  • 1. Data: 2014-07-26 04:12:35
    Temat: Konfiguracja FPGA
    Od: s...@g...com

    No takich checów to jeszcze nie miałem... Temat jest kontynuacją wcześniejszego
    problemu dot. FTDI/FPGA, na chłopski rozum, guzik jedno z drugim ma coś wspólnego (w
    temacie konfiguracji logiki FPGA) , tymczasem łapy mnie opadają..

    Podpinam się do JTAG'a (iMpact), odpalam Dziada i zgodnie z oczekiwaniem dostaję z
    automatu rozpoznany łańcuch połączeń:

    TDI=>[FPGA(XC6SLX45)]=>[PROM(XCF16p)]=TDO

    No i teraz mam 2 możliwości.. Baa, nawet 3 :

    1) wstrzyknąć bitfajla odrazu do FPGA
    2) wygenerować fajla StachuChebel.mcs i zapisać dziada na dysku
    3) Zaprogramować dziada Impactem (PROM)

    Iset co trochę irytujące uzasadnię jutro Pozdro, MH

  • 2. Data: 2014-07-26 04:33:49
    Temat: Re: Konfiguracja FPGA
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 lipca 2014 04:12:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Iset co trochę irytujące uzasadnię jutro

    Kurde, zaś literówka, powinno być : "jest to trochę ..."

  • 3. Data: 2014-07-26 14:09:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 26.07.2014 04:12, s...@g...com pisze:
> [...]
    >

    > No i teraz mam 2 możliwości.. Baa, nawet 3 :
    >
    > 1) wstrzyknąć bitfajla odrazu do FPGA
    > 2) wygenerować fajla StachuChebel.mcs i zapisać dziada na dysku

    No niestety jak chcesz zaprogramować PROMa to trzeba najpierw zrobić
    plik .mcs. Tak mi się w każdym razie wydaje i ja tak robię. Robiłem to w
    graficznym Impact ale musiałem przejść na Lin 64 bo po przejściu z XP na
    Win 8.1 64 cały ISE się co chwilę wywala. No a na linuksie z kolei tak
    jakby używał cały czas ten sam plik mcs. Musiałem za każdym razem
    zamykać Impacta i odpalać go na nowo i konfigurować. Strasznie
    upierdliwe. Zrobiłem sobie 2 skrypty:

    1- run_promgen - do tworzenia pliku mcs z pliku bit:
    #!/bin/bash
    rm mca6.mcs
    rm mca6.prm
    rm mca6.cfi
    /opt/Xilinx/14.7/ISE_DS/ISE/bin/lin64/promgen -p mcs -x xcf04s -u 00
    MCA_Main -o mca6.mcs

    program promgen tworzy plik mcs. Trzeba mu podać format pliku
    wyjściowego, typ pamięci PROM, początek obszaru (przy jednym wsadzie to
    będzie 00), nazwa pliku .bit (koniecznie bez rozszerzenia, nazwa pliku
    wyjściowego (z rozszerzeniem).

    Do programowania PROMa używam skryptu:
    #!/bin/bash
    /opt/Xilinx/14.7/ISE_DS/ISE/bin/lin64/impact -batch impact.cmd

    gdzie impact.cmd to plik konfiguracyjny:
    setmode -bscan
    setcable -p auto
    addDevice -p 1 -file
    /opt/Xilinx/14.7/ISE_DS/ISE/zynq/data/zynq7000_arm_d
    ap.bsd
    addDevice -p 2 -sprom xcf04s -file mca6.mcs
    program -e -v -p 2
    quit

    zynq7000 to definicja arma który mam w łańcuchu JTAG razem z PROMem.
    Trzeba go dodać jako device bo się program wywali. Jak widać w łańcuchu
    JTAG w ogóle nie mam FPGA. Zrezygnowałem bo i tak w poprzednich wersjach
    płytek nigdy nie ładowałem programu bezpośrednio, tylko poprzez PROMa.

    Oba skrypt można połączyć w jeden, ale ja je uruchamiam trzecim:
    #!/bin/bash
    ./run_promgen
    ./run_impact

    Dużo wygodniejsze niż wielokrotne klikanie w graficznym Impact.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-07-26 21:54:35
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 lipca 2014 14:09:37 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    >
    > ./run_promgen
    >
    > ./run_impact
    >

    > Dużo wygodniejsze niż wielokrotne klikanie w graficznym Impact.

    To wszystko jest interesujące, tylko nie na temat.

  • 5. Data: 2014-07-26 21:58:17
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 lipca 2014 21:54:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > To wszystko jest interesujące, tylko nie na temat.

    Sorry !! Jak najbardziej na temat, okazuje się że ze mnie jest BURAK, bo nie
    dokończyłem opisu swojego problemu. OK, coby nie było burdelu, otworzę za parę minut
    nowy wątek i jeszcze raz porządnie wszystko opiszę.