  • 1. Data: 2010-10-21 11:44:18
    Temat: Konflikt znaków poziomych i pionowych
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Jest sytuacja, gdzie znaki pionowe i poziome oznaczające sposób jazdy
    pasami są w konflikcie: Są cztery pasy.Znak pionowy określa że skręcać w
    prawo można tylko z prawego skrajnego pasa, a znak pionowy na
    środkowym/prawym stwierdza że z niego też można skręcać w prawo.

    link do miejsca:
    http://maps.google.pl/?ie=UTF8&ll=54.55069,18.506879
    &spn=0.000394,0.000862&t=h&z=20
    oznaczenie poziome jest dobrze widoczne.

    Który znak jest w tej sytuacji ważniejszy?

    Gdzie zgłosić ten problem?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2010-10-21 11:58:52
    Temat: Re: Konflikt znaków poziomych i pionowych
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    > Który znak jest w tej sytuacji ważniejszy?
    >
    > Gdzie zgłosić ten problem?

    Zacząć od zapoznania się z Ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym".

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 3. Data: 2010-10-21 12:00:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Oct 2010 11:58:52 +0200 osobnik zwany R2r wystukał:

    > Zacząć od zapoznania się z Ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym".

    a konflikt do zarządcy drogi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2010-10-21 12:24:26
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > a konflikt do zarządcy drogi

    na wieki wiekow amen:)

  • 5. Data: 2010-10-21 12:25:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    pord stanowi kolejnosc waznosci:
    zywy kierujacy ruchem - swiatla - pionowe - poziome

  • 6. Data: 2010-10-21 12:48:32
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 21.10.2010 11:58, R2r wrote:

    > Zacząć od zapoznania się z Ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym".

    Konkretniej, z którego artykułu to wynika? Bo przeszukałem całą ustawę i
    nie widzę w niej żadnego rozróżnienia na znaki pionowe i poziome.

    Adam Kłobukowski

  • 7. Data: 2010-10-21 13:11:15
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam Kłobukowski napisał:

    > Konkretniej, z którego artykułu to wynika? Bo przeszukałem całą ustawę i
    > nie widzę w niej żadnego rozróżnienia na znaki pionowe i poziome.
    PoRD
    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do
    poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego
    kontroli, sygnałów
    świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny
    sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego
    kontroli mają
    pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    A ty masz rozporzadzenie o znakach i sygnalach drogowych:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 8. Data: 2010-10-21 13:19:25
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

> [...]

    świetlnymi i znakami drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi

    A tu masz rozporzadzenie o znakach i sygnalach drogowych:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm
    pozdrawiam
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    § 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej stronie jezdni lub nad jezdnią
    dotyczy
    kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu; jeżeli jednak znaki są
    umieszczone nad
    poszczególnymi pasami ruchu, to znak dotyczy tylko kierujących znajdujących się na
    pasie, nad którym
    znak jest umieszczony. Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub pasów
    ruchu stanowi
    powtórzenie znaku umieszczonego po prawej stronie, chyba że przepisy szczególne
    stanowią inaczej.
    2. Kierujący jest obowiązany stosować się do znaku drogowego pionowego umieszczonego
    na wysyłającym
    żółte sygnały błyskowe pojeździe, który wykonuje na drodze prace porządkowe,
    remontowe lub
    modernizacyjne.
    3. Znaki drogowe wyrażające zakazy lub nakazy odnoszące się do kierunku jazdy oraz
    znaki zakazu
    wjazdu pojazdów o określonych wymiarach, masie lub naciskach osi nie dotyczą
    kierującego pojazdem
    szynowym, poruszającego się po wyznaczonej dla niego trasie.
    4. Napis lub symbol umieszczony na tabliczce pod znakiem drogowym stanowi integralną
    część znaku.
    5. Jeżeli na znaku lub tabliczce jest podany układ dróg na skrzyżowaniu (schemat
    skrzyżowania)
    liniami o różnej szerokości, to linia szersza oznacza drogę z pierwszeństwem.
    6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu stanowią
    powtórzenie
    zastosowanych znaków pionowych.
    7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje się odpowiednio do sygnałów świetlnych do kierowania
    ruchem.

    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2010-10-21 13:22:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Paź, 12:25, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
    > pord stanowi kolejnosc waznosci:
    > zywy kierujacy ruchem - swiatla - pionowe - poziome

    mozesz podac konkretny przepis?

    WS

    PS. Rozporzadzenie ... w sprawie znaków i sygnałów drogowych:

    § 2 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub
    zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych.

  • 10. Data: 2010-10-21 14:09:24
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > pord stanowi kolejnosc waznosci:
    > zywy kierujacy ruchem - swiatla - pionowe - poziome

    Powtórze pytanie zadane przez WS:
    Gdzie jest taki zapis, bo jako żywo nie dostrzegam?
    Bo zapis:
    "§ 2 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe
    ostrzegawcze lub
    zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych"
    mówi o znakach zakazu i ostzregawczych. Nawet gdyby stanowił
    o pozostałych to i tak jest sprzeczny, jeśli znak poziomy
    stanowi co innego niż pionowy w danym miejscu :-). Nie ma
    więc mowy o powtórzeniu, bo "brzmienie" jest inne.