  • Data: 2014-10-13 09:28:10
    Temat: Re: Kompakt z wizjerem i usypianą matrycą w czasie kadrowania
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > II Podsumowując - na podstawie wywodów "XX YY" rozumiem, że współczesne
    >
    > matrce CMOS w bezlusterkowcach/kompaktach mogą ulec nagrzaniu w sytuacjach:
    >
    > - nagrzanie całego body (mp.: aparat lezący na słońcu)

    tak , i na to trzeba zwrocic uwage.
    na plazy schowac aparat do torby , nie wystawiac dlugo na dzialanie slonca.

    > - długiej ekspozycji - zdjęcia z czasem ekspozycji np.: powyżej 30 sekund

    Raczej nie.
    matryce CMOS pobieraja moc rzedu mW.
    Ten problem moglby wystapic w matrycacgh CCD , aktualnie rzadko stosowanych , gdzie
    pobor mocy jest kilkaset razy wiekszy od CMOS.

    Przy bardzo dlugich czasach naswietlenia wystapia szumy , ale nie sa one spowodowane
    nagrzaniem matrycy , tylko tym, ze szum w ogiole istnieje. dlugi czas naswietlenia
    oznacza ze poziom sygnalu swietlnego jest niski , a tym samym odstep sygnalu od szumu
    maly a tym samym widzialnosc szumu wieksza.
    ale wzrest tej widzialnosci nie jest spowodowany nagrzaniem matrycy.
    w trakcie fotografowania LV mam praktycznie zalaczony aparat nieraz 2 godziny bez
    przerwy - a wiec i matryca jest zasilana - nic sie nie nagrzewa w takim stopniu , aby
    nastapil mierzalny wzrost szumu.

    Z jednej strony istnieje wykladnicza zaleznosc pomiedzy szumem termicznym a
    temperatura , z drugiej strony , najwazniejsze odszumianie odbywa sie w matrycy w
    chwili zrobienia zdjecia.

    > - działania układów ciągłej stabilizacji matrycy lub ciągłego AF

    w ukladzie stabilizacji matrycy , byc moze , nie wiem , nie mam na ten temat wiedzy .

    AF nie ma nic wspolnego z matryca. Praca AF nie spowoduje nagrzania matrycy.

    > Inne sytuacje - np.: długie działanie LV - nie powinny "podgrzewać" matrycy.

    Nie podgrzewa - to jest wlasnie mila konsekwencja stosowania CMOS , znacznie mniejszy
    pobor pradu , znacznie mniejsze wydzielanie ciepla niz CCD.
    Nawet trzebaby sie zastanowiec , ale to moze byc roznie w roznych konstrukcjach ,
    czy na potrzeby LV jest zaslilana cala matryca czy tylko wybrane pixele , czyli ok 1
    milion max. na pewno obraz jest budowany tylko z czesci pixeli. Na potrzeby LV nie sa
    przetwarzane wszystki pixele z matrycy - to oznaczaloby straty czasu , energii.

    generalnie to dla mnie najwieksza wada celownikow w formie minitorka LCD jest bardzo
    slaba widzialnosc obrazu w sloncu. Nieraz juz psiocze ze przydalby sie chociaz
    prymitywny celownik ramkowy jak onegdaj stosowano np w aparacie start.