  • 1. Data: 2014-12-22 15:32:22
    Temat: XILINX - co jest grane?
    Od: s...@g...com

    W zasadzie jest to kontynuacja tematu sprzed paru dni związana z JTAGiem.
    Niestety porady z poprzedniego wątka nie pomogły. W międzyczasie wykonałem parę
    eksperymentów, które opiszę. Problem dotyczy "zacinającego" się zagara.

    Najpierw odnośnie fragmentu projektu:

    1) Do FPGA(XC6SLX45) wjeżdża zegar 20MHz parą różnicową LVDS z kostki AD9512.
    Używam wyjść OUT3 i OUT4 (standard LVDS).

    2) W FPGA daję bufor IBUFGDS (ustawiam terminację na TRUE), jadę z wyjścia na CLK
    licznika i z dowolnego bitu wychodzę na zewnątrz i obserwuję na oscyloskopie.

    3) Wszystkie banki mają VCCO=2.5V, VCCAUX też 2.5V

    4) Napięcie 2.5V robię z napięcia USB (5V) z wykorzystaniem ADP2106. Schemat na
    pierwszej stronie:

    http://www.analog.com/static/imported-files/data_she
    ets/ADP2105_2106_2107.pdf

    5) To napięcie leci też na złącze JTAG'a na VREF.

    ==========================

    No i teraz jaja:

    1) spinam wszystko do kupy, programuję JTAGIEM układ, wszystko jest cacy, przebiegi
    na oscylu eleganckie i stabilne.

    2) Teraz wystarczy że odłączę zasilanie do XILINX platform cable, czyli wyjmę dziada
    z portu USB, no i przebieg na oscylu dostaje "czkawki".

    3) Robię kolejny eksperyment: programuję flasha konfiguracyjnego tak, aby
    konfiguracja FPGA robiła się bez wykorzystania JTAGa. OK, FPGA się konfiguruje
    prawidłowo, ale nadal "czkawka".

    4) Wpinam z Xilinx Platform Cable do swojego badziewia tylko 2 druty: GND i VREF.
    Moje_Badziewie_2.5V => X_P_Cable_VREF. I zaś to samo, jeżeli zasilanie XPC jest
    włączone, to wszystko jest OK. Jeżeli nie, to "czkawka".

    5) Aha, czyli gdzieś tutaj jest jajco. Robię podstawowe pomiary na samym XPC na
    wejściu VREF. Napięcie zgodnie z przewidywaniami na VREF=0V bez względu na to czy XPC
    jest podłączone do USB czy nie. Natomiast rezystancja pomiędzy VREF a GND jest oo
    przy nie zasilonym XPC i 40Kohm przy zasilonym.

    6) Eksperymentuję z różnymi wartościami dodatkowego obciążenia na moim badziewiu
    (VREF<=>GND), dalej "czkawka".

    Nosz k@#$a !!! Brak mi dalej pomysłów. Co Wy na to? Najchętniej podglądnął bym
    schemat Xilinx Platform Cable. Macie jakiś namiar?

  • 2. Data: 2014-12-22 17:01:18
    Temat: Re: XILINX - co jest grane?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie chce mi się tego czytać, ale znam podobne przypadki z prockami,
    spróbowałbym najpierw wywalić kwarca i zastąpić go generatorem...

    jebać euro!

  • 3. Data: 2014-12-22 17:21:03
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 17:01:24 UTC+1 użytkownik platformowe głupki
    napisał:
    > nie chce mi się tego czytać, ale znam podobne przypadki z prockami,
    > spróbowałbym najpierw wywalić kwarca i zastąpić go generatorem...

    Jakiego kwarca?

  • 4. Data: 2014-12-22 18:10:40
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no chyba nie poganiasz go układem R-C?

  • 5. Data: 2014-12-22 20:06:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-12-22 15:32, s...@g...com wrote:

    > Nosz k@#$a !!! Brak mi dalej pomysłów. [...]

    Znaczy się pora przeczytać w dokumentacji ;-)

    Możesz gdzieś wrzucić okolice JTAG-owe?

    Piotrek

  • 6. Data: 2014-12-22 21:11:01
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 18:10:45 UTC+1 użytkownik platformowe głupki
    napisał:
    > no chyba nie poganiasz go układem R-C?

    A pisałem coś o kwarcu?

  • 7. Data: 2014-12-22 22:37:45
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 20:06:52 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Znaczy się pora przeczytać w dokumentacji ;-)
    >
    > Możesz gdzieś wrzucić okolice JTAG-owe?

    Tu nie ma w zasadzie co wrzucać. Schemat jest taki :
    [Konektor_JTAG_TDI]=>[FPGA_TDI],[FPGA_TDO]=>[FLASH_T
    DI],[FLASH_TDO]=>[Konektor_JTAG_TDO]. TMS i TCK spięte razem do kupy i tyle.
    VREF=>2.5V, GND-wiadomo.PCB też nie ma co wrzucać, bo 8-warstwowe i bez softu na
    którym robię guzik da się zobaczyć.

    Ale samego JTAG'a chyba nie ma się co czepiać, bo programowanie działa cacy,
    ChipScope też. Jajco polega na tym, że przy podłączonym VREF(2.5V) i GND z mojego
    badziewia do Xilinx Platform Cable wszystko jest OK (badziewie działa poprawnie),
    przy braku owego bądź nie podłączeniu XPC do zasilania(USB), moje badziewie zachowuje
    się chimerycznie. Konfigurację trzyma, ale dostaje lekkiego "świrowania" przy
    interpretacji stanów wejściowych LVDS.

  • 8. Data: 2014-12-22 22:54:43
    Od: s...@g...com

    napisał:
    > no chyba nie poganiasz go układem R-C?

    Żaden kwarc, żadne R-C. Poganiam zegarem z kukułką.

  • 9. Data: 2014-12-23 12:23:36
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2014-12-22 22:37, s...@g...com wrote:

> [...]
    się chimerycznie. Konfigurację trzyma, ale dostaje lekkiego "świrowania" przy

    A pullup-y i pulldown-y na JTAGU oraz innych pinach ?
    A nie jest tak że tam masy brakuje pomiędzy sprzętem pomiarowym a płytą
    z FPGA ?

    Adam

  • 10. Data: 2014-12-23 19:44:05
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a montujesz pewnie klejem do klejarki i sznurkiem (jak zaleca wspólnota
    europejska)...