eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 73

  • 11. Data: 2015-02-25 13:05:09
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Wed, 25 Feb 2015 12:36:04 +0100, "J.F."
    >> Odbieranie w sensie brak blokady - oczywiscie :-)

    >Jakim prawem skoro nie było subskrypcji.

    Normalnym. Kupujesz normalny telefon, a nie ograniczony :-)

    > Nie ma tak, że smsy przychodzą bez subskrypcji. Subskrypcją może być
    > wysłanie smsa w jakimś konkursie pozornie nie związanym ze sprawą,
    > np. charytatywnym (jak tak miałem).

    A dla kogo on byl charytatywny ? :-)
    Ewentualnie - czy nie pisalo tam, ze charytatywnosc bedzie codzienna ?
    :-)

    Wracajac do meritum - szczesliwie sa juz na to blokady. Ale trzeba je
    wlaczyc.

    J.



  • 12. Data: 2015-02-25 13:42:11
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2015-02-25 12:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "mirekc" napisał w wiadomości
    > W dniu 2015-02-24 18:58, z pisze:
    >>> "Wysłałeś SMS Premium, dlatego blokada przychodzących SMS z numerów
    >>> specjalnych została wyłączona. Aby włączyć ją, ślij sms o treści STOP na
    >>> numer..."
    >> Opłaty za przychodzące SMS-y premium winny być zabronione prawnie jako
    >> otwarta furtka dla piramidalnych oszustw.
    >
    > No, i tak, i nie - w koncu co szkodzi klientowi zamowic sobie usluge
    > abonamentowa - kursy walut, pogoda, horoskop.

    Żadna z takich usług nie wymaga naliczania opłat za SMS przychodzący.
    Można np. zapłacić z góry SMS-em wychodzącym za jakiś okres albo liczbę
    odebranych wiadomości. Można też "z dołu" pod rygorem wyłączenia usługi
    za niezapłacenie rachunku przysłanego na przykład... SMS-em.

    [...]
    >> Wszelkie opłaty SMS-em powinny się odbywać drogą wysłania wiadomości
    >> przez abonenta.
    >
    > No, nawet te powyzsze z reguly sa zamawiane przez wyslanie SMS.

    Ale klienta można nakłonić do zamówienia "usługi", której w gruncie
    rzeczy nie chce, np. przez "sprytne" niedopowiedzenia w umowie czy
    reklamie i wtedy "usługodawca" może sobie sam ściągać opłaty przez
    przysyłanie SMS-ów, przy czym nie jest istotne, czy były one odebrane
    czy nie, jak to było sygnalizowane w tym wątku.

    Mnie chodzi o zablokowanie takiej możliwości. Opłata powinna być
    świadomym działaniem abonenta. Za każdym razem.


    --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---


  • 13. Data: 2015-02-25 13:52:55
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirekc" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-02-25 12:46, J.F. pisze:
    >>> Opłaty za przychodzące SMS-y premium winny być zabronione prawnie
    >>> jako
    >>> otwarta furtka dla piramidalnych oszustw.
    >
    >> No, i tak, i nie - w koncu co szkodzi klientowi zamowic sobie
    >> usluge
    >> abonamentowa - kursy walut, pogoda, horoskop.

    >Żadna z takich usług nie wymaga naliczania opłat za SMS przychodzący.
    >Można np. zapłacić z góry SMS-em wychodzącym za jakiś okres albo
    >liczbę odebranych wiadomości. Można też "z dołu" pod rygorem
    >wyłączenia usługi za niezapłacenie rachunku przysłanego na
    >przykład... SMS-em.

    Mozna, ale mozna tez normalna usluge platna co miesiac automatycznie,
    jak wiele innych.

    >>>> Wszelkie opłaty SMS-em powinny się odbywać drogą wysłania
    >>>> wiadomości
    >>>> przez abonenta.
    >>> No, nawet te powyzsze z reguly sa zamawiane przez wyslanie SMS.

    >Ale klienta można nakłonić do zamówienia "usługi", której w gruncie
    >rzeczy nie chce, np. przez "sprytne" niedopowiedzenia w umowie czy
    >reklamie i wtedy "usługodawca" może sobie sam ściągać opłaty przez
    >przysyłanie SMS-ów, przy czym nie jest istotne, czy były one odebrane
    >czy nie, jak to było sygnalizowane w tym wątku.

    >Mnie chodzi o zablokowanie takiej możliwości. Opłata powinna być
    >świadomym działaniem abonenta. Za każdym razem.

    Co do celu sie zgadzamy - klient powinien byc swiadomy ze zamawia
    platna usluge.

    Czy to oznacza ze by zlikwidowac platne przychodzace ... hm, w
    zasadzie sie zgodze, one i tak sluza wylacznie do naciagania klienta.

    Tym niemniej zamowienie platnej okresowo uslugi sie o tego wiele nie
    rozni, a przeciez zamowienie nie musi byc platnym SMS :-)

    J.



  • 14. Data: 2015-02-25 16:21:54
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał
    >
    > Ale przecież ktoś musiał wcześniej wysłać sms aby aktywować tą usługę.
    > Sugerujesz, że odbieranie smsów premium (aktywną usługę) dostaje się "by
    > default" wraz z nową kartą sim?
    >
    >
    A jak wytłumaczysz to, że takie smsy zaczęły przychodzić
    na kartę w modemie kilka godzin po jej aktywacji?
    Z tej karty nigdy nie wykonano żadnego połączenia głosowego
    ani nie wysłano smsa. To zostało potwierdzone w bilingach....

    --
    Hinek


  • 15. Data: 2015-02-25 16:22:08
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Feb 2015 13:05:09 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Normalnym. Kupujesz normalny telefon, a nie ograniczony :-)

    A możesz odpisać na temat? Skąd smsy premium bez subskrypcji?

    --
    Marek


  • 16. Data: 2015-02-25 16:35:16
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Wed, 25 Feb 2015 13:05:09 +0100, "J.F."
    >> Normalnym. Kupujesz normalny telefon, a nie ograniczony :-)
    >A możesz odpisać na temat? Skąd smsy premium bez subskrypcji?

    Nie rozumiemy sie.

    Jedno to jest w ogole mozliwosc odbierania takich SMS.
    Teraz jest mozliwosc u operatora zablokowania odbioru, czy raczej -
    placenia za odbior.

    I swietnie ze jest, tylko ze zaden operator nie wlacza tej blokady
    automatycznie u kazdego nowego klienta.
    Powinien wlaczac ? No moze i powinien.

    A drugie to skad te SMS w nowym czystym numerze.
    No coz - trzeba czytac umowe i regulaminy ... albo pare razy wygrac w
    sadzie lub przeforsowac w Urzedzie jako zakazana praktyke :-)

    W sumie, jakby tak pare razy zaplacili po milionie za zamaskowane
    pulapki na klientow, to moze by bylo lepiej ... ale mamy kapitalizm,
    tu trzeba trenowac czujnosc :-)

    J.


  • 17. Data: 2015-02-25 16:40:12
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Feb 2015 16:21:54 +0100, "Hinek" <h...@f...pl> wrote:
    > A jak wytłumaczysz to, że takie smsy zaczęły przychodzić
    > na kartę w modemie kilka godzin po jej aktywacji?
    > Z tej karty nigdy nie wykonano żadnego połączenia głosowego
    > ani nie wysłano smsa. To zostało potwierdzone w bilingach....

    Tak nie powinno być. Skoro masz bilingi jako dowód to widać błąd
    systemu. Ja miałem podobną sytuację, bylem przekonany, że nie był
    wysyłamy sms a jednak był. Aczkolwiek zanim to ustalono człowiek na
    infolini próbował mi wmówić, że smsy premium płatne przchodzące mogą
    przychodzić bez subskrtpcji. Uznając że gada głupoty zignorowałem
    go. Jednak coś jest na rzeczy.

    --
    Marek


  • 18. Data: 2015-02-25 16:57:17
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Wed, 25 Feb 2015 16:21:54 +0100, "Hinek" <h...@f...pl> wrote:
    >> A jak wytłumaczysz to, że takie smsy zaczęły przychodzić
    >> na kartę w modemie kilka godzin po jej aktywacji?
    >> Z tej karty nigdy nie wykonano żadnego połączenia głosowego
    >> ani nie wysłano smsa. To zostało potwierdzone w bilingach....

    >Tak nie powinno być. Skoro masz bilingi jako dowód to widać błąd
    >systemu. Ja miałem podobną sytuację, bylem przekonany, że nie był
    >wysyłamy sms a jednak był. Aczkolwiek zanim to ustalono człowiek na
    >infolini próbował mi wmówić, że smsy premium płatne przchodzące mogą
    >przychodzić bez subskrtpcji. Uznając że gada głupoty zignorowałem
    >go. Jednak coś jest na rzeczy.

    Technicznie to podejrzewam ze moga. Wysylajacy wysyla, operator
    nalicza i oboje sa zadowoleni.
    Po wezwaniu do prokuratora im przejdzie.

    Ale oni nie chca byc wzywani, wiec raczej tego nie robia. Musi byc
    jakas subskrypcja.
    Tylko ze dzis to moze byc:
    -odziedziczyles po poprzednim wlascicielu numeru ... choc raczej malo
    prawdopodobne,
    -zapisac sie mozna w internecie, podac kod z sms, sladu w zwyklym
    billingu nie bedzie,
    -programy rozne same potrafia wysylac sms czy odczytywac i
    potwierdzac.
    -w umowie moze byc stosowny zapis, ze zapisujesz sie do serwisu XXX i
    placisz.

    Najprosciej to jednak w kazdej nowej karcie zaczac od wlaczenia
    blokady ... ale juz widac, ze niewystarczajace.

    To ktory operator taki madry ?

    J.


  • 19. Data: 2015-02-25 20:23:29
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Feb 2015 16:35:16 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W sumie, jakby tak pare razy zaplacili po milionie za zamaskowane

    Heh, w tym momencie operator premium umarł ze śmiechu. Milion to jest
    przychód jednego dnia z takiej usługi. Kary powinny być na poziomie
    kilkudziesięciu mil. minimum.

    --
    Marek


  • 20. Data: 2015-02-25 20:33:16
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.4500723769100617907@news.neostrada.pl
    ...
    > On Wed, 25 Feb 2015 16:35:16 +0100, "J.F." <j...@p...onet.pl>
    > wrote:
    >> W sumie, jakby tak pare razy zaplacili po milionie za zamaskowane
    >
    > Heh, w tym momencie operator premium umarł ze śmiechu. Milion to jest
    > przychód jednego dnia z takiej usługi. Kary powinny być na poziomie
    > kilkudziesięciu mil. minimum.
    >


    Podstawą kwestią powinien być zwrot kosztów dla poszkodowanych z 10 krotna
    nawiązką. Co mi po wielomilionowych karach dla operatora, jeśli to ja
    zostałem oszukany (hipotetycznie) i straciłem pieniądze. Dla 100 zł mam
    zakładać sprawę w sądzie? Zadośćuczynienie dla poszkodowanych powinno być z
    automatu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: