  • 21. Data: 2019-08-21 19:31:50
    Temat: Re: Kto ma rację?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 17:33, Cavallino pisze:

    > Przez jazdę na półsprzęgle.

    > A jak działa?
    > Przecież to zwykła skrzynia i jeśli pierwsze przełożenie ma wyższe, to
    > żeby jechać 3 km/h musi użyć sprzęgła, o ile w ogóle jest w stanie.

    Normalnie działa.Jeśli bez gazu jedzie wolniej,
    to jedzie na biegu a jeśli za szybko, to się hamuje i wtedy wysprzęgla.
    Ale przy manualnej skrzyni też trzeba raz na jakiś czas wysprzęglić.
    Nie bardzo widzę tu błyskawiczne zużycie.
    Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak
    wdepniesz hamulec.

  • 22. Data: 2019-08-21 20:27:42
    Od: p...@g...com

    Niekoniecznie. W wersjach blue motion możesz sobie włączyć wolny bieg z poziomu mfa i
    wtedy wystarczy tylko odpuścić gaz.
    Ale nie widzę potrzeby używania hamulca bo wystarczy się toczyć z odpowiednim
    dystansem i w razie potrzeby przyspieszać. DSG sama dość mocno redukuje. Klocki
    Zimmermanna na wentylowanych tarczach zrobiły 150 tkm i mechanik jeszcze nie chciał
    wymieniać.

  • 23. Data: 2019-08-22 01:06:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-21 o 19:31, cef pisze:

> [...]
    > Nie bardzo widzę tu błyskawiczne zużycie.
    > Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak

    Cavallino ma zawsze <2tys obrotów silnika, nawet w momencie rozruchu :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 24. Data: 2019-08-22 08:59:05
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 16:18, Bolko pisze:

    > Mam pytanie co w sytuacji jak by ten gość nie wyrobił z którymś razem.
    > I się zabił.Powiem szczerze średnio mnie to interesuje.

    To po co pytasz? ;-)

    > Ale idżmy dalej.
    > A gdyby któraś z tych ciężarówek faktycznie była zepsuta?

    To co, wtedy nie wolno jej objechać? Poza tym byłoby dziwne, gdyby
    zepsuta ciężarówka stała na lewym pasie, choć oczywiście mogłoby się tak
    zdarzyć.

    > I jeszcze jedna kwestia że przyczyną tej zwężki mógł być wypadek
    > gdzie to ja mogłem być ofiarą i karetka nie mogła by przyjechać
    > bo ten pan chciał coś udowodnić?

    Nie rozumiem, jak jego jazda mogłaby spowolnić dojazd karetki do zwężki?
    On jechał sprawnie, to raczej inni "polowali" na niego. W razie czego to
    chyba lepiej żeby karetka jechała za nim, niż za szeryfem w ciężarówce,
    prawda?

  • 25. Data: 2019-08-22 09:20:51
    Od: p...@g...com

[...]

    koles odwalil niezly slalom aly tym wszystkim zjebom ktorzy go chcieli przyblokowac
    powinni zabrac PJ, zawistne chujki :-)

  • 26. Data: 2019-08-22 09:22:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Przez jazdę na półsprzęgle.

    >Normalnie działa.Jeśli bez gazu jedzie wolniej,
    >to jedzie na biegu a jeśli za szybko, to się hamuje i wtedy
    >wysprzęgla.

    Ale ja chce jechac 4km/h, bo tak korek jedzie, a przy 850rpm silnika
    na jedynce auto jedzie 7km/h.

    Wiec co - jade bez gazