  • 71. Data: 2019-08-11 22:49:40
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przypadku emeryta majacego 1600 na reka 417 a 50 to kolosalna roznica. Jak bedziesz
    mial farta to dozyjesz emerytury.

  • 72. Data: 2019-08-11 23:31:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > W przypadku emeryta majacego 1600 na reka 417 a 50 to kolosalna roznica. Jak
    bedziesz mial farta to dozyjesz emerytury.

    Nikt nie obiecywał, że nowe samochody to impreza dla biednych emerytów.

    Średnia pensja to dziś ponad 5 tys. brutto. Przy dwóch pracujących
    osobach w rodzinie 417 zł mies. nie jest już wielkim obciążeniem.

  • 73. Data: 2019-08-12 00:34:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Srednia z jakiegos sektora duzych przedsiebiorstw czy jak to sie nazywa. Ma sie do
    tego co ludzie zarabiaja jak bat do dupy. Wczoraj na polskojezycznym niemieckim
    onanecie pisli o magazynach w lodzi i pod lodzia. Podawali wynagrodzenia. 3100-3600
    brutto. 4000 jak ktos po 10 godzin dziennie pracuje. Znam kogos(sluzba zdrowia,
    ginekolog) jezdzi wylizingowanym samochodem. Nie pierwszym zreszta i nie ostatnim.
    Teraz wzial na trzy lata audi co kosztuje 180 tysiecy. Wiecej miesiecznie placi niz
    ta Twoja sztuczna srednia. Tutaj sie srasz jaki bogol jestes a przy nim jestes
    finansowym dziadem. Jak widzisz rozne grupy spoleczne maja rozne potrzeby jesi idzie
    o przemieszczanie. Do tego sa tacy co dla szpanu musza miec bo cala rodzina na wsi
    mieszka i co to by bylo jak by z miasta po kartofle starym samochodem przyjechal.
    Kupowanie na firme i mozna zaoszczedzic. Tylko ta oszczednosc to jest kradziez jak
    samochod kupiony na firme zeby byl tanszy. Samochod firmowy ma zarabiac a nie wozic
    dupe wlascicielowi na wakacje. Krzyk straszny ze za wspolne politycy rozni dupy sobie
    samolotami bez umiaru woza. A z drugiej strony ogromna ilosc cwaniakow co na bylego
    marszalka pluja a sami kradna, tyle ze mniej.

  • 74. Data: 2019-08-12 01:35:16
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 03:45:50 UTC-5 użytkownik T. napisał:
> [...]
    pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co
    dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie
    pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo
    lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem
    zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do
    nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?

    > Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo
    > padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane,
    > że po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest
    > niezłym wynikiem.
    > Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się
    > wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach -
    > owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
    > nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas
    > eksploatacji.

    O padajacych silnikach tez jest cicho.
    Ale to nie znaczy ze nie padaja.
    Padaja, i sa drogie.

    https://youtu.be/nq5c4jGR2gM?t=300

    Nie znalazlem filmiku z cenami ale ten gostek kiedys analizowal koszty.
    poza gwarancja silnik kosztuje 4-6kUSD.

    I jak widac, padaja tylko nikt o tym nie gada jeszcze bo wiekszosc tesli jest na
    gwarancji jeszcze...

  • 75. Data: 2019-08-12 02:41:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    samolotami bez umiaru woza. A z drugiej strony ogromna ilosc cwaniakow co na bylego
    marszalka pluja a sami kradna, tyle ze mniej.

    Zenek, wyluzuj się trochę.

  • 76. Data: 2019-08-12 05:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    >
    > Średnia pensja to dziś ponad 5 tys. brutto. Przy dwóch pracujących
    > osobach w rodzinie 417 zł mies. nie jest już wielkim obciążeniem.

    Zgubiłem się...
    Wczesniej pisałes ze koszt nowego auta to około 1,5k miesiecznie a teraz
    piszesz ze 417zł?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 77. Data: 2019-08-12 06:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Oczywiście nie każdy, ale w dzisiejszych czasach w co drugim
    > mieszkaniu jest zarejestrowana działalność.
    >
    > Stary oczywiście też można kupić na firmę, ale przy cenie auta 15
    > tys. te 20% kosztów to tylko 3 tys. w porównaniu z 18 tysiącami
    > oszczędności na podatkach przy zakupie samochodu za 90 tysięcy.

