  • 91. Data: 2014-09-03 19:59:07
    Temat: Re: Krótka opowieść, jak różnicówka ocaliła mieszkanie :)
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-01 16:13, janusz_k pisze:

    > Użytkownik to znany troll, na innych grupach też tak najeżdża na
    > każdego co ma inne zdanie niż on.

    Dla ciebie to Pan Użytkownik i Pan Troll. Jesteś zbyt tępy, aby się ze
    mną spoufalać.

  • 92. Data: 2014-09-03 21:33:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-03 19:59, uzytkownik pisze:

    > Dla ciebie to Pan Użytkownik i Pan Troll. Jesteś zbyt tępy, aby się ze
    > mną spoufalać.
    SPADAJ NA DRZEWO, TAM TWOJE MIEJSCE.

  • 93. Data: 2014-09-03 23:53:39
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-01 10:57, Piotr Wyderski pisze:

    > Obwód trójfazowy to trzy obwody jednofazowe.

    Bzdura.
    Wiesz o tym, że silniki 3-fazowe nie potrzebują przewodu neutralnego i
    nawet nie ma go gdzie podłączyć?

    > Przekładnikowi Ferrantiego wszystko jedno, ile faz przez niego
    > przepuścisz...

    > I to jest jedyny mankament.

    Mylisz się.

    > A jednofazowa nie może? :-)

    Z całą pewnością nie uszkodzi niczego, ani kiedy przewód N straci
    ciągłość na skutek awarii różnicówki 1-fazowej, ani też na skutek
    poluzowania się zacisku N w różnicówce 1-fazowej, w przeciwieństwie do
    różnicówki 3-fazowej, która w tym przypadku spowoduje uszkodzenia
    urządzeń jednofazowych, bo w zależności od obciążenia na poszczególnych
    fazach zaczną się wahania napięcia od prawie 0V do prawie 400V.

    > Owszem, zarówno jedno- jak i trójfazowe.

    j.w.
    Różnicówka jednofazowa na skutek utraty ciągłości N nie uszkodzi sprzętu
    jednofazowego, a różnicówka 3-fazowa uszkodzi.

    > Różnicówka ma być skonstruowana tak, by rozłączanie toru neutralnego
    > następowało najpóźniej w stosunku do torów fazowych. Jeżeli tego nie
    > robi, to jest wadliwie skonstruowana.

    Baaaaaa! Ona ma rozłączać styk N jako ostatni i załączać jako pierwszy.
    Niestety, często do aparatów elektrycznych dostaje się tynk, gips, pył,
    wilgoć z powietrza (zwłaszcza, kiedy są wykonywane prace budowlane:
    tynki, wylewki, gipsówki itp.), które doprowadzają do śniedzenia styków,
    a następnie do ich wypalenia i uszkodzenia.

    > Jednofazowa też nie. Ona wykrywa jedynie upływy.

    j.w.
    Bo nie musi, gdyż brak ciągłości N w różnicówce 1-fazowej nie powoduje
    uszkodzeń urządzeń 1-fazowych.

    > Jest jakaś kolizja z normami? :-)

    Tu akurat normy nie precyzują, ale jest jeszcze coś takiego wiedza
    techniczna, a ta "mówi" jednoznacznie, że różnicówek 3-fazowych nie
    należy stosować do zabezpieczania obwodów 1-fazowych.

  • 94. Data: 2014-09-04 00:10:12
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-02 18:25, Jeffrey pisze:

    > ja jestem zawodowym i też nie wiem
    > pamiętam że w latach 90tych weszły powszechnie do Polski
    > śmiechu było trochę po starzy elektrycy podłączali je jak zwykły
    > bezpiecznik i N łączyli jak popadło
    >
    > jeffrey

    Jeżeli chcesz się nazywać "zawoidowcem" to musisz znać jak pacierz.
    Z całą pewnością od 2002r. choć nie jestem pewny czy już nie było
    obowiązku od 1994r. - nie chce mi się teraz sprawdzać.

