  • 41. Data: 2019-12-04 08:41:47
    Temat: Re: Kondensator między stroną pierwotną i wtórną
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-12-04 o 08:16, EM pisze:

    > Jeśli to 23mA, było komentarzem do mojego wpisu, to mowa o rezystorze do
    > PE. Więc ogólnie bez potencjału.
    > Pozdrawiam

    Faktycznie nie doczytałem że do PE.
    Osobiście widziałem tylko jeden zasilacz z takim rezystorem i był
    on większej mocy bodajże 2W i 47KR.
    --
    pzdr, j.r.

  • 42. Data: 2019-12-04 15:41:51
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2019 o 08:41, jacek pisze:

    > Faktycznie nie doczytałem że do PE.
    > Osobiście widziałem tylko jeden zasilacz z takim rezystorem i był
    > on większej mocy bodajże 2W i 47KR.
    A więc nie tylko ja widziałem :)

  • 43. Data: 2019-12-06 13:04:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > A czemu nie? Są różni Chińczycy i różne skale produkcji, a w dużej skali
    > wszystko jest tanie.

    Mam na myśli te najtańsze ładowarki, gdzie każdy cent się liczy.

    > W starej ładowarce do Nokii znalazłem transformatorek nawinięty TIW. Nie
    > zaskoczyło mnie to, zdziwiłem się za to, na jak maleńkim rdzeniu go
    > nawinięto. IIRC E12, naprawdę ktoś nad tym posiedział.

    Małe, chińskie... nie, nie rączki, automaty.

    > Z kolei w innym zasilaczu Mean Well nawet filtr CMC był nawinięty dwoma
    > przewodami, z których jeden z nich był TIW. Bardzo ciepło sobie
    > pomyślałem o tym Chińczyku, sam jestem entuzjastą TIW.

    Mean Well, z tego co wiem, nie jest niską półką, tanią chińszczyzną?

    Swoją drogą bardzo podoba mi się ta nazwa. "Chcieliśmy dobrze" :)

  • 44. Data: 2019-12-06 13:16:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    > Mam na myśli te najtańsze ładowarki, gdzie każdy cent się liczy.

    Jeśli dawali TIW i owijali transformatorki metrami taśmy, to tym
    bardziej opłaci im się FIW, który jest tańszy.

    > Małe, chińskie... nie, nie rączki, automaty.

    Zdziwiłbyś się... Chińskie raczki potrafią wiele a automaty są duże.

    Nie widzę posta Piotra - czyżby nadawał zza anonimizera?
    Entuzjastą TIW przestaje się być, gdy widzi się pękającą izolację
    wdłuż drutu aż do miedzi :(

    > Mean Well, z tego co wiem, nie jest niską półką, tanią chińszczyzną?
    > Swoją drogą bardzo podoba mi się ta nazwa. "Chcieliśmy dobrze" :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2019-12-09 12:43:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jeśli dawali TIW i owijali transformatorki metrami taśmy, to tym
    > bardziej opłaci im się FIW, który jest tańszy.

    Nigdzie nie jest powiedziane, że owijali metrami taśmy. Najtańsze
    ładowarki czasem nie mają w ogóle taśmy. Tylko drut na drucie (nie
    wiem w jakiej izolacji).

    > Nie widzę posta Piotra - czyżby nadawał zza anonimizera?

    Tak -- aioe. Ale piszesz z chmurki, więc na serwerze jest. Wycinasz aioe
    u siebie?

  • 46. Data: 2019-12-09 12:49:28
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Mój roczny wówczas synek odkrył, że wtyczka termopary pasuje do gniazdka
    > sieciowego.
    > Na szczęście -- naginając nieco prawa fizyki o nieprzekraczalności
    > prędkości światła -- dobiegłem do niego i wyrwałem mu ją z dłoni, zanim
    > docisnął.

    Myślisz, że coś by się stało? Zakładałbym, że byłoby "bum" i wywaliłoby
    bezpieczniki. Gorzej, że w tym wieku to "bum" mogłoby spowodować trwały
    uraz psychiczny i lęk przed wkładaniem czegokolwiek do gniazdka przez
    resztę życia (nie żartuję, widziałem taki przypadek).

    Kiedyś też byłem świadkiem takiego "bum". Były dwie identyczne wtyczki,
    jedna od lampki i jedna z luźnym przewodem. Skręciłem te przewody razem,
    dziadek chciał podłączyć do gniazdka lampkę, ale wziął nie ten przewód.
    Pierwszy raz widziałem wtedy miedź stopioną w kulkę.

    Żadnej traumy po tym nie miałem, ale miałem wtedy 7 lat a nie rok.

    > Swoją drogą, takie "reużycia" powinny być prawnie zakazane.

    A to swoją drogą.

    Sam sobię czasem "reużycia" (np. komputerowe gniazda zasilające dobrze
    nadają się u mnie w zasilaczach symetrycznych), ale oznaczam je
    odpowiednio w razie, gdybym zapomniał, i nikt niepowołany się do tego
    nie dotyka.

