  • 51. Data: 2016-02-13 01:36:31
    Temat: Re: Krótkie hasło na naklejke potrzebuje
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Na auto przyklejone do tylnego zderzaka działa, sprawdzone. Smuga płynu skutecznie
    ogranicza widoczność, zwłaszcza, że u mnie przy okazji pryska też na lampy.

  • 52. Data: 2016-02-13 10:07:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-05 o 09:46, spider pisze:
    > Ja już się uodporniłem na na takich debili

    Pomijając przepisy. Ostatnio zdarzyło mi się kilka długich tras. Czas
    był dla mnie ważny. Jadę 120-130 i żeby być uprzejmym musiałem zwalniać
    dość często wydłużając swój czas podróży.
    I tu uwaga dla zapier.... W dżungli obowiązują zasady dżungli.
    Ja tu byłem pierwszy i ja tu decyduję czy ustąpię czy jednak mi się też
    śpieszy :-)

  • 53. Data: 2016-02-13 10:56:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.02.2016 10:07, z wrote:

> [...]
    > I tu uwaga dla zapier.... W dżungli obowiązują zasady dżungli.
    > Ja tu byłem pierwszy i ja tu decyduję czy ustąpię czy jednak mi się też

    Ale to nie dzungla, tylko zakładam że autostrada. Autostrada sluży do
    zapierdalania (sprawdzić czy nie mgła). Jedzie się prawym pasem, a jak
    chcesz wyprzedzać to korzystasz z lewego. Zanim wjedziesz na lewy, to
    musisz przepuścić tych na lewym - koniec. Po manewrze wracasz na prawy,
    choćbyś sam był na dwa kilometry w przód. Proste zasady i bardzo
    ułatwiają życie.

    Oczywiście to o czym większość tu pisze to przypadek "poganiacza", który
    sam korzysta tylko z lewego a prawy uważa za użytku dla plebsu. I jak
    dochodzi do "pogadanek" za pomocą świateł na lewym pasie, to jest to
    przypadek głupiego i głupszego, jeden nie rozumie że lewym pasem się nie
    "wlecze", drugi mimo że innych wyzywa od "mistrzów lewego pasa" sam
    jeżdzi tylko lewym i jest takim samym mistrzem, tylko odrobinę szybszym,
    czyli wcale nie jest mądrzejszy - tak przy okazji to nie ma chyba
    gorszej drogi pod tym względem nią A2 Łodź-Warszawa. Obaj są głupi i
    powinni przemyśleć swoje zachowanie, a nie zastanawiać się nad
    oklejaniem samochodu naklejkami, używaniem świateł do straszenia
    przeciwnika czy doznawaniu nagłej potrzeby błyskania stopami czy
    używania spryskiwaczy. Sam czasem zapierdalam, czasem się wlekę i nie
    mam problemów z wracaniem na prawy pas. Czego wszystkim dyskutantom życzę.

    BTW - żeby być on toppic. Podobno oklejanie samochodu naklejkami
    oznacza, że statystycznie jeżdzimy agresywniej - oczywiście związek
    przyczynowo-skutkowy jest w drugą stronę;)

    Shrek

  • 54. Data: 2016-02-13 11:14:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-13 o 10:56, Shrek pisze:
> [...]
    > musisz przepuścić tych na lewym - koniec. Po manewrze wracasz na prawy,
    > choćbyś sam był na dwa kilometry w przód. Proste zasady i bardzo

    Nie wiem dlaczego zakładasz że było inaczej.
    Wyprzedzam dwa tiry jadące za sobą ale w połowie doskakuje do mnie
    zap... i chciałby żebym się miedzy tiry wciskał. Ja uważam że to
    bezsensowne komplikowanie, stwarzanie niebezpieczeństwa, wydłużanie
    mojego czasu podróży. Ale ten z tyłu uważa inaczej bo mu się spieszy.
    Trudno ten z tyłu ma przerąbane. Musi z tym żyć :-)
    Musi poczekać aż za drugim tirem zjadę na prawy pas.

    Przy dużym ruchu, przy dużej szybkości (120+) dużo częstych manewrów
    stwarza niebezpieczeństwo. To jest oczywista oczywistość :-)

  • 55. Data: 2016-02-13 12:02:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.02.2016 11:14, z wrote:

    > Nie wiem dlaczego zakładasz że było inaczej.

    NIe zakładam - po prostu odniosłem się do ogółu takich sytauacji. Jesli
    poczułeś się dotknięty to przepraszam. Trzeba mieć jednak świadomość, że
    jak ktoś patrzy na to z boku albo ogląda na youtubie, to nie ma wiedzy o
    podlgądach obu kierowców, historii konfliktu czy ich dzieciństwie. Oni
    po prostu widzą głupiego i głupszego. Jeszcze jeden powód (oprócz tego,
    że na drodze nie opłaca się jechać blisko głupiego), żeby go puścić i
    mieć problem z bani.

> [...]
    > Trudno ten z tyłu ma przerąbane. Musi z tym żyć :-)
    > Musi poczekać aż za drugim tirem zjadę na prawy pas.

    No musi. Wiec po co te wstawki na początku o prawie dżungli i że
    chwilowo twoje prawo jest bardziej "koszerne"?

