  • 31. Data: 2015-03-30 10:02:25
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...

    > Ale ja nie chcę! Mają się wyłączyć same jak wyciągam kluczyk.

    Tak to działa "od zawsze" we fiatach.

    A alternatywnie można auto tak wyłączyć aby światła nadal świeciły.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2015-03-30 10:13:20
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Mar 2015 18:31:37 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > W automatycznej skrzyni nie ma nijakich synchronizatorow, nie ma tez
    > sprzegla. Wiec nie tzreba tarczy wymieniac co i rusz. Nie ma sie co
    > zepsuc.

    Zaczynam się zastanawiać czy taki znawca wszystkiego jak j.f. wie jak
    jest zbudowana aut. skrzynia. Po zadanych pytaniach i wygłoszonych
    opiniach mam spore wątpliwości....

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-03-30 10:14:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Monday, March 30, 2015, 10:13:20 AM, you wrote:

    > Zaczynam się zastanawiać czy taki znawca wszystkiego jak j.f. wie jak
    > jest zbudowana aut. skrzynia. Po zadanych pytaniach i wygłoszonych
    > opiniach mam spore wątpliwości....

    A ja doszedłem do wniosku, że jesteś pospolitym, nizinnym trollem.
    Szkoda nerwów i czasu - *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2015-03-30 10:21:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 01:11:52 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tym niemniej problem ruszania do gory podobny

    Nie ma żadnego problemu. Podejrzewam, że jeździłeś z tiptronic or
    compatible. Automat pełznie na prostej na wolnyvh, dzięki temu na
    większości górek nie stacza się na D tylko "trzyma".

    --
    Marek

  • 35. Data: 2015-03-30 10:48:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-29 o 21:03, WS pisze:
    > Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl;)

    A ja na motocykl z automatem - z rozkoszą. Niestety też każą sobie za to
    płacić ekstra więc męczę się z biegami w motorze.

    *pisząc "motor" mam na myśli motocykl

    --
    MN

  • 36. Data: 2015-03-30 10:51:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > NA przyklad na wymiane tarczy sprzegla co i rusz...

    Sprzęgło normalnie używane wytrzymuje 150-200 tys. km. Koszt 800 - 2000 zł.
    W automatach wymieniasz olej co 60 tys., koszt 700 zł (pytałem się w zeszłym
    tygodniu, bo muszę wymienić). Więc czy wymienisz sprzęgło czy 3 razy olej w
    tym przebiegu, to na jedno wychodzi. Dodatkowo w skrzyni automatycznej masz
    jakieś zaworki, tarczki, czujniki, filtry, sterownik elektroniczny. Więcej
    rzeczy, które mogą się popsuć.
    Wygoda jest, nie przeczę, trzeba się tylko przyzwyczaić do zmian biegów
    według widzimisię skrzyni. Ale automat wymaga dodatkowych czynności
    serwisowych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2015-03-30 10:58:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 01:11, J.F. pisze:
    > Przejechalem jakies 500m. Gorki po drodze nie bylo.
    > Zachwytu tez nie bylo:-)

    Pięćset metrów przejechał... No no. Jak nic - ekspert od automatów i ich
    wad.

    Przejedź 5 tys km i wróć do manuala. Nie będziesz mógł się nadziwić,
    jakim cudem lubiłeś zmieniać biegi.

    --
    MN

  • 38. Data: 2015-03-30 11:28:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > przekładać biegi. Technologia godna snopowiązałki i traktora przy czym
    > nawet już współczesne modele tego ostatniego mają tryb "auto". Zawsze gdy
    > jestem w salonie i sprzedawca zachwala jakiś model na ekspozycji (na 99%
    > to manual) pytam czy w wersji podstawowej jest korba do odpalania,
    > przecież to pasuje jak ulał do manuala. Stosowanie manualnych skrzyń
    > prowadzi do wymyślania różnych "ułatwiaczy" życia tym masochistom. Np.
    > Ford rozwiązał "problem" ruszania pod górkę (czujnik pochylenia blokuje
    > na chwilę hamulce). Dumnie, niczym kiedyś socjalizm, rozwiązują problemy

    Automat jest droższy, trudniejszy w serwisowaniu (mało warsztatów, które
    naprawią, a nie zepsują bardziej).

    > Ciągła popularność manuali powoduje, że w np. w samochodach specjalnych
    > (busy, dostawczaki) producentowi nawet nie chce się dawać opcji automatu
    > albo jest ale za chore pieniądze bo to przecież "luksus", za który trzeba
    > golić.

    To zmieniaj ten stan rzeczy i dopłacaj jako pierwszy do automatu.

> [...]
    > bliżej aparatu mowy przypiąć a nie chowaj go 10 cm pod 3 warstwami
    > podsufitówki. Jak mikrofon będzie nieodpowiedni to go sobie sam wymienię
    > na inny albo w ogóle zrobię lepszy przedwzmacniacz. Mam chociaż jakąś
    > szansę na poprawę bubla. Oczywiście ktoś powie kup sobie słuchawkę bt.
    > Owszem ale i tak pozostanie niesmak z braku możliwości wykorzystania
    > funkcji pojazdu, która już jest. To tak jak z tą łazienką na wsi w starej
    > polskiej komedii: Jak to łazienki u nas ni ma! Łazienka jest! Ino nie
    > wykończona bo i tak wszyscy chodzą do wygódki....