  • 95. Data: 2014-09-04 00:48:21
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

    > Jeżeli chcesz się nazywać "zawoidowcem" to musisz znać jak pacierz.
    > Z całą pewnością od 2002r. choć nie jestem pewny czy już nie było
    > obowiązku od 1994r. - nie chce mi się teraz sprawdzać.

    mam znać aktualne przepisy a nie od kiedy funkcjonują- czaisz różnicę?

    jeffrey

  • 96. Data: 2014-09-04 02:14:10
    Temat: Re: Krótka opowieść, jak różnicówka ocaliła mieszkanie :) OT - nornice
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > i innych zabezpieczeniach. W przypadku domku wskazane by było tylko,
    > żeby w projekcie architektonicznym złożonym w gminie było wyraźnie
    > napisane, że ściany zostały wzniesione w technologii MUR-BETON 2014
    > dopuszczonej przez ITB decyzją numer taki-to-a-taki, do której
    > instrukcja użytkowania ściany dostępna jest w załączniku. A tam,
    > w rozdziale 13 omówione są sposoby włamania na rympał.
    > W takich okolicznościach będzie wszystko jedno, czy złodziej pracuje
    > w ramach własnej działalności gospodarczej, zrzeszony jest w spółdzielni
    > pracy, czy zatrudniony na umowę w korporacji.

    Problem w tym, że trzeba by mieć opis "technologii MUR-BETON 2014"
    dopuszczoną przez ITB decyzją numer taki-to-a-taki.
    Przem

  • 97. Data: 2014-09-04 02:45:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemek napisał:

    > Problem w tym, że trzeba by mieć opis "technologii MUR-BETON 2014"
    > dopuszczoną przez ITB decyzją numer taki-to-a-taki.

    Kiedyś przyglądałem się w ITB na Filtrowej w Warszawie procesowi
    wydawania atestów. Jak te pustaki mrożono, jak je prażono, to aż
    żal człowieka brał. Może by tak dało się wydać atest ogólny na
    włamania na rympał dla technik budowalnych dopuszczonych do
    stosowania na terenie RP?

    Jarek

    --
    Wali się ścianka prosto na Janka
    Który kolankiem podpiera drzwi

  • 98. Data: 2014-09-04 06:28:49
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-04 00:48, Jeffrey pisze:

    > mam znać aktualne przepisy a nie od kiedy funkcjonują- czaisz różnicę?
    >
    > jeffrey

    ROTFL
    Skoro nie wiesz jakie przepisy nakazują montaż różnicówek to także nie
    wiesz od kiedy, a to jest ze sobą nierozerwalne.
    Wymóg ten narzuca: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12
    kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie", zamieszczone w Dzienniku Ustaw
    2002 nr 75 poz. 690
    Jak więc widzisz jest podana konkretna data ustawy, którą musisz znać.
    Nie znasz to nie wiesz, która z nich narzuca taki wymóg.
    Wybacz, ale jako "zawodowiec" musisz znać tą ustawę oraz jej treść.
    Przedtem obowiązywała ustawa z 1994r.
    O te daty także pytają na egzaminach SEP.

  • 99. Data: 2014-09-04 07:57:00
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
    > O te daty także pytają na egzaminach SEP.
    poważnie? mnie nikt nigdy o daty nie pytał, zresztą mam wiele
    ciekawszych zadań niż wkuwanie na blachę rozporządzeń ministra, jeśli
    będę potrzebował dokładnego tekstu bez trudu znajdę go w necie i
    wydrukuję sobie
    poza tym gdybym chciał uczyć się dat na pamięć studiowałbym historię

    jeffrey

  • 100. Data: 2014-09-04 10:27:37
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Michał Lankosz <m...@t...pl> wrote:

    > Za zabicie kreta 2 lata, chyba że coś się zmieniło?

    Ja tam nie wiem, ja tylko elektronike do tego projektowalem. Ale z tego co
    wiem na dzialkach itd. ochrona nie obowiazuje.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/