  • 81. Data: 2019-08-12 07:56:10
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 08:40, Cavallino pisze:

    > A przy normalnej jeździe, tzn. 150-160?
    > Bo wiesz, że podawanie spalania przy 190+, jako wyznacznika całkowitego
    > spalania.....

    ciężką nogę wtedy miałem - 2.0 palił mi średnio 8.5/100, 3.0 9/100 -
    praktycznie przy każdym tankowaniu wychodziło to samo. Za to zdziwiło
    mnie, jak po trasie, gdzie cisnąłem po 140-160 (ale autostrad miałem
    mało) spalanie w 3.0 było poniżej 6/100... (podobne mało palił jak byłem
    zmęczony i nie miałem zamiaru wyprzedzać na krajówkach)

    Lukasz

  • 82. Data: 2019-08-12 08:04:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-12 o 02:41, Poldek pisze:

    > Zenek, wyluzuj się trochę.

    Ma sporo racji.

    --
    MN

  • 83. Data: 2019-08-12 08:07:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 09:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Ok, w to jestem w stanie uwierzyc.
    > :)
    > No ale rozmawiajmy o normalnych predkosciach a nie jakichs chwilowych 200
    > na godzine.

    no to przy jeździe nie po mieście różnica nie była duża (0,5l/100km,
    często mniej) - ale być może to przez mój, specyficzny wtedy styl jazdy

    > Masz po prostu wygórowane wymagania...
    > nie przecze ze zapewne da sie zrobić auto bardziej komfortowe od octavii
    > i odpowiednio drozsze ale czy to bedzie rozwiazanie optymalne finansowo?

    Wtedy dość często robiłem 400-700km dziennie, a do dobrego łatwo się
    przyzwyczaić... no a jak po trasie >1000km wysiadasz z auta i
    stwierdzasz, że wracasz usiąść odpocząć, to musi być wygodne
    Teraz prywatnym autem robię mało km, mam "taczkę" z 2.0 tdi i mi to nie
    przeszkadza ;). Ale w służbowym aucie, którym jakby nie patrzeć robię
    3000-4000km chciałbym mieć wygodniejsze fotele (i tu np. widzę dużą
    przewagę Vito nad Scudo czy Expertem)

    > W kwestii wygody - w jednym z odcinków zakupu kontrolowanego miłosnik bmw
    > przyszedł kupic kolejna bmw. Wyjechał citroenem c5 :))))\

    no BMW takie komfortowe nie jest (w sensie zawieszenia, bo foteli
    lepszych jeszcze nie miałem)

    Lukasz

  • 84. Data: 2019-08-12 08:58:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 19:06:57 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Liczenie tylko samego zużycia paliwa, to chyba nie wszystko. Trzeba by
    > doliczyć amortyzację, czy tam obniżkę wartości auta, ubezpieczenie,
    > serwis itp.
    > No chyba, że jest to swego rodzaju "wyścig na kropelce", gdzie liczy się
    > tylko paliwo.

    Multipla 1,9jtd 2001
    Kupiłem w 2013 za 8 tys sprzedałem pod koniec 2018 za 3tys
    Wiec strata na wartości ok 1000zł rocznie. Drugie 1000zł rocznie przyjmijmy naprawy.
    Tyle mniej wiecej wychodziło w ostatnich 3 latach wcześniej mniej ale ok niech jest
    ten 1000zł
    Paliła bardzo oszczędnie więc koszt przejechania 100km to było jakieś 30-35zł
    Policzmy dla 12tys km rocznie:
    -paliwo 4200zł
    -utrata wartości 1000zł
    -naprawy 1000zł
    -ubezpieczenie 500zł
    Jeśli o czymś nie zapomniałem to wychodzi niecałe 7000zł
    58zł za km

    Peugeot o którym w wątku pisze kupiony pod koniec ubiegłego roku za 8,5tys
    Do tej pory naprawy 0zł, wiec praktycznie tylko koszt paliwa i ubezpieczenie
    Ale to dopiero niecały rok.

