  • 21. Data: 2010-11-22 20:51:03
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icditp.bvo.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
    > na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?
    > Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
    > zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp... W zestawie
    > oprócz dwu żarników pasujących do klosza HB4/9006 mam
    > dwa elektroniczne zasilacze z wtyczkami pasującymi w kable
    > samochodowe biegnące normalnie do żarówek halogenowych.
    > Zestaw jest samowystarczalny i nie wymaga ingerencji w
    > wiązki samochodowe...
    > Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
    > obawiam się, że efekt może być kiepski...

    A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga... A jeśli
    nie masz soczewek to od razu zapomnij, wszystko się da, ale po prostu nie
    warto.

    > Obawiam się po
    > pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
    > A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV
    > przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...
    > Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

    Ja już pisałem, dosyć szybko robiłem konwersje HID na halogen łącznie z
    naprawą optyki :)

    Pozdr

  • 22. Data: 2010-11-22 21:03:08
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
    > na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?
    >
    > Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
    > zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...

    Zauważ tylko proszę, jak szybko wszyscy producenci wycofali się z
    montowania ksenonów w zwykłych lampach. A trochę tego było: Renault,
    Volvo, Fiat, chyba nawet Mercedes.

    Damian

  • 23. Data: 2010-11-22 21:28:53
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 19:25:41 +0100, Duch napisał(a):

    > Z góry przepraszam, nikomu źle nie życzę, ale szlag by trafił tych co chcą
    > mieć prawdziwe ksenony, ale ich nie stać i kupują jedynie tanią chińszczyznę
    > imitującą fabryczne HIDy. Oczojebne to jest strasznie, a świeci wszędzie
    > tylko nie na drogę. Naprawdę lepiej jest kupić dobre żarówki +90%.

    Spoko, Przemol będzie tym po USA jeździł, więc nie grozi nam, że będzie nas
    oślepiał. Znając Amerykanów, to może być u nich legalne. Ja nawet nie
    miałbym nic przeciwko takim przeróbkom, ale u nas zwykle biorą się za nie
    ludzie bez pojęcia o czymkolwiek, którym zmatowiały piętnastoletnie
    odbłyśniki i kombinują jak to poprawić, a jednocześnie dodać sztruclowi
    szyku.
    Tak, czy inaczej polecam:
    http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w
    .akcji
    Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze
    poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi
    swoimi zenonami :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 24. Data: 2010-11-22 21:44:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-22 21:28, P.B. pisze:
    (...)
> [...]
    > ludzie bez pojęcia o czymkolwiek, którym zmatowiały piętnastoletnie
    > odbłyśniki i kombinują jak to poprawić, a jednocześnie dodać sztruclowi

    A ja nie polecam, ponieważ na podstawie takich tworzą się kolejne
    legendy itd.

    > Adam wie co robi i nie dorabia ideologi.

    Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
    - z wieloma prezentowanymi tezami już nie.
    Pierwszy z brzegu przykład:
    <cite>
    Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym
    który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

    Zalety sapomopoziomowania białkowego:
    - potrafi obniżyć reflektory przy podjeżdżaniu pod górkę - uniknięcie
    oślepiania kierowcy jadącego z przeciwka.
    - potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i zapobiec
    oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka.
    </cite>

    Powodzenia.

    > Dobrze, by domorośli przerabiacze
    > poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi
    > swoimi zenonami :-)

    Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
    stroboskopy itd.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 25. Data: 2010-11-22 21:45:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-22 18:54, Lewis pisze:

    > Podziwiam Cię...

    Może nie czuję ironii, więc zapytam: jest za co?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 26. Data: 2010-11-22 21:50:36
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

> [...]
    > przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...
    >
    > Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

    Ja bym tego nie robił zwłaszcza do reflektorów nie soczewkowych? Jaka to
    Honda? Może dostępne są chociaż po lifcie reflektory halogenowe do niej?

  • 27. Data: 2010-11-22 21:51:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

> [...]
    > przeciwka. - potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i
    > zapobiec oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka. </cite>

    Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

    --
    ignorance is bliss

  • 28. Data: 2010-11-22 21:53:20
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@a...pl> napisał w wiadomości

    > czyli wsiowy stroboskop :(
    >
    > homologowane czyli legalne mają 4300K...

    Dokładnie. Posłuchaj kolegów. Jeśli ma już być przeróbka to tylko z
    soczewkowych H7 i coś w okolicach 4000-5000 K. Inaczej będzie naprawdę
    wiejski tuning który ani Tobie dużo nie polepszy a innym napewno pogorszy. Z
    soczewkami jest szansa że nie będzie tragedii.

  • 29. Data: 2010-11-22 21:53:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Może nie czuję ironii, więc zapytam: jest za co?

    Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 30. Data: 2010-11-22 21:55:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-22 21:51, to pisze:
    (...)
    > Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

    Tak - w Star Trek było o tym dużo. Borg, czy jakoś tak...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.