  • 1. Data: 2014-07-26 00:40:04
    Temat: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Od: k...@g...com

    Witam szanownych grupowiczow,

    jestem dosc teoretykiem, mam podstawy w zakresie matematyki
    i fizyki ciala stalego, potrzebuje jakiejs ksiazki (w dowolnym
    jezyku, pod warunkiem, ze bedzie to polski, angielski, albo
    rosyjski), ktora wprowadzi w temat elektroniki analogowej.
    Nie potrzebuje tlumaczenia o krasnoludkach zwanymi elektronami,
    ktore biegna omijajac wszystkie szykany w kawalku miedzi,
    ani rozwazan na temat rownania Schrodingera przy potencjale
    periodycznym. Szukam czegos, co nie bedzie zawieralo wypowiedzi
    typu 'tutaj jest kondensator, tu bedzie calka wiec to pominiemy',
    ani rozwazan scisle teoretycznych, tylko jakiejs pozycji, ktora
    bedzie przedstawiala mozliwie sensowne wprowadzenie do w miare
    szybkiej analizy rzeczywistych ukladow elektronicznych.

    Zdaje sobie sprawe, ze wyglada to troche, jakbym opisywal swoja
    wymarzona narzeczona, ale moze przez przypadek istnieje pozycja,
    ktora nie jest dla uposledzonego matematyczno-fizycznie i do tego
    jest praktycznie nastawiona, dlatego tez pytam:)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 2. Data: 2014-07-26 03:24:34
    Temat: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 lipca 2014 00:40:04 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > ktora nie jest dla uposledzonego matematyczno-fizycznie i do tego
    >
    > jest praktycznie nastawiona, dlatego tez pytam:)

    Uspokój się Chłopie!! Nie tragizuj... Skoro znasz r. Schroedingera, Zakaz Pauliego,
    teoretyczne podstawy przewodnictwa (kinetyczno-molekularne [Drudego]), jeżeli znasz
    co to są poziomy energetyczne i takie tam "skoki w boki", to domyślam się że jesteś
    chłopie po Fizyce, albo coś w tych okolicach.

    Eee tam chłopie, weż się tym nie przejmuj. Widzę,że chesz, i to jest najważniejsze.
    Książki na początek? Zacznij sobie od własnego wydumania byle jakiego układu
    logicznego. Rozpisz to, w/g praw d'Morgana. Wygooglaj sobie bramki jaki będą Ci
    potrzebne. No i weź to pospawaj do kupy.

    I nie bój się tego, ja też po Fizyce, stary jak baobab, a robię filtry 40-go rzędu na
    FPGA. Ot, to taki scalak, nie ma się czego bać.

    Wejdź sobie np na www.xilinx.com , na legalu zassij WebPacka, poeksperymentuj 'na
    sucho' i tyle...

    Tak wszyscy zaczynają !!

  • 3. Data: 2014-07-26 03:36:32
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    i nie słuchaj głupków jak wyżej...

  • 4. Data: 2014-07-26 09:33:44
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-07-26 00:40, k...@g...com pisze:
> [...]
    > ktora nie jest dla uposledzonego matematyczno-fizycznie i do tego
    > jest praktycznie nastawiona, dlatego tez pytam:)

    Ja bym zaczął od Horowitza:
    http://www.empik.com/sztuka-elektroniki-horowitz-pau
    l,280581,ksiazka-p
    Ale to duuużo czytania. W sam raz na wakacje....

  • 5. Data: 2014-07-26 14:21:12
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 26.07.2014 03:24, s...@g...com pisze:

> [...]
    się że jesteś chłopie po Fizyce, albo coś w tych okolicach.

    > Eee tam chłopie, weż się tym nie przejmuj. Widzę,że chesz, i to jest najważniejsze.

    Przecież on się pyta o analogową. Może chciałby wiedzieć jak działa np.
    wzmacniacz operacyjny. Horowitz jest tu dobrym pomysłem.

    Książki na początek? Zacznij sobie od własnego wydumania byle jakiego
    układu logicznego. Rozpisz to, w/g praw d'Morgana.

    Tu by się przydało z kolei coś syntezie układów cyfrowych.

> [...]
    >
    > I nie bój się tego, ja też po Fizyce, stary jak baobab, a robię filtry 40-go rzędu
    na FPGA. Ot, to taki scalak, nie ma się czego bać.

    Nie wszyscy zaczynają od FPGA. Jedni zaczynają od opampów, inni od NE555
    a jeszcze inni od atmelka :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2014-07-26 15:32:00
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    prawda jest taka, że wszystkie książki są do bani, tak jak napisałeś,
    autor coś pisze, po czym stwierdza, że to za trudne dla czytelnika i
    zaczyna pierdzieć o czymś innym - i całość się powtarza...
    śmieszne są te stwierdzenia polecające jakieś książki - widać, że ich
    nie czytali, tylko im się wydaje (RM?)...

    jeśli Ty jak i ja zauważasz ten problem, to zapraszam Cię na moje forum:
    http://zsyp.eu/smieci/moje_forum.JPG

  • 7. Data: 2014-07-26 15:54:49
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    ja to się tylko zastanawiam, czemu te jebane powskie skurwysyny nic nie
    publikują... dostają tytuły, a publikacji żadnych... a to ci dopiero
    system...

  • 8. Data: 2014-07-26 16:03:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 15:40:04 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

> [...]
    >jezyku, pod warunkiem, ze bedzie to polski, angielski, albo
    >rosyjski), ktora wprowadzi w temat elektroniki analogowej.

    Polecam skrypt Politechniki Warszawskiej:

    Uklady Elektroniczne, Cz, I - Uklady analogowe liniowe, Nosal,
    Baranowski, WNT Warszawa. Wydanie ktore mam na polce nosi date 2003 i
    na pewno nie jest najnowsze.

    Polecam tez czesc II i III, Czesc II to uklady impulsowe i nieliniwe,
    Czesc III to uklady i systemy cyfrowe. Autorem tychze jest Baranowski
    i inni.

    Jezeli interesuja cie podstawy, to polecam 3 tomowe dzielo Osiwskiego
    (plus inni autorzy) pod wspolnym tytulem Teoria Obwodow. Bylo wiele
    wydan.

    Powyzsze podreczniki do dzis sa uzywane na Politechnice Warszawskiej.
    Napisane przystepnie; doskonale nadaja sie do samodzielnego
    studiowania

    A.L.

  • 9. Data: 2014-07-26 16:30:22
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    to Mu doradziłeś... a może powiedz Mu, żeby wystartował na PW, tam to go
    dopiero nauczą... co RM?

  • 10. Data: 2014-07-26 16:46:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 18:24:34 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

> [...]
    >
    >I nie bój się tego, ja też po Fizyce, stary jak baobab, a robię filtry 40-go rzędu
    na FPGA. Ot, to taki scalak, nie ma się czego bać.

    W ramach cwiczenia ukladow ANALOGOWYCH?...

    A.L.