  • 85. Data: 2019-08-12 09:05:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 01:56:31 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Cena zakupu nowego 90 tys. zł brutto.

    Nie znam kompletnie cen nowych samochodów wiec zapytam.
    Odpowiednik peugeota 307 którego teraz mam to ile by kosztował nowy?
    Założenia:
    -musi buc kombi(bo psy wozimy ze sobą często czy tam jakieś inne bagaże)
    -z racji mojego wzrostu i wagi musi byc duży wygodny w srodku(peugeot, multipla były
    ok, przymierzałem się jeszcze do scenica, laguny i grand scenika- za ciasne
    -musi byc klima
    -silnik, pojemność, moc itp bez większego znaczenia. Do tej jeździłem autami w
    okolicach 100KM

    Jaka cena będzie nowego auta spełniającego powyzsze założenia?

  • 86. Data: 2019-08-12 09:10:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:02:58 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Bo nie liczą wszystkiego, tylko liczą zakup samochodu, paliwo dla małych
    > przebiegów. W realu koszt mania samochodu ponad 50% to nie samochód,
    > tylko paliwo, parkowanie, mycie, naprawy, mandaty i kupa innych pierdół,
    > których się nie liczy, ale za które się płaci.

    W realu bywa też tak że parkowanie jest darmowe(w moim mieście nie ma płatnych stref
    parkowania, a po pracy auto parkuję pod domem

    > Popularna jest tendencja, żeby w ogóle nie liczyć ceny parkowania. Są
    > ludzie, którzy parkują na trawniku obok parkingu i zamieniają ten
    > trawnik w błotnisko. Trzeba się jednak oswajać z myślą, że parkowanie to
    > jest koszt. Np. w bloku z garażem podziemnym: zakup miejsca 30-40
    > tysięcy i potem co miesiąc czynsz na posiadanie wykupionego miejsca
    > 150-200 zł :-) W domu jednorodzinnym trzeba liczyć kosz wybudowania
    > garażu wraz z kosztem ziemi, którą zajmuje, koszty jego remontów,
    > podatku, ogrzewania, sprzątania.

    Mam domek jednorodzinny i nawet jest tam pomieszczenie zwane garażem. Auto przez
    10lat moze ze 3 razy tam w środku było
    Parkuję przed domem i nie zamierzam tego zmieniać.
    W kolejnym domu zrezygnuję w ogóle z budowy garażu.

  • 87. Data: 2019-08-12 09:21:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 23:31:52 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Średnia pensja to dziś ponad 5 tys. brutto. Przy dwóch pracujących
    > osobach w rodzinie 417 zł mies. nie jest już wielkim obciążeniem.

    Daj linka do oferty gdzie za nowe auto będę płacił 417zł miesięcznie
    Leasing czy raty bez znaczenia

  • 88. Data: 2019-08-12 09:54:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Monday, August 12, 2019, 7:52:53 AM, you wrote:

    > Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań?
    > Najstarsze hybrydowe Priusy mają ponad 20 lat - gdzieś czytałem, że ich
    > baterie są w zaskakująco dobrym stanie, chyba około 90% pojemności.

    > Napisane tam było, że dla zachowania akumulatora w idealnej kondycji
    > jest dbanie o nieprzegrzewanie go w czasie ładowania.

    > Gdy Teslę ładujemy potężnymi prądami - to przypuszczam, że utrzymanie
    > niskiej temperatury jest niezmiernie trudne. To może bardzo skrócić czas
    > życia takiej baterii.

    Tesla ma aktywne chłodzenie baterii. Cieczą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2019-08-12 09:58:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

  • 90. Data: 2019-08-12 10:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Daj linka do oferty gdzie za nowe auto będę płacił 417zł miesięcznie
    >Leasing czy raty bez znaczenia

    To bylo rozliczenie ceny zakupu na 10 lat.
    za ok 50 tys - 5 tys co roku.

    Pieniadze musisz zdobyc sam ... ale patrzac na procenty w bankach i
    inflacje ... jesli masz oszczednosci, to trzeba wydac, poki cos warte
    :-(

    J.