  • 1. Data: 2010-10-06 19:04:12
    Temat: Kompresor z silnika samochodowego
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Potrzebuje wysokowydajny (ltr./min) kompresor.
    Wymyslilem zrobienie kompresora z silnika samochodowego. Diesla 1.7ltr
    Zwalilbym glowice, a zamiast niej wstawil glowice wykonana ze sztaby alu
    z odpowiednio umieszczonymi zaworami zwrotnymi i wyfrezowanym uzebrowaniem.
    Przy 800 obr. teoretyczna wydajnosc to 1360 ltr./min (praktycznie pewnie
    ok 800-1000 ltr.

    Co sadzicie? da rade? No i silnik pewnie tez bedzie potrzebny sluszny,
    ale nie umiem obliczyc zapotrzebowanie na moc ww.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2010-10-06 19:34:05
    Temat: Re: Kompresor z silnika samochodowego
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-10-06 19:04, MarcinJM pisze:
    > Witam
    > Potrzebuje wysokowydajny (ltr./min) kompresor.

    Wysokowydajny to znaczy ile tych l/min?
    I przy jakim cisnieniu?

> [...]
    > Przy 800 obr. teoretyczna wydajnosc to 1360 ltr./min (praktycznie pewnie

    Chyba pomyslalbym o jakims srubowym kompresorze.

    > Co sadzicie? da rade?

    Rade da, ale czy sie oplaca?

    > No i silnik pewnie tez bedzie potrzebny sluszny,
    > ale nie umiem obliczyc zapotrzebowanie na moc ww.

    Przy takiej wydajnosci to pewnie co najmniej 10kW.

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2010-10-06 19:50:54
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-06 19:34, Karolek pisze:

    > Wysokowydajny to znaczy ile tych l/min?
    > I przy jakim cisnieniu?

    potrzebuje 800ltr.min przy cisnieniu 8 atm. do piaskarki.

    > Chyba pomyslalbym o jakims srubowym kompresorze.

    myslalem, dopuki cen nie zobaczylem :)
    Poza tym lubie cos zbudowac, jka sie nie uda bedzie to kolejne
    doswiadczenie :)

    > Rade da, ale czy sie oplaca?

    Mysle, ze tak, srubowego nie kupie bo to ma pracowac max. 20h/miesiac
    Diesla mam, elektryczny tez, tylko koszt glowicy, zaworow i kol
    pasowych. Ponizej 1000zl.
    Acha, no i mam "normalny" kompresor, wiec zbiornik i te wszystkie
    duperele sa.

    > Przy takiej wydajnosci to pewnie co najmniej 10kW.

    Tak wlasnie szacowalem: 7.5 - 10 kW

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2010-10-06 22:28:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

    > Witam
    > Potrzebuje wysokowydajny (ltr./min) kompresor. Wymyslilem zrobienie
    > kompresora z silnika samochodowego.

    Co Ty palisz? ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-10-07 06:29:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-06 22:28, to pisze:
    > begin MarcinJM

    > Co Ty palisz? ;)

    Ale konkretnie co budzi twoje watpliwosci?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2010-10-07 07:23:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale konkretnie co budzi twoje watpliwosci?

    Teraz to już jest takie pokolemnie że nie można mieć samemu pomysłów tylko
    się wszystko kupuje gotowe i bierze fachowca dosłownie do wszystkiego.
    Niedawno koleżanka mojej żony pytała się czy moja żona nie boi się jeździć
    samochodem który ja naprawiam. BO jej mąż jeździ tylko do fachowców z ASO.

  • 7. Data: 2010-10-07 07:39:03
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-10-06 19:50, MarcinJM pisze:

    > potrzebuje 800ltr.min przy cisnieniu 8 atm. do piaskarki.

    To znowu nie tak duzo.
    Gotowca na alledrogo kupisz w okolicach 5kzl.

    > myslalem, dopuki cen nie zobaczylem :)

    Ale jak to pieknie pracuje :>

    > Poza tym lubie cos zbudowac, jka sie nie uda bedzie to kolejne
    > doswiadczenie :)

    Chyba ze tak.

> [...]
    > pasowych. Ponizej 1000zl.
    > Acha, no i mam "normalny" kompresor, wiec zbiornik i te wszystkie

    Z glowica bedzie najwiecej zabawy.
    Zawory blaszkowe proponowalbym zamontowac tak jak w zwyklym kompresorze.
    Pozostanie kwestia jak je zamontowac.
    Dolna czesc glowicy z blaszkami moglaby byc wykonana ze stalowej plyty z
    odpowienimi kanalami i mocowaniami blaszek.
    Gorna czesc to juz wiekszy problem, ja bym sie zastanowil czy nie wziac
    gotowca w postaci glowiczki sprezarki od samochodu ciezarowego.

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-10-07 07:41:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-07 07:23, Agent pisze:

> [...]
    > wszystkiego. Niedawno koleżanka mojej żony pytała się czy moja żona nie
    > boi się jeździć samochodem który ja naprawiam. BO jej mąż jeździ tylko

    Tak to jest. Jeszcze w nocy przyszedl mi do glowy inny myk: latwo zrobic
    z takiego silnika sprezarke dwustopniowa.
    Poniewaz w czterosuwie R4 2 wew tloki chodza razem i 2 skrajne tez
    razem, mozna: wywalic jeden skrajny tlok, wewnetrzne spiac razem i tymi
    dwoma wpychac wstepnie sprezone powietrze do pozostalego jednego skrajnego.
    Kwestia odpowiedniej konstrukcji glowicy. Z tym, ze 2 stopniowa mi
    niepotrzebna :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2010-10-07 07:55:06
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-07 07:39, Karolek pisze:

    > To znowu nie tak duzo.
    > Gotowca na alledrogo kupisz w okolicach 5kzl.

    Ale ja nie chce wydawac 5 tys.

> [...]
    > Gorna czesc to juz wiekszy problem, ja bym sie zastanowil czy nie wziac
    > gotowca w postaci glowiczki sprezarki od samochodu ciezarowego.

    Tu akurat nie widze zadnego problemu. Glowica sprezarki jest naprawde
    bardzo prosta w budowie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2010-10-07 08:31:30
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-10-07 07:55, MarcinJM pisze:

    > Ale ja nie chce wydawac 5 tys.

    Wlasnej produkcji wiele taniej nie musi wyjsc :>

    > Tu akurat nie widze zadnego problemu. Glowica sprezarki jest naprawde
    > bardzo prosta w budowie.

    No nie taka prosta.
    Warto by bylo tez zrobic chlodzenie woda (tu moglbys wykorzystac fakt,
    ze silnik juz plaszcz wodny i pompe posiada).
    Najlepiej jakbys sobie zobaczyl jak wyglada np. sprezarka w scani,
    dwutlokowa chodzona woda, moze nawet daloby sie w zasadzie przeniesc
    glowice z 2 takich sprezarek do tego Twojego silnika.

    --
    Karolek