  • 1. Data: 2014-08-27 23:48:59
    Temat: MIPS development system dostepny za darmo
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Dostalem informacje od czlowieka z MIPS/Imagination

    http://elinux.org/MIPS_Creator_CI20

    Dostepny za darmo po wypelnieniu formularza. Nie probowalem jeszcze

    A.L.

  • 2. Data: 2014-08-28 00:08:33
    Temat: Re: MIPS development system dostepny za darmo
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Aug 2014 16:48:59 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Dostalem informacje od czlowieka z MIPS/Imagination
    > http://elinux.org/MIPS_Creator_CI20
    > Dostepny za darmo po wypelnieniu formularza. Nie probowalem jeszcze

    Ciekawa konkurencja dla RasPi, nawet chyba nie konkurencja, bo
    znacznie lepsza...

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-08-28 08:35:56
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-08-27 23:48, A.L. pisze:
    > Dostalem informacje od czlowieka z MIPS/Imagination
    >
    > http://elinux.org/MIPS_Creator_CI20
    >
    > Dostepny za darmo po wypelnieniu formularza. Nie probowalem jeszcze

    The Creator CI20 is supplied free of charge to certain approved projects
    under Imagination's ecosystem.

    Jak widać darmowy tylko dla wybranych projektów.

  • 4. Data: 2014-08-28 16:43:42
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 28 Aug 2014 08:35:56 +0200, Zbych <z...@o...pl> wrote:

    >The Creator CI20 is supplied free of charge to certain approved projects
    >under Imagination's ecosystem.
    >
    >Jak widać darmowy tylko dla wybranych projektów.

    A jaki by mieli interes zeby rozdwawac na lewo i prawo za darmo?

    A.L.

  • 5. Data: 2014-08-28 17:36:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):
    > A jaki by mieli interes zeby rozdwawac na lewo i prawo za darmo?
    > A.L.

    Z Twojego pierwszego posta wynikało jakby mieli.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2014-08-28 19:16:11
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

> [...]
    >
    > http://elinux.org/MIPS_Creator_CI20
    >
    > Dostepny za darmo po wypelnieniu formularza. Nie probowalem jeszcze

    Warto też wspomnieć o niedawnym powołaniu do życia grupy "prpl"
    (http://www.prplfoundation.org/), czyli takiego MIPSowego odpowiednika
    ARM/Linaro. Zadaniem grupy jest portowanie wszelakiego oprogramowania
    open source na platformę MIPS. Przewidywane również stworzenie binarnego
    translatora ARM->MIPS.

    No i chyba jeszcze nikt na tej grupie nie wspominał o innej nowej, w
    pełni otwartej, architekturze RISC-V:
    http://riscv.org/
    Po niewielkim powodzeniu architektury OpenRISC, może ten projekt dobrze
    wypali. A za nim stoi nie byle kto, bo m.in. twórcy książki
    "Computer Architecture, A Quantitative Approach" czyli panowie Hennessy
    i Patterson. Widać zainteresowanie już spore, np. Robert Mullins (ten od
    Raspberry-Pi) podjął nową inicjatywę o nazwie lowRISC
    (http://www.lowrisc.org/), która ma zaimplementować procesor opary o
    architekturze RISC-V, jak i stworzyć tani dev-board z tym procesorem
    (pewnie coś w stylu Malinki).

    Tak więc, nie tylko ARM się dzieje! :-)

    pzdr
    mk

  • 7. Data: 2014-08-28 20:13:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 28 Aug 2014 19:16:11 +0200, mk <reverse_lp.pw@myzskm> wrote:

> [...]
    >wypali. A za nim stoi nie byle kto, bo m.in. twórcy książki
    >"Computer Architecture, A Quantitative Approach" czyli panowie Hennessy

    Oni nie tylko sa tworcami ksizaki. Hennessy jest tworca architektury
    MIPS, zalozycielem fimy MIPS Technologies i iej wieloletnim szefem (do
    czasu przejecia przez Imaginations) Patterson jest tworca architekture
    RISC

    Hennessy jest teraz 11 Prezydentem Stanford University

    A.L.

  • 8. Data: 2014-08-29 07:57:55
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-08-28 16:43, A.L. pisze:

    > A jaki by mieli interes zeby rozdwawac na lewo i prawo za darmo?

    Można też zadać odwrotne pytanie: jaki ja miałbym mieć interes w użyciu
    tej płytki skoro nie wiem czy w razie awarii będę mógł kupić/dostać nową
    sztukę, albo czy kupię/dostanę większą ilość jeśli projekt będzie tego
    wymagał? Zdecydowanie wolę wybrać coś co kupię bez łaski i za dwa dni
    będę miał na biurku.

  • 9. Data: 2014-08-29 10:57:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Aug 2014 07:57:55 +0200, Zbych <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    tego
    > wymagał? Zdecydowanie wolę wybrać coś co kupię bez łaski i za dwa

    No ale chyba można się domyślać, ze to jest na razie zajawka. Jak
    będzie zaintersowanie i pojawi się rynek na to, producent na pewno
    wyjdzie na przeciw oczekiwaniom.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-08-29 18:18:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zbych wrote:

> [...]
    > tej płytki skoro nie wiem czy w razie awarii będę mógł kupić/dostać nową
    > sztukę, albo czy kupię/dostanę większą ilość jeśli projekt będzie tego

    Przecież to jacyś linuksiarze, chodzi o zabawę, a nie o stabilną produkcję.

    > Zdecydowanie wolę wybrać coś co kupię bez łaski i za dwa dni
    > będę miał na biurku.

    Tylko jeszcze uważaj, co kupujesz. Tu facio kupił moduł
    z napisem ostrzegawczym "Made in Poland" i się z tego raduje:

    https://www.youtube.com/watch?v=itH0lAbkU7w

    Pozdrawiam, Piotr