    > Przy dużym ruchu, przy dużej szybkości (120+) dużo częstych manewrów
    > stwarza niebezpieczeństwo. To jest oczywista oczywistość :-)

    Tania demagogia. Nie pamiętam przypadku, żeby ktoś zajechał komuś drogę
    wracając na prawy pas na autostradzie (chyba że wracał np pod odbiciu
    się od barierek;). W zasadzie to pamiętam jeden, ale to nie na
    autostradzie tylko w mieście, nie wracał na prawy a zmieniał, nie
    zmieniał właściwie a skręcał i nie zwykłemu kierowcy a naszemu
    grupowiczowi - jedyne co się zgadza, to że jechał szybko;) Btw - wrócił
    już na tych letnich kapciach z południa Europy, czy słuch o nim zaginął;)

    Shrek.

  • 56. Data: 2016-02-13 13:39:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-13 o 12:02, Shrek pisze:

    > No musi. Wiec po co te wstawki na początku o prawie dżungli i że
    > chwilowo twoje prawo jest bardziej "koszerne"?

    Dostosowałem argumenty do "napastnika" "z drogi śledzie..." ;-)
    Jestem pierwszy w kolejce nie łamię prawa. Jak zechcę to przepuszczę.

    > Tania demagogia. Nie pamiętam przypadku, żeby ktoś zajechał komuś drogę
    > wracając na prawy pas na autostradzie (chyba że wracał np pod odbiciu
    > się od barierek;).

    A ja zauważyłem że jak ktoś chce właśnie być miły i przepuszcza
    wszystkich to zaczyna się na drodze dziać i ciarki przechodzą po plecach.

    Generalnie zdrowy rozsądek i tor jazdy jak najbardziej prosty ;-)

  • 57. Data: 2016-02-13 15:32:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.02.2016 13:39, z wrote:

    > A ja zauważyłem że jak ktoś chce właśnie być miły i przepuszcza
    > wszystkich to zaczyna się na drodze dziać i ciarki przechodzą po plecach.

    Jakie "przepuszcza wszystkich"? Po prostu zgodnie z PoRD porusza się o
    ile to możliwe blisko prawej krawędzi jezdni.

    > Generalnie zdrowy rozsądek i tor jazdy jak najbardziej prosty ;-)

    Generalnie zdrowy rozsądek zawsze, a tor jazdy jak chcesz prosty i bez
    zmian pasa, to wybierz sobie jakiegoś TIRa i za nim jedź. A jak nie
    chcesz jechać szybciej, to po wyprzedzaniu wracaj na prawy. Będziesz w
    zgodzie z prawem, rozsądkiem a i nikt ci pewnie nie będzie mrugał
    długimi (albo będą to robić wyjątkowi frustracji). Mi się parę razy na
    krzyż zdarzyło, w tym raz czy dwa rzeczywiście się zagapiłem i nie
    wróciłem, a raz z premedytacją jechałem lewym na Wisłostradzie 80 bo
    wiedziałem, że przy Gwiazdzistej strażnicy z fotopstryczkiem stoją.
    Niestety ten za mną nie wytrzymał i wyprzedził środkowym pokazując mi
    faka. Niby miał trochę racji...

    A jak się zdarzy, że ktoś mnie dojedzie tak jak piszesz, to raczej
    agresji w tym nie ma - skończę wyprzedzać i wracam, kolo jedzie dalej,
    nikt pretensji do nikogo nie ma. A jak by miał, to jego problem.

    Podobnie jak sam kogoś dojadę. No przecież się nie teleportuje na ten
    prawy pas, więc musi skończyć wyprzedzać - o ile nie są to wyścigi
    slimaków, to normalna sprawa.

    Shrek.

  • 58. Data: 2016-02-14 07:56:25
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.02.2016 o 11:14, z pisze:

> [...]
    > Trudno ten z tyłu ma przerąbane. Musi z tym żyć :-)
    > Musi poczekać aż za drugim tirem zjadę na prawy pas.

    a ja zjeżdżam na prawy. Baa, jak się okazuje że ten szybki się pojawia,
    to włączam prawy kierunek jeszcze na wysokości pierwszego tira - żeby
    wiedział że zaraz zjadę, zaczął się rozpędzać i nie blokował mi lewego
    pasa. Niektórzy rozumieją, niektórzy ledwo gaz zaczną wciskać (albo
    wcale) a ja już wracam na lewy pas, bo widzę że to nie ma sensu.
    Niebezpiecznie się przy tym nie czuję. Ale na mnie błyskają światłami
    może raz na dwa lata i widzę wtedy że komuś blokuję ruch - a zdarza mi
    się jeździć autem, którym więcej niż 120 już się nie jedzie za
    przyjemnie i zjeżdżać trzeba dość często.

    Lukasz

  • 59. Data: 2016-02-14 08:07:05
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 14.02.2016 o 07:56, ddddddddd pisze:
> [...]

    czasem zdarza mi się takich prawym pasem wyprzedzić. Nie dlatego, że
    akurat to straszne kapelusze- pewnie jadą tak jak ty, spokojnie mogliby
    zjechać na prawy i wrócić na lewy, ale ich to przerażam, bo to nie jazda
    na wprost- albo myślą, że skoro mają 65KM i nie byliby w stanie w takim
    czasie wyprzedzić, to i ten z tyłu też nie zdąży.

    Łukasz