13:04
    Od: fifak <f...@o...pl>

    po ponad tygodniu od wymiany zasilacza nie zauważyłem żadnych problemów
    i objaw się ani razu nie powtórzył, czyli na 100% winny był poprzedni
    zasilacz fortron 350W HHN

    co ciekawe wylutowałem wszystkie kondensatory i sprawdziłem ich
    pojemność, każdy był OK

    nie wiem co mogło paść w tym zasilaczu