  • 1. Data: 2009-04-28 15:50:14
    Temat: Kryzys a ceny telefonów
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

    Ciekawostka.

    Wkrótce kończy mi się umowa na drugim telefonie (z którego korzysta żona).
    Dzisiaj dzwoniła konsultantka Ery i zaproponowała przedłużenie na gorszych
    warunkach niż te, które dostałem w styczniu gdy sam przedłużałem umowę (a
    abonamenty mieliśmy te same). Tłumaczyła, że z powodu kryzysu musieli
    podnieść ceny telefonów :-))) Odparłem, że przejdę do innego operatora i
    chyba się obraziła.
    Swoją drogą ciekawe czy faktycznie muszą więcej płacić za telefony (np.
    przez wyższy kurs Euro) czy też podnieśli ceny tych, które są
    najpopularniejsze?

    Kenny

  • 2. Data: 2009-04-28 17:32:00
    Temat: Re: Kryzys a ceny telefonów
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Kenny" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gt797c$gtv$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > Swoją drogą ciekawe czy faktycznie muszą więcej płacić za telefony (np.
    > przez wyższy kurs Euro) czy też podnieśli ceny tych, które są

    ceny podnieśli na wszystke sztuki ... poza tymi które są w cenniku a na zywo
    nie uświadczysz :) za erą poszedł też plus ostatnio i chyba tylko oranżada
    nie podniosła jeszcze... ale tam od zawsze były telefony droższe niż u
    konkurencji przy porównywalnych pakietach abonamentu czy innych zobowiązań.

    najlepsze jest to że cena na tel który mnie interesował wzrosła z 49 na 199
    zł a $$ poszedł w górę tylko o połowę... ale wiadomo że operator płaci za
    sprzet więcej... i mniej wiecej można wyliczyć ile kosztuje jego w hurcie
    aparat telefoniczny zakładając ze nie było innych czynników wpływających na
    zmianę ceny :)

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 3. Data: 2009-04-29 09:20:32
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Bebe pisze:
    > najlepsze jest to że cena na tel który mnie interesował wzrosła z 49 na 199

    A to oznacza, że tamta niska cena nie była prawdziwa tzn. nie wynikała z
    realnej wartości telefonu tylko była sztucznie zaniżona, bo była dobra
    sytuacja na rynku. Teraz kryzys dupska ścisnął i trzeba się przywitać z
    rzeczywistością. To oczywiście tylko moje zdanie
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 4. Data: 2009-04-29 10:28:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sytuacja na rynku. Teraz kryzys dupska ścisnął i trzeba się przywitać z
    > rzeczywistością. To oczywiście tylko moje zdanie

    I trzeba zachowywac sie jak polski rząd w czasie kryzysu czyli podwyższać
    ceny i podatki?

  • 5. Data: 2009-04-29 11:38:38
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

> [...]
    > sytuacja na rynku. Teraz kryzys dupska ścisnął i trzeba się przywitać z
    > rzeczywistością. To oczywiście tylko moje zdanie

    nie do końca - poprostu operator dopłaca stałą kwotę do konkretnej umowy i
    zmianę ceny telefonu przenosi na klienta. W moim wyliczeniu wyszło że do
    mojej umowy dopłacił do telefonu jakieś 230 zł - oczywiście cena hurtowa i
    tak jak pisałem założenie że nie ma innych warunków zewnętrznych
    wpływających na cenę

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 6. Data: 2009-04-29 16:23:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:49f82beb$0$29436$f...@m...aster.p
    l...
    > I trzeba zachowywac sie jak polski rząd w czasie kryzysu czyli podwyższać ceny
    > i podatki?

    Jakiego kryzysu? Obecnie ceny są sztucznie podwyższane.

  • 7. Data: 2009-04-29 17:11:36
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:49f82beb$0$29436$f...@m...aster.p
    l...

    > Jakiego kryzysu? Obecnie ceny są sztucznie podwyższane.

    Sztucznie i operator się cieszy bo mu klient ucieka?? popatrz na cenę dolara
    dzisiejsza a z listopada zeszłego roku zanim znowu coś walniesz. Operator
    może dopłacac do telefonu ale nie może ci go sponsorować... są granice

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 8. Data: 2009-04-29 19:57:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:49f82beb$0$29436$f...@m...aster.p
    l...

    > Jakiego kryzysu? Obecnie ceny są sztucznie podwyższane.

    No własnie o to chodzi. Sprzedaż już tak nie rośnie i dodatkowo podwyższają
    ceny telefonów. Zupełnie jak polski rząd pobudza rynek poprzez dokładanie
    podatków.

  • 9. Data: 2009-04-30 10:33:47
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@j...pl> napisał w wiadomości

    > A to oznacza, że tamta niska cena nie była prawdziwa tzn. nie wynikała
    > realnej wartości telefonu tylko była sztucznie zaniżona,

    Klamstwo :)
    Zawsze telefony byly sporo tansze u niezaleznych dostawcow niz sobie je
    wyceniali operatorzy.
    Glownie chodzilo o mozliwosc ustawienia sobie odpowiednio wysokiej kwoty
    utraconych korzysci ktora byl obowiazany zaplacic klient zrywajacy
    abonament.
    Czyli poprzednie ceny byly po prostu mniej zawyzone niz obecne.

    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2009-04-30 10:36:17
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bebe" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Operator
    > może dopłacac do telefonu ale nie może ci go sponsorować... są granice

    Popatrz a angielscy operatorzy moga sponsowrowac ?
    Zadziwiajace nieprawdaz ?
    Ty wierzysz w jakies bzdury o sponsorowaniu ? Oni sobie cene telefonu
    odbieraja w mocno drogich stawkach za polaczenie i co wazniejsze telefon
    sponsorowany dostaje Jasio a stwaki placimy wszyscy :(

    pozdrawiam,