    Co nie zmienia faktu ze to po prostu przekłamuje wyliczenie.

> [...]
    > innych pierdół, których się nie liczy, ale za które się płaci.
    > Popularna jest tendencja, żeby w ogóle nie liczyć ceny parkowania.
    > Są ludzie, którzy parkują na trawniku obok parkingu i zamieniają ten
    > trawnik w błotnisko. Trzeba się jednak oswajać z myślą, że
    > parkowanie to jest koszt. Np. w bloku z garażem podziemnym: zakup
    > miejsca 30-40 tysięcy i potem co miesiąc czynsz na posiadanie
    > wykupionego miejsca 150-200 zł :-) W domu jednorodzinnym trzeba
    > liczyć kosz wybudowania garażu wraz z kosztem ziemi, którą zajmuje,
    > koszty jego remontów, podatku, ogrzewania, sprzątania.

    Ten koszt jest w sumie niezalezny od samochodu i bardziej zwiazany z tym
    gdzie meiszkasz a nie czym jezdzisz. A przeciez zalezy nam na porównaniu
    poszczególnyvh samochodów a nie poszczególnych lokalizacji zamieszkania.

    Co do liczenia paliwa do małych kilometrów - kazdy liczy tak jak jezdzi a
    z tego tez wynikaja inne koszty obsługi auta (zuzycie, awarie etc)
    12kkm rocznie to mało ale tez nie przesadzajmy ze jakos kosmicznie mało -
    mysle ze to bardzo realne przebiegi dla ponad połowy samochodów ktore sa
    uzywane prywatnie w domu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 78. Data: 2019-08-12 06:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2019 12:40:59 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Dlatego trzeba tak kombinowac zeby koszt utrzymania byl jak najwyzszy w stosunku do
    ceny samochodu.

    Eee - kto ma tak kombinowac - producent ?

    Bo klientowi to zalezy na niskiej cenie i niskim koszcie utrzymania.

    > W samochodzie za trzy tysiace amortyzacja jesli ma sie go trzy lata
    > to 55 zlotych miesiecznie. Wedlug Twojego liczenia wychodzi ze jak
    > w 10 lat zjezdzic trzy samochody po trzy tysiace to w kieszeni
    > zostanie osiemdziesiat tysiecy w stosunku do tego jak by kupic nowy
    > i jezdzic nim 10 lat.

    Tak to jakos wychodzi, pod warunkiem ze:
    -auto za 3 tys wytrzyma 3 lata,
    -ze nie trzeba w nim bedzie kosztownych napraw przeprowadzac,
    -ze prestiz nie ucierpii przy jezdzie takim zlomem :-)

    ale:
    -utrzymanie nowego auta tez kosztuje - choc to tylko kilka przegladow
    w ASO, poki gwarancja sie nie skonczy,
    -naprawy bywaja jeszcze bardziej kosztowne,
    -ubezpieczenie AC tez kosztuje ...

    J.

  • 79. Data: 2019-08-12 06:18:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 22:19, Poldek pisze:

    > Policzyłem, ile więcej zł wpłaciłbym na konto Urzędu Skarbowego.

    Ale to nikogo nie obchodzi, tylko ile ma zapłacić finalnie.

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2019-08-12 07:52:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-11 o 10:45, T. pisze:
> [...]
    > padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane, że
    > po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest niezłym

    Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań?
    Najstarsze hybrydowe Priusy mają ponad 20 lat - gdzieś czytałem, że ich
    baterie są w zaskakująco dobrym stanie, chyba około 90% pojemności.

    Napisane tam było, że dla zachowania akumulatora w idealnej kondycji
    jest dbanie o nieprzegrzewanie go w czasie ładowania.

    Gdy Teslę ładujemy potężnymi prądami - to przypuszczam, że utrzymanie
    niskiej temperatury jest niezmiernie trudne. To może bardzo skrócić czas
    życia takiej baterii.

    --
    MN