  • 47. Data: 2019-12-09 14:52:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Na nieuziemionej podłodze. Bałbym się na betonie (może przewodzić
    > pomimo tego, że nie widać, żeby był wilgotny) i surowym drewnie.

    W sumie to niesamowite, że przez buty z gumową podeszwą może płynąć
    jakikolwiek prąd. To płynie jedynie przez ich pojemność do tego betonu?

    > FIW są znacznie tańsze od TIW i spełniają wszystkie wymagane normy.

    Cena to argument, normami się chińczycy (w ładowarkach za 5 zł, nie za 50
    zł) nie przejmują...

  • 48. Data: 2019-12-09 15:00:00
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Nie koniecznie. Ja miałem sucho.

    Sucho, ale z tego co piszesz poszło bezpośrednio przez klatkę piersiową...

    > Odrzuciło mnie do tyłu na krzesło,

    Dobrze że odrzuciło a nie zacisnęło rękę.

    > zrobiło mi się całkowicie ciemno i zatkało mnie tak, że nie mogłem z
    > siebie wydobyć żadnego dźwięku.

    Zastanawiałeś się, co dokładnie się wtedy stało? Którędy przepłynął prąd,
    żeby aż porazić wzrok? Musiał przecież przez mózg albo nerw wzrokowy...

    To, że zatkało, to może porażenie mięśni oddechowych albo coś z krążeniem?
    Pewnie oddychać też nie mogłeś? Miałeś dużo szczęścia...

    > Nic się nie musiało goić. Żadnych śladów. Żadnego oparzenia.
    > Przy pewnej temperaturze następuje oparzenie. Przy wyższej wilgoć z
    > powierzchni skóry tak szybko paruje, że warstwa pary izoluje skórę od
    > gorącej powierzchni - nie ma bezpośredniego kontaktu. Jakie to
    > temperatury nie wiem poza tym, że kamień wyjęty z żaru miał odpowiednią
    > temperaturę.

    A to tak, kojarzę ten efekt. Robi się warstwa gazu. Krople wody upuszczone
    na odpowiednio gorącą powierzchnię (200 stopni?) też ślizgają się jakby po
    lodzie.

    > Wydaje mi się, że ja zacząłem puszczać już dlatego, że śliskie przez
    > zaskoczenie za co ja złapałem.

    Odruchy działają dużo szybciej niż zdążymy w ogóle zarejestrować, co się
    stało. I dobrze.

    Z drugiej strony są sytuacje, w których te odruchy nie są pożądane, np.
    napięcie mięśni i zablokowanie rąk na kierownicy tuż przed kolizją, czy
    odruch chwytania, gdy stopy nie mają pewnego gruntu (ważne przy nauce
    prawidłowej pozycji na motocyklu -- odpowiednio siadasz i ręce same
    robią się luźne i mogą kierować, zamiast trzymać się kierownicy).

  • 49. Data: 2019-12-09 17:01:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    > Nigdzie nie jest powiedziane, że owijali metrami taśmy.

    Zazwyczaj z zewnątrz owijają. Zamiast bezpiecznych karkasów i odstępów
    powietrznych - masa taśmy. Apple się na tym przejechało, gdy ciasno
    zbudowany zasilacz (1" x 1" x 1") miał zwartą obudowę USB z rdzeniem
    transformatora, który był na potencjale sieci.

    > Najtańsze ładowarki czasem nie mają w ogóle taśmy. Tylko drut na
    > drucie (nie wiem w jakiej izolacji).

    Na rynek amerykański dopuszczalne nawijanie TIW na DNE. Na europejski
    absolutnie nie - za mały odstęp przez izolację dla napięcia 230V AC
    ?15%

    Tak, ze względu na trolli :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2019-12-10 10:23:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

> [...]
    > zbudowany zasilacz (1" x 1" x 1") miał zwartą obudowę USB z rdzeniem
    > transformatora, który był na potencjale sieci.

    No proszę... a wydaje się, że akurat Apple robi porządne ładowarki.

    > Na rynek amerykański dopuszczalne nawijanie TIW na DNE. Na europejski
    > absolutnie nie - za mały odstęp przez izolację dla napięcia 230V AC
    > ?15%

    Chińczyka na AliExpress nie obchodzi, co jest dozwolone w Europie. I tak
    ludzie kupią, bo wydadzą 2 zł zamiast 30 zł.

    > Tak, ze względu na trolli :(

    Odblokuj na próbę. Mam wrażenie, że ten wysyp, który swego czasu zasrywał
    grupy, już się skończył / znudził, i że teraz z anonimizerów korzystają po
    prostu ludzie, którzy nie mają dostępu do innych serwerów.

    (BTW, Piotr, jeśli chcesz konto to daj znać: http://news.chmurka.net/register.php)