    From: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Komputer się wyłącza pod dużym obciążeniem.
    Date: Thu, 27 Jul 2017 08:05:25 +0200

    Mam zabytkową płytę Gigabyte GA-G41MT-D3 z zintegrowaną grafiką:
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-g41mt-d3_
    13#kf

    z nieprzetaktowanym procesorem:
    https://ark.intel.com/pl/products/42801/Intel-Pentiu
    m-Processor-E5700-2M-Cache-3_00-GHz-800-MHz-FSB

    do tego 2 + 4 GB RAM DDR3.
    Po obciążeniu Prime95 po kilkudziesięciu minutach komputer się wyłącza.

    Mam też inną płytę Foxconn P35A-S z Intelem E2160 przetaktowany o 60 % i 2 *
    2 GB RAM DDR2 + karta graficzna i ten zestaw po włożeniu to tego samego
    kompa działa stabilnie.
    Wydaje mi się, że przyczyną nie jest pamięć, ponieważ próbowałem wkładać
    moduły pojedynczo, również w różne gniazda i efekt ten sam. Zasilacz chyba
    też nie, ponieważ wydaje mi się, że drugi zestaw jest bardziej prądożerny ze
    względu na starszy procesor i zewnętrzną kartę graficzną.
    Mogę jeszcze zamienić procesory, ale wydaje mi się, że winna może być
    kiepska sekcja zasilania Gigabyte.
    Jak zdiagnozować przyczynę problemu?

    Pozdrawiam,
    Marcin G.