  • 1. Data: 2009-10-24 13:21:57
    Temat: Krótki kabelek zasilający komputer (50cm zamiast 2.5m)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Nasz polski, typowy kabel komputerowy ma jakieś 2m, może 2.5 metra...
    I ma z jednej strony 3-bolcową wtyczkę europejską (CEE 7/7) a z drugiej
    typową komputerową (C13)...
    Jak tu: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3
    00359526473

    Czy widzieliście gdzieś takie kabelki ale żeby były o wiele krótsze?
    50cm? A nawet 30cm?

    Niby mogę sobie kupić wtyczkę skręcaną i samemu skrócić kabelki,
    ale wolałbym już gotowe, z wtyczką odlewaną w plastiku...

  • 2. Data: 2009-10-24 13:52:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Nasz polski, typowy kabel komputerowy ma jakieś 2m, może 2.5 metra...

    Podobno typowe jest tu 1,8 metra.

    > I ma z jednej strony 3-bolcową wtyczkę europejską (CEE 7/7) a z drugiej
    > typową komputerową (C13)...
    > Jak tu: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3
    00359526473

    Nasz polski (być może dotowany przez Klub Przyjaźni Polsko-Chińskiej)
    kosztuje ze sześć razy mniej.

    > Czy widzieliście gdzieś takie kabelki ale żeby były o wiele krótsze?
    > 50cm? A nawet 30cm?

    Ja widziałem krótsze, nawet mam takie nieco ponad metr. Z półmetrowym
    zetknąłem się raz, ale chyba miał koniczynę na końcu (jak to zwykle
    bywa w zasilaczach do laptopów).

    > Niby mogę sobie kupić wtyczkę skręcaną i samemu skrócić kabelki,
    > ale wolałbym już gotowe, z wtyczką odlewaną w plastiku...

    Też nie lubię tej plątaniny kabli.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-10-24 14:04:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podobno typowe jest tu 1,8 metra.

    Tak czy inaczej oceniłem na oko długość w miarę dobrze...
    To będzie 6 stóp, więc 1.8 metra się zgadza :-)

    > Nasz polski (być może dotowany przez Klub Przyjaźni Polsko-Chińskiej)
    > kosztuje ze sześć razy mniej.

    E, no - cena tego tam na eBay to jest kosmiczna...
    Takie kable mi się walają po szafach wszędzie bo przecież z kazdym
    szpejem przychodzą - długie są bez rynkowej wartosci :-))

    > Ja widziałem krótsze, nawet mam takie nieco ponad metr. Z półmetrowym
    > zetknąłem się raz, ale chyba miał koniczynę na końcu (jak to zwykle
    > bywa w zasilaczach do laptopów).

    Taką trójlistkową koniczynę? :-)))

    > Też nie lubię tej plątaniny kabli.

    No to czujesz o co mi chodzi. A już całkiem mnie do furii doprowadza
    zasilacz taki jak ten tutaj:
    http://www.volgen.com/datasheet/SPU15A%20SERIES(p9~p
    10).pdf
    i przyjdzie z 2 metrowym kablem zasilającym... Ludzie!
    Trochę wyobraźni!!! Przecież wystarczyłby kabelek na 20-30cm...

  • 4. Data: 2009-10-24 14:08:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podobno typowe jest tu 1,8 metra.

    A takie na 2.5 metra też są:
    http://www.qualtekusa.com/Catalog/Power_Cords/PDF%20
    Files/367003d01.pdf

  • 5. Data: 2009-10-24 14:17:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > A takie na 2.5 metra też są:
    > http://www.qualtekusa.com/Catalog/Power_Cords/PDF%20
    Files/367003d01.pdf

    Ja pisałem o typowych. Ja mam jeden 4.5 metra. Ale są też półmetrowe,
    wystarczy użyć gugla (jeśli kto potrafi):

    http://www.interpower.com/scripts/cgiip.exe/WService
    =ic/findpart.p?w_part=86230850

    http://www.interpower.com/ic/p65list.asp

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-10-24 14:26:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Pszemol pisze:
    > Nasz polski, typowy kabel komputerowy ma jakieś 2m, może 2.5 metra...
    Standard to 1.5m, do niektórych sprzętów dają 1.2m, czasem zdarzają się 1.8m

    > Czy widzieliście gdzieś takie kabelki ale żeby były o wiele krótsze?
    > 50cm? A nawet 30cm?
    Będzie ciężko. Czasem zdarzają się takie krótkie przewody "do ups" tzn z
    obu stron "komputerowe" wtyczki gniazdko-wtyk, ale nie chińszczyzna.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-10-24 14:30:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Ja pisałem o typowych. Ja mam jeden 4.5 metra. Ale są też półmetrowe,
    > wystarczy użyć gugla (jeśli kto potrafi):

    Widziałem tą witrynę, ale nie planuję zakupu 1000 sztuk tych kabli :-)
    A płacić prawie $11 za sztukę przy zakupie kilku sztuk to trochę ciężko...

  • 8. Data: 2009-10-24 14:43:07
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Czy widzieliście gdzieś takie kabelki ale żeby były o wiele krótsze?
    > 50cm? A nawet 30cm?

    Przesuń gniazdko 1m dalej, to kabel 1,5m nie będzie się plątał, tylko
    będzie ładnie ułożony ;)... Sorry za ironię, ale niestety, standard
    chiński to te 1,8m, chcesz mniej - zapłać....

    Pozdrawiam
    Konop

    PS a jak chcesz mieć ładne wtyczki, to zawsze możesz wyciąć środek i dać
    kostkę łączeniową ;)...

  • 9. Data: 2009-10-24 15:09:27
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Konop pisze:

    > PS a jak chcesz mieć ładne wtyczki, to zawsze możesz wyciąć środek i dać
    > kostkę łączeniową ;)...

    W puszce natynkowej... ;)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2009-10-24 15:23:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    Files/367003d01.pdf

    =ic/findpart.p?w_part=86230850

    > Widziałem tą witrynę,

    Trzeba było tak od razu. A nie dopytywać się, czy kto widział.

    > ale nie planuję zakupu 1000 sztuk tych kabli :-)
    > A płacić prawie $11 za sztukę przy zakupie kilku sztuk to trochę ciężko...

    Ten długi był coś koło $15, więc tu i tak taniej. To zresztą chyba normalny
    poziom cen w obrocie detalicznym przy sprzedaży wysyłkowej (konkurs bez
    nagród: kto wygugla najtańszy kabel dostępny w sklepie on-line). Można
    podpytać tych gości z Iowa, może powiedzą komu sprzedają w ilościach
    hurtowych i tam uderzyć z kolejnym pytaniem. Albo odwrotnie -- tym od
    zasilaczy pokazywać wyżej wymieniony link i wytłumaczyć, że gdyby taki
    kabel był w komplecie, to ich interes byłby bardziej konkurencyjny.
    Może w końcu do nich dotrze, że w interesach tak jest, że nie zawsze
    dłuższy oznacza lepszy.

    --
    Jarek