  • 1. Data: 2014-12-22 19:52:42
    Temat: Komputer przemysłowy: LAN, GSM, Linux
    Od: Tomasz Ozon <z...@r...dziekuje.pl>

    Poszukuję niedrogiego kompa przemysłowego, wymagania są w sumie
    niewygórowane:
    - Ethernet,
    - GSM,
    - mile widziany RS-232, ale bez niego się obejdzie,
    - Linux (będzie pracować na tym prosta aplikacja w Mono),
    - obudowa i wykonanie do pracy w szerokim zakresie temperatur (skrzynka
    elektryczna na zewnątrz).

    Gogiel podpowiedział, że są takie:

    http://www.a2s.pl/9400-gprs-p-5496.html
    można kupić wersję z rozszerzonym zakresem temperatur, cena około 2kzł

    http://automatykaonline.pl/Firmy/ELMARK-Automatyka/t
    hinkcore-w315a-komputer-wbudowany-z-modulem-gsmgprs
    cena chyba lekko > 2kzł

    Może ktoś zna jeszcze jakieś podobne sprzęty? Chętnie bym jeszcze powybierał
    trochę przed zakupem :)

    pozdr
    TO3

  • 2. Data: 2014-12-22 19:59:28
    Temat: Re: Komputer przemysłowy: LAN, GSM, Linux
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Kup jakiegos mikrotika za grosze one moga pracowac na zewnatrz z tym ze
    pamietam tam gdzie sa pamieci Flash wskazana jest stala dodatnia
    temperatura.

  • 3. Data: 2014-12-22 20:56:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-22 o 19:52, Tomasz Ozon pisze:
> [...]
    > cena chyba lekko > 2kzł
    >
    > Może ktoś zna jeszcze jakieś podobne sprzęty? Chętnie bym jeszcze powybierał

    W cenie 1400 do 2000 to można kupić porządny IEI z atomem czy Epia. W
    porządnej bezwentylatorowej obudowie. Są też wersje z montażem na
    szynie. Masz na pokładzie 2 do 4 GB RAM, 1 do 2 GHz i złącze SATA do
    normalnego dysku np SSD, a nie jakieś ARM na 400 MHz, system postawiony
    na flaszu i gniazdo SD na kartę z systemem plików. Zakresy temperatur
    tych IEI od -20 do 60 st C, zasilanie z np. 12 lub 24 VDC. Nie jestem
    dystrybutorem :) Zaprzyjaźniona firma stosuje jako wbudowane. Wcześniej
    używali VIA EPIA, ale szybko padały, a te są bardzo niezawodne.
    http://www.ieiworld.pl/?p=pl/menu/2/30/index

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-12-22 20:59:23
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > cena chyba lekko > 2kzł
    >
    > Może ktoś zna jeszcze jakieś podobne sprzęty? Chętnie bym jeszcze powybierał

    W cenie 1400 do 2000 to można kupić porządny IEI z Atomem czy VIA (chyba
    lepiej wziąć Intel). W porządnej bezwentylatorowej obudowie. Są też
    wersje z montażem na szynie. Masz na pokładzie 2 do 4 GB RAM, 1 do 2 GHz
    i złącze SATA do normalnego dysku np SSD, a nie jakieś ARM9 na 400 MHz,

  • 5. Data: 2014-12-22 21:56:14
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

> [...]
    > - Linux (będzie pracować na tym prosta aplikacja w Mono),
    > - obudowa i wykonanie do pracy w szerokim zakresie temperatur (skrzynka

    Zobacz na coś z Axiomteka
    https://www.maritex.com.pl/pl/komputer-przemyslowy-r
    box610-przeznaczony-do-pracy-w-ekstremalnych-warunka
    ch-n-23
    Wykorzystujemy do pracy w skrajnych warunkach działa od -40 do +70 plus
    wibracje.

  • 6. Data: 2014-12-23 09:59:21
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-22 o 21:56, Bartolomeo pisze:
    > Zobacz na coś z Axiomteka
    > https://www.maritex.com.pl/pl/komputer-przemyslowy-r
    box610-przeznaczony-do-pracy-w-ekstremalnych-warunka
    ch-n-23

    "16-bitowy procesor ARM9" - coś im się dokumentnie pomieszało i na dodatek powtarzają
    to dwa razy.

  • 7. Data: 2014-12-23 10:36:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-23 09:59, Bool wrote:
    box610-przeznaczony-do-pracy-w-ekstremalnych-warunka
    ch-n-23
    > "16-bitowy procesor ARM9" - coś im się dokumentnie pomieszało i na
    > dodatek powtarzają to dwa razy.

    http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summar
    y.jsp?code=i.MX287

    [...]200 MHz 16-bit DDR2, LV-DDR2, mDDR external memory support[...]

    Prawdopodobnie to dlatego nazywają to 16bitowym procesorem. Ogólnie
    gadanie o bitowosci jest niebezpieczne. Np. mimo że MC68000 to procesor
    32 bitowy dlaprogramisty, to jest jednoczesnie 16 bitowy dla
    elektronika. A taki x86 smialo można nazywać
    8,16,20,32,64,80,128,whatever bitowymi. W końcu kompatybilność z CP/M
    może mieć znaczenie w procesach przemysłowych ;)

  • 8. Data: 2014-12-23 11:17:33
    Od: Bool <n...@n...com>

    > Ogólnie gadanie o bitowosci jest niebezpieczne.

    Racja czasami może takie być. Ale w przypadku wszystkich Armów od ARMv4T do ARMv7
    sprawa jest jasna:
    32-bitowa przestrzeń adresowa i 32-bitowe rejestry. Jest co prawda Thumb, ale moim
    zdaniem nie ma to
    wpływu na określenie bitowości procesora.

    > A taki x86 smialo można nazywać 8,16,20,32,64,80,128,whatever bitowymi.

    Ale tu trzeba by się odwołać do konkretnego chipa 8086, 80186, itd.

    > W końcu kompatybilność z CP/M może mieć znaczenie w procesach przemysłowych ;)

    No tak ;)

  • 9. Data: 2014-12-23 11:35:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-23 11:17, Bool wrote:
    > Ale tu trzeba by się odwołać do konkretnego chipa 8086, 80186, itd.

    Nie. Bierzesz współczesny i jest kompatybilny z CP/M (na poziomie
    assemblera a nie binariów, żeby była jasność) i zawiera w srodku
    wszelkie cechy z tej listy bitowości. W dodatku Intel postawił na
    zaciemnienie tematu wzwiązku z tym *zanim* odpalisz wreszcie upragnione
    64 bity to po drodze będziesz misiał męczyć się z róznymi trybami pracy
    tego procesora poczynając od prawie-kompatybilności z ZX Spectrum. x86
    to chyba najzabawniejsze co mogło się przydarzyc informatyce. Przy czym
    to raczej czarny humor.

  • 10. Data: 2014-12-23 11:53:17
    Od: Bool <n...@n...com>

> [...]
    przydarzyc
    > informatyce. Przy czym to raczej czarny humor.

    Przyznam że na x86 się nie znam. Ostatnio pisałem w asm na tą architekturę chyba z 15
    lat temu.
    To że kolejne wersje są zgodne na poziomie assemblera wiem, tylko że wydawało mi się
    że np. gdy był
    rejestr AX to w 32-bitowej wersji zrobiono EAX i np. stary rozkaz operował na 16-tu
    młodszych bitach
    EAX.
    Czy ta niezgodność binarów wynika z tego, że trzeba się przełączać pomiędzy jakimiś
    trybami pracy?
    Faktycznie dziwne że taki CISC przetrwał. Bo to chyba nadal CISC?