  • 11. Data: 2014-12-23 13:52:40
    Temat: Re: Komputer przemysłowy: LAN, GSM, Linux
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-23 11:53, Bool wrote:
    > To że kolejne wersje są zgodne na poziomie assemblera wiem

    x86 sa zgodne na poziomie binarnym. Chodzi mi zgodność z 8080 zktórego
    klon używano w ZX Spectrum. Tam nie ma zgodnisci binarnej, ale jest
    "koncepcyjna".

    > Czy ta niezgodność binarów wynika z tego, że trzeba się przełączać
    > pomiędzy jakimiś trybami pracy?

    Nie nie, chodzi o to że x86 to taki "prawie" 8080. Wiekszośc instrukcji
    jest identyczna w istocie działania, do tego stopnia że istnialy
    translatory które z kodu asm 8080 potrafiły zrobić x86. Niby jak
    microsoft zdobył świat?

    > Faktycznie dziwne że taki CISC przetrwał. Bo to chyba nadal CISC?

    Cholera go wie, ale z punktu widzenia programisty to jest kaszanka a nie
    procesor.

  • 12. Data: 2014-12-23 22:07:30
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-12-23 13:52, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > microsoft zdobył świat?

    > Cholera go wie, ale z punktu widzenia programisty to jest kaszanka a nie

    100% true.
    Dlatego mocno kibicuje ARMom. Jest to architektura wzorowana na 6502 i
    m68k, ktore byly poezja dla programistow. Thumb i Thumb2 zepsul troche
    ten ideal, no ale coz, realia rynku.

    Pozdrwiam

    Marek

  • 13. Data: 2014-12-25 17:46:00
    Od: Tomasz Ozon <z...@r...dziekuje.pl>

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi co do komputerów, po nowym roku zacznę
    eksplorować temat :)

    pozdr