  • 11. Data: 2010-10-21 23:42:27
    Temat: Re: Konflikt znaków poziomych i pionowych
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: WS Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 21 październik 2010, 13:22:21

    > mozesz podac konkretny przepis?

    No przecież go cytujesz, o tu:

    > PS. Rozporzadzenie ... w sprawie znaków i sygnałów drogowych:
    > § 2 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub
    > zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych.

    Teraz wystarczy włączyć tryb logiczny: jeżeli poziome są jedynie
    powtórzeniem pionowych, to znaczy, że znaczące są pionowe.

    A zarządca dał ciała.

    --
    Llort

  • 12. Data: 2010-10-22 00:12:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Paź, 23:42, Lort <b...@g...w.ua> wrote:

    > No przecież go cytujesz, o tu:

    > Teraz wystarczy włączyć tryb logiczny: jeżeli poziome są jedynie
    > powtórzeniem pionowych, to znaczy, że znaczące są pionowe.

    powiedzmy ;) aczkolwiek takiej interpretacji to i sam prof.Falandysz
    by sie nie powstydzil ;)

    to jeszcze poprosze o logiczne ;) uzasadnienie :
    dlaczego znak F-10 jest bardziej znaczacy niz P-8, czyli patrz pytanie
    autora watku?

    Hint: F-10 to znak uzupelniajacy (nie ostrzegawczy ani zakazu) ;)

  • 13. Data: 2010-10-22 06:06:53
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zadales mi takiego cwieka ze az zaczne sam szukac odpowiedzi bo mnie to
    zaintrygowalo.
    mialem wbite w czaszke ze kolejnosc jest taka i wynika to pord (takze jesli
    chodzi o poziome i pionowe). :)))))
    biorąc pod uwagę jakie jaja czasami są napaskowane na jezdni to logicznie
    myslac takze bylem w tym utwierdzany ale juz taki pewny nie jestem:)

  • 14. Data: 2010-10-22 09:05:59
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    pogrzebalem i odszczekuje:)
    wpajano mi taka kolejnosc ale faktycznie w pord pioniowe i poziome maja sie
    uzulepniac.
    w 2007 znalazlem taka dyskusje na pl.soc.prawo - koniec dyskujsi sprowadzil
    sie do tego ze uzupelniaja sie i nie ma nigdzie o wyzszosci jednych nad
    drugimi.

    a co do przypadku kolegi to teraz zwyczajnie bym zignorowal oba znaki (tzn
    potraktowalbym je tak jakby ich w ogole nie bylo bo sa sprzeczne) i
    zachowujac ostroznosc przejechalbym tam gdzie chce. wiec ze srodkowego bym
    skrecil w prawo uwazajac czy ktos mi sie nie pakuje w prawy bok ze skrajnego
    prawego pasa. i tyle.

  • 15. Data: 2010-10-22 09:56:28
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: WS Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 22 październik 2010, 00:12:56

    > powiedzmy ;) aczkolwiek takiej interpretacji to i sam prof.Falandysz
    > by sie nie powstydzil ;)

    Uff, bo już się bałem, że przedstawisz tę zależność za pomocą dwóch
    implikacji: p->q oraz ~(q->p) [p - pionowy, q - poziomy],
    bo ta koniunkcja jest prawdziwa tylko dla prawdziwego q i fałszywego p,
    co mogłoby stanowić poważny kontrargument.

    > to jeszcze poprosze o logiczne ;) uzasadnienie :
    > dlaczego znak F-10 jest bardziej znaczacy niz P-8, czyli patrz pytanie
    > autora watku?

    No przecież było!

    > Hint: F-10 to znak uzupelniajacy (nie ostrzegawczy ani zakazu) ;)

    Łe, skoro zwróciłeś na to uwagę, to trudno, trzeba poważnie.
    A poważnie to kiedyś chyba faktycznie była w przepisach taka kolejność
    (znaki pionowe przed poziomymi), ale wzięła i znikła. Prawdopodobnie
    w nagłym ataku nieuzasadnionego optymizmu ustawodawca nie przewidział
    możliwości, że mogą wystąpić różnice w oznakowaniu.
    --
    Llort

  • 16. Data: 2010-10-22 15:46:37
    Od: Ramok <c...@c...com>

    On 22.10.2010 09:05, Michał Gut napisał(a)/has written:
> [...]
    > zachowujac ostroznosc przejechalbym tam gdzie chce. wiec ze srodkowego
    > bym skrecil w prawo uwazajac czy ktos mi sie nie pakuje w prawy bok ze
    Gdyby zignorować, to w prawo powinno się skręcać z prawego pasa... ;)

    /Ramok

    PS Mi też się wydaje, że kiedyś było w przepisach, że pionowe są
    "ważniejsze" od poziomych, w sytuacji gdy poziome nie uzupełniają
    pionowych (względnie są z nimi niezgodne tudzież sprzeczne)
    (argumentacja była taka, że np. na czas remontu pionowe
    łatwiej/taniej/szybciej ustawić niż przemalować poziome, o ile w ogóle
    jest je na czym przemalować -w przypadku zmiany nawierzchni).