  • 21. Data: 2004-12-16 09:44:22
    Temat: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004 19:10:46 +0100 I had a dream that Mateusz Swatek
    <m...@s...krakow.pl> wrote:

    Cytowałeś calusieńki wielki post poprzednika - gratulacje.

    > tak, ale taka lokalizacja prawie wyklucza mozliwosc podpiecia sie mniejszych
    > firm

    Wiesz, nie każdy IX chce mieć drobnicę u siebie.

    > duza zaleta takiego WIX'a jest wielosc lokalizacji + latwosc przylaczenia
    > (podejrzewam ze nie ma problemow z radiolinia)

    A możesz rozwinąć skrót WIX w odniesieniu do Krakowa? Bo nic mi nie
    przychodzi do głowy.

  • 22. Data: 2004-12-16 10:07:09
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 16 grudzień 2004 roku,
    kiedy to Grzegorz Janoszka posłał(a) w świat wiadomość
    .edu.pl>

    > A możesz rozwinąć skrót WIX w odniesieniu do Krakowa? Bo nic mi nie
    > przychodzi do głowy.

    Wawel Internet eXchange?

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 23. Data: 2004-12-16 10:55:27
    Od: <"przemcia()"@poczta.fm>

    Janusz - Vahanara napisał(a):
    > Wawel Internet eXchange?

    Od razu World Internet eXchange przeca to druga stolica Polski

  • 24. Data: 2004-12-16 11:37:44
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
    <G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
    edu.pl...
    > On Wed, 15 Dec 2004 19:10:46 +0100 I had a dream that Mateusz Swatek
    > <m...@s...krakow.pl> wrote:
    >
    > Cytowałeś calusieńki wielki post poprzednika - gratulacje.
    wiesz, moge napisac ze po to zeby niektorzy zrozumieli kontekst

    > Wiesz, nie każdy IX chce mieć drobnicę u siebie.
    to czy chce to jedna sprawa, to czy ta drobnica moze sie dolaczyc to druga
    pozatym kwestia co rozumiesz przez drobnice ...
    firmy ktore obslugujesz, czy te ktorych nie obslugujesz ?

    > A możesz rozwinąć skrót WIX w odniesieniu do Krakowa? Bo nic mi nie
    > przychodzi do głowy.
    a czy ja pisalem cos o Krakowskim WIXie ?
    wpisz WIX w google (lang:pl) to znajdziesz

    --
    Mateo

  • 25. Data: 2004-12-16 11:56:04
    Od: Rafał Dziedzic <d...@k...pl>

    Zbigniew Sikora wrote:

    > W IXie na Westerplatte dwóch największych (poza NetArtem) krakowskich
    > dostawców treści - tj.Was i Expro - właśnie niema ! Ceti to w dużej mierze

    Pewnie dlatego ze z łagiewnik to kawał drogi, bezposrednio sie nie wepniemy,
    dzierzawa drutu tylko pogorszy jakosc, a swiatla... poki co to porywanie
    sie z motyka na ksiezyc...

    Rozwiazanie to dogadanie sie z dostawcami lacz
    (GTS/Futuro/Netia/Cyfronet/Crowley) by zgodzili sie spiac lokalnie w jednym
    miejscu i wymieniac bezplatnie z osiedlowkami ruch lokalny, czyli ze
    wszystkimi ich krakowskimi Klientami. Ja poki co moge placic za ten ruch,
    jakosc dostepu do mnie nie bedzie odbiegac od tego jak by to byl dedykowany
    link.

    To tak w duzym uproszczeniu... gdyby przyjac ze do zaoferowania mam tylko
    zasoby swojej serwerowni... :)

    Ktos z Was ma jakies medium w mojej okolicy?

    Pozdrawiam
    Rafal Dziedzic

  • 26. Data: 2004-12-16 12:01:15
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Rafał Dziedzic" <d...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Pewnie dlatego ze z łagiewnik to kawał drogi, bezposrednio sie nie
    > wepniemy, dzierzawa drutu tylko pogorszy jakosc, a swiatla... poki co to
    > porywanie sie z motyka na ksiezyc...

    Jasne, że tak. Zwłaszcza, że w Krakowie linii dzierżawionej przebiegającej
    przez KMC nie dostaniesz. Wiem coś na ten temat, niestety ...

