    From: "slawmir" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Kompakt z wizjerem i usypianą matrycą w czasie kadrowania
    Date: Fri, 10 Oct 2014 08:42:43 +0200

    Cześć,

    Jestem użytkownikiem amatorskiego systemu lustrzankowego Nikona i od
    niedawna kompaktu FujiFilm X10 z optycznym wizjerem. Kompakt ze względu na
    gabaryty i wagę często wygrywa z lustrzanką podczas wyjazdów wakacyjnych
    (lustrzankę też zabieram, ale częściej używam Fuji).

    W lustrzance zawsze podobała mi się możliwość "długiego" kadrowania
    optycznego i zrobienie zdjęcia ("reporterskiego") w odpowiednim momencie
    (np.: bawiąca się na wakacjach moja mała córka i cykam zdjęcie po dłuższym
    np. 2 minutowym podglądaniu jej przez wizjer w ciekawym momencie
    (odpowiednia poza, mina itp.)).

    W nowym FujiFilm X10 (pomijając jakość wizjera) też mam taką możliwość - ale
    jest problem z pracującą cały czas (nagrzewającą się matrycą).
    Czy istnieją zatem kompakty lub bezlusterkowce z wizjerem optycznym i trybem
    pracy:
    - rezygnuję z kadrowania na LCD - jest on wygaszony lub wyświetla informacje
    o ustawieniach
    - kadruję poprzez wizjer optyczny (np. FujiFilm X10, Olympus E-PL5 z
    wizjerem optycznym)
    - matryca jest "uśpiona" (naciskam jakiś "pstyczek" lub z menu wybieram
    opcję "uśpienia matrycy")
    - naciskam spust migawki - matryca szybko "wybudza się" i aparat łapie
    ostrość (spust wciśnięty do połowy); łapie ostrość i robi zdjęcie (spust
    wciśnięty do końca)

    Czy istnieją takie rozwiązania ? Myślę, że nie ma takiego aparatu (z takim
    trybem pracy) - a szkoda, efekt nagrzewania pracującej matrycy może być w
    pewnych sytuacjach zauważalny (i zżera energię akumulatora).