    To po co kupiłes samochód z wadą fabryczną? Zastosuj się do własnej rady:
    nie kupuj samochodów ze złymi zestawami głośnowówiącymi. Producenci to
    zauważą i postarają sie bardziej.

    > - brak gaszenia świateł po wyłączeniu stacyjki. Na co komu palenie świateł
    > bez kluczyków tak często jest potrzebne, żeby mu taką wygodę robić,
    > bladego pojęcia nie mam. Aczkolwiek z tym jest coraz lepiej bo: albo już
    > coraz częściej są światła "auto", albo sprzedawcy montują "polepszacze",
    > które wyłączaja światła po wyjęciu kluczyka. Spotkałem się w takich
    > wynalazkach w mitsubishi i toyocie, oczywiście czasami wynalazek się
    > zawiesił i nie wyłączył, ale na tyle rzadko to się zdarzało, że nie było
    > upierdliwe.

    W Fiacie wyłącza światła fabrycznie.
    Nie kupuj samochodów niedopracowanych przez producenta.

> [...]
    > smród spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Jeżdżę po mieście i w
    > każdym samochodzie z jakim miałem do czynienia zawsze jeżdżę z zamkniętym
    > obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie się nie da! Bo co kilka
    > chwil zawsze wyłącza obieg zew. i najczęściej robi to gdy stoi się w
    > korku...Była taka fajna wada, że było słychać terkotanie jak przełaczał
    > (coś się zatarło, było słychać mechanizm), można było szybko się
    > zorientować i zamknąć. Ale coś mnie podkusiło, żeby to naprawić i mam
    > teraz przełączanie bez ostrzeżenia, orientuje się dopiero po zaciągniętym

    Po co kupowałeś tego Forda? Chyba że to służbowy.
    Miałem tak w zastępczej Lagunie i Fiacie Idea - samochód wiedział lepiej czy
    mi grzać czy chłodzić. Porażka.

    > - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ciągłego trzymania przycisku
    > albo ten tryb dostępny tylko dla szyby kierowcy. Bez przesady z tą ochroną
    > palców, szpitale są przepełnione pacjentami z uciętymi kończynami przez
    > automatyczne zamykanie szyb, kurde. Kierowca pasażera z przodu widzi, więc
    > mu wystającej głowy nie utnie. A funkcja najczęściej używana gdy nie ma
    > pasażerów więc po co te utrudnienia.

    Dobre samochody mają tryb Auto i rozpoznawanie przeciążenia silnika szyby i
    nie przycinają palców, np. Fiat Stilo. :))

    > - uniemożliwienie prostej wymiany żarówek bez demontażu np. pasa
    > przedniego lub wyjęcia silnika.

    Serwisy muszą z czegoś żyć.

    > - uniemożliwianie prostego demontażu elementów wszelkich osłon kokpitu,
    > stosowanie zatrzasków, które najczęściej się urywają przy próbie
    > demontażu. Komu przeszkadzały śruby?? Śruby też mogą być ładne jak się
    > umie je wkomponować.

    Samochód ma być tani w produkcji i tak drogi w naprawie, żeby od razu kupic
    nowy.

    > - niedziałające radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedyś się z tym spotkałem
    > (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze się zdarza.

    Zapewne źle podłączone. Zawsze trafiałem, że jest wybór albo hardwarowy
    (kabelek ze stałym zasilaniem) albo softwarowo ustwaia się działanie bez
    kluczyka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 39. Data: 2015-03-30 11:38:06
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote:

    > A ja na motocykl z automatem - z rozkoszą. Niestety też każą sobie za to
    > płacić ekstra więc męczę się z biegami w motorze.

    Hmmm....Ale zdajesz sobie sprawe, ze operujac gazem w zakrecie (na odpowiednim biegu)
    kontrolujesz zachowanie motocykla
    (http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-s
    kills-series-throttle-control-0 )? Jak wyobrazasz sobie jazde na motocyklu z
    automatem? Bedziesz 100 m przed ostrym zakretem hamowal do 50km/h zeby automat na ta
    1-2 zmienil? I tak pyrkal przez ten zakret zeby automat nic po drodze nie wymysli?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 40. Data: 2015-03-30 11:39:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >Pięćset metrów przejechał... No no. Jak nic - ekspert od automatów i
    >ich wad.

    A czy ja cos pisze o wadach ?
    Dane techniczne czytac umiem, i wiem ile powodowala ubytku w Passacie
    ~15 lat temu :-)

    >Przejedź 5 tys km i wróć do manuala. Nie będziesz mógł się nadziwić,
    >jakim cudem lubiłeś zmieniać biegi.

    Ale pierwsze 100km bedzie ciezkie :-)

    J.