    Prawie_że ... ;)

    --
    Z#

  • 27. Data: 2004-12-16 12:05:05
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

> [...]
    > wszystkimi ich krakowskimi Klientami. Ja poki co moge placic za ten ruch,
    > jakosc dostepu do mnie nie bedzie odbiegac od tego jak by to byl
    futuro daje taka opcje dla swoich klientow w Krakowie
    CDP tez chce dawac
    jesli by do Ciebie mieli postawic radiolinie tylko w tym celu to oplaty za
    taka obsluge moglyby byc dosyc spore

  • 28. Data: 2004-12-16 12:20:12
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "NetArt - Piotr Nowak" <n...@p...com> napisał w
    wiadomości news:cppiio$au2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > koszty przewyzszaja korzysci, mimo ze mamy w miescie 2 najwieksze
    > polskie portale i kilku najwiekszych ICP w Polsce. Takie myslenie
    > prowadzi jednak w konsekwencji do faktu iz operatorom lacz nie oplaca
    > sie tworzyc linkow do kazdej firmy ktora ma content. Inna sprawa jest
    > fakt ze wezel na Westerplatte jest bezsensowny z punktu widzenia dostepu
    > telekomunikacyjnego. Duzo lepsza lokalizacja jest np. Plac Matejki gdzie
    > glowice swiatlowodowe maja m.in. tacy operatorzy jak: TK Telekom, GTS,
    > Telenergo/Telbank, Cyfronet, Telia, NASK, NetArt, Onet.

    Zgoda, ale to jest lokalizacja IXa o znacznie większych aspiracjach niż
    wymiana ruchu metropolitalnego. Zresztą, Ci operatorzy i tak peerują się na
    Pięknej, więc nie wiem jaki mieliby biznes angażować się w takie
    przedsięwzięcie w Krakowie. Ja myślę, że chcąc - nie chcąc zostaje
    Westerplatte. Ten projekt jak widac cały czas ewoluuje. Dzieje się to
    powoli, ale jednak. W związku ze znanymi niektórym problemami z dzierżawą
    łącz w Krakowie, od kilku miesięcy budujemy własną infrastrukturę i być może
    będziemy w stanie zaproponować dołączenie do IXa kilku innym lokalnym
    operatorom, co mogłoby znacząco podnieść jego atrakcyjność dla innych. W
    moich rozmowach z Grzegorzem Krawczykiem z EXPRO ten temat wraca cyklicznie.
    A z ostatniego postu Rafała Dziedzica wnoszę, że i KEI o tym zaczyna
    rozmyślać.

    --
    Z#

  • 29. Data: 2004-12-16 13:33:51
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004 12:37:44 +0100 I had a dream that Mateusz Swatek
    <m...@s...krakow.pl> wrote:
    > to czy chce to jedna sprawa, to czy ta drobnica moze sie dolaczyc to druga
    > pozatym kwestia co rozumiesz przez drobnice ...

    Chodzi mi o to, że firmy typu GTS, NASK itp niekoniecznie chcą mieć
    peering z firmą "osiedlówka pana stasia i pana franka", choć czasem
    zdarzają się i takie rzeczy.

    Przecztaj temat wątka.

  • 30. Data: 2004-12-16 13:39:01
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004 13:20:12 +0100 I had a dream that Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>
    wrote:
    > wymiana ruchu metropolitalnego. Zresztą, Ci operatorzy i tak peerują się na
    > Pięknej, więc nie wiem jaki mieliby biznes angażować się w takie
    > przedsięwzięcie w Krakowie.

    Nie, nie, nie. Operatorzy peerują się między sobą w Warszawie (nie na
    Pięknej), ale z Krakowskim firm nieobecnych w WIX, a na tym poziomie,
    można wymienić Onet, Interię i Cyfronet. Pewnie kilka innych mniejszych
    krakowskich firm też by się znalazło, aczkolwiek Kraków jest atrakcyjny
    jako przedłużenie WIX lub inny osobny punkt peeringowy.

    > Ja myślę, że chcąc - nie chcąc zostaje Westerplatte.

    Ze względu na brak światłowodów, anten i drutów, ten projekt niestety
    nie ma szans się sporo rozwinąć :(

> [...]
    > moich rozmowach z Grzegorzem Krawczykiem z EXPRO ten temat wraca cyklicznie.
    > A z ostatniego postu Rafała Dziedzica wnoszę, że i KEI o tym zaczyna

    Problem jest taki, że na Westerplatte sporo firm jest na modemach
    1-2Mbps. I tych łączy nie da się bardziej rozwijać :(