  • 1. Data: 2010-11-22 18:06:09
    Temat: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
    na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

    Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
    zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp... W zestawie
    oprócz dwu żarników pasujących do klosza HB4/9006 mam
    dwa elektroniczne zasilacze z wtyczkami pasującymi w kable
    samochodowe biegnące normalnie do żarówek halogenowych.
    Zestaw jest samowystarczalny i nie wymaga ingerencji w
    wiązki samochodowe...

    Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
    obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
    pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
    A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV
    przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...

    Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

  • 2. Data: 2010-11-22 18:13:09
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Pszemol napisal:

    > Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie,
    > ale obawiam się, że efekt może być kiepski..

    Nie no, nie krępuj się, montuj do hądy. Będzie git!

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2010-11-22 18:16:36
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
    > Obawiam się po
    > pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor

    Zobacz na ulicach,
    jeżdżą stare trupy świecące jak latarnia morska.
    Wyjątkowo dokuczliwe to jest podczas deszczu.

    Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka.
    Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element, z powodu
    braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką.

    P.

  • 4. Data: 2010-11-22 18:35:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message

    > Zobacz na ulicach,
    > jeżdżą stare trupy świecące jak latarnia morska.
    > Wyjątkowo dokuczliwe to jest podczas deszczu.

    Nie widzę na ulicach tego typu sytuacji...

    > Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka.
    > Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element,
    > z powodu braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką.

    ??

    Coś ściemniasz...
    Przecież w tej konwersji z eBaya wszystko jest rozłączalne
    i zawsze można wrócić do typowej żarówki halogenowej HB4..
    Zasilacz jest na kablu pasującym normalnie w żarówkę.
    Nawiasem mówiąc, ten zasilacz daje jakieś 90V w czasie pracy
    i jakieś kilkanaście tysięcy Volt w czasie zapłonu, więc szczerze
    wątpię że można nim zasilać typową żarówkę halogenową...

    Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią
    nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają?

  • 5. Data: 2010-11-22 18:35:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message

    > Nie no, nie krępuj się, montuj do hądy. Będzie git!

    Dużo wniosłeś do dyskusji...
    Musisz być bardzo z siebie dumny teraz, nie?

  • 6. Data: 2010-11-22 18:40:30
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:06:09 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
    > na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

    W Polsce jest to bardzo popularne i dodatkowo nielegalne. Zacznij od
    dowiedzenia się, czy w tam gdzie zamierzasz jeździć nie będziesz miał
    problemów z władzami. Kopalnią wiedzy o przeróbkach halogen - HID jest
    Arbiter: poszukaj na jego stronie. Z tego co pamiętam ogólne wnioski są
    takie:
    - soczewki z palnikami HID działają super: wiązka jest prawidłowa
    - zwykłe lampy działają z HID różnie - nie ma reguły
    - należy kupować palniki o jak najniższej temperaturze barwowej - nie są
    wieśniacko niebieskie, coś widać w deszczu i nie zwraca się uwagi policji
    - czystość lamp i stan odblasków to podstawa!

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2010-11-22 18:49:49
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze:
    > Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią
    > nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają?

    Poprzyglądaj się na ulicach.
    To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości
    i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym
    magazynie.

    Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z
    lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej
    można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł.
    P.

  • 8. Data: 2010-11-22 18:50:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pszemol

    > Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

    Założyłem taki w mojej ekologicznej Toyocie Prius. Działa doskonale,
    nawet kierowcy z przeciwka migają do mnie długimi z sympatią. Po za tym
    takie światła zużywają mniej energii co sprzyja obniżeniu emisji
    zabójczego dwutlenku węgla.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-11-22 18:54:58
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-22 18:50, to pisze:

> [...]
    > nawet kierowcy z przeciwka migają do mnie długimi z sympatią. Po za tym
    > takie światła zużywają mniej energii co sprzyja obniżeniu emisji

    Podziwiam Cię...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 10. Data: 2010-11-22 19:25:41
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    > Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
    > na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

    Z góry przepraszam, nikomu źle nie życzę, ale szlag by trafił tych co chcą
    mieć prawdziwe ksenony, ale ich nie stać i kupują jedynie tanią chińszczyznę
    imitującą fabryczne HIDy. Oczojebne to jest strasznie, a świeci wszędzie
    tylko nie na drogę. Naprawdę lepiej jest kupić dobre żarówki +90%.

    --
    Pzdr
    Fun