  • 1. Data: 2009-04-28 10:36:17
    Temat: www.prześwietlamy.pl
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    pamiętacie kolesia który reklamował tą stronkę?? www.prześwietlamy.pl jako
    pokazanie prawdziwego oblicza PLAY??
    ciekawe za ile się sprzedał

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 2. Data: 2009-04-28 11:40:30
    Temat: Re: www.prześwietlamy.pl
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bebe" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > pamiętacie kolesia który reklamował tą stronkę?? www.prześwietlamy.pl jako
    > pokazanie prawdziwego oblicza PLAY??
    > ciekawe za ile się sprzedał

    Za dwa Snickersy. Proboszcz mi mówił.

  • 3. Data: 2009-04-28 11:42:29
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Bebe" <e...@g...pl> napisał
    > pamiętacie kolesia który reklamował tą stronkę?? www.prześwietlamy.pl jako
    > pokazanie prawdziwego oblicza PLAY??
    > ciekawe za ile się sprzedał

    Na Twoim miejscu najpierw bym się przyjrzał zasadom używania nazw domenowych
    zawierających polskie znaki diakrytyczne. OIDP to jest tam mowa o tym, że
    nazwy "prześwietlamy" czy "przeswietłamy" może użyć tylko ten podmiot, który
    wcześniej zarejestrował i jest właścicielem "przeswietlamy". Prawdopodobnie
    Play upomniał się o swoje - i tyle sensacji. Jeśli mam rację, to najbardziej
    winien jest tutaj registrar...

    Maciek.

  • 4. Data: 2009-04-28 12:25:12
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Maciej Muran pisze:

> [...]
    > mowa o tym, że nazwy "prześwietlamy" czy "przeswietłamy" może użyć tylko
    > ten podmiot, który wcześniej zarejestrował i jest właścicielem

    Nie znalazłem niczego takiego w regulaminach NASK.

    Marek

  • 5. Data: 2009-04-28 12:34:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Maciej Muran napisał(a):
> [...]
    > "przeswietlamy". Prawdopodobnie Play upomniał się o swoje - i tyle
    > sensacji. Jeśli mam rację, to najbardziej winien jest tutaj registrar...

    tak, a jak ktoś hoduje gruszki i ma sad.pl, to od razu staje się
    trybunałem, bo ma prawo do sąd.pl? Gdzie to jest w regulaminie NASK?

    wer

  • 6. Data: 2009-04-28 12:50:43
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał

    > tak, a jak ktoś hoduje gruszki i ma sad.pl, to od razu staje się
    > trybunałem, bo ma prawo do sąd.pl? Gdzie to jest w regulaminie NASK?

    Odwrotnie. Jeśli hodowca gruszek ma domenę sad.pl to jeśli wybierzesz w
    przeglądarce nazwę sąd.pl możesz trafić jedynie na treść strony sad.pl a nie
    trybunał.pl.
    W sensie, że stosowanie znaków diakrytycznych może dotyczyć nazw *domen już
    istniejących* a NIE tworzenia nowych domen.
    Gdyby sąd chciał używać nazwy sąd.pl, to winien wcześniej zarejestrować
    nazwę sad.pl.
    Gdzie jest w regulaminie NASK to nie wiem, bo nie szukałem. Spróbuję
    wieczorem albo zadzwonię po prostu do registrara u którego mam swoje
    domeny - niech on poszuka podstawy prawnej ;)

    Maciek.

  • 7. Data: 2009-04-28 12:55:42
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Maciej Muran napisał(a):
> [...]
    > wieczorem albo zadzwonię po prostu do registrara u którego mam swoje
    > domeny - niech on poszuka podstawy prawnej ;)

    To zaoszczędź mu roboty, bo nic takiego nie ma w regulaminie. Jest firma
    wyłudzająca kasę od ludzi na podobnej zasadzie. Dzwoni, że ktoś chce
    zarejestrować domenę .com albo coś takiego, a ktoś już ma .pl taką samą,
    więc wg ich "regulaminu" ma pierszeństwo i można wykupić za jedyne 600
    zł .com na dwa lata.

    wer

  • 8. Data: 2009-04-28 13:01:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Muran" <m...@g...com> writes:

> [...]
    > zarejestrować nazwę sad.pl.
    > Gdzie jest w regulaminie NASK to nie wiem, bo nie szukałem. Spróbuję

    A ja szukalem i nie ma (nie znalazlem).

    Jest tylko lista liter podobnych pomiedzy roznymi alfabetami
    (lacinskim/cyrylica/greckim), np. rosyjskie R zapisuje sie jak
    lacinskie P i takich domen podobnie wygladajacych zarejestrowac nie
    mozna.

    Ale A nie jest podobne do Ą w rozumieniu tego regulaminu.

    MJ

  • 9. Data: 2009-04-28 13:07:15
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał
> [...]
    > więc wg ich "regulaminu" ma pierszeństwo i można wykupić za jedyne 600 zł

    Fakt, było na mordpliku. A i od home.pl dostałem właśnie potwierdzenie, że w
    tym zakresie istnieje prawie całkowita dowolność. Przepraszam za upieranie
    się przy swoim ale trudno mi się pogodzić z czymś nielogicznym. Natomiast
    istnienia informacji o niemożności tworzenia "nowych bytów" poprzez dodanie
    ogonka jestem pewien. Dawno temu to było, na etapie wdrażania pomysłu ale
    było! ;)

    Maciek.

  • 10. Data: 2009-04-28 13:32:19

    Maciej Muran napisał(a):
> [...]
    > "nowych bytów" poprzez dodanie ogonka jestem pewien. Dawno temu to było,
    > na etapie wdrażania pomysłu ale było! ;)

    Pamiętam moment wprowadzania IDN i nic takiego nie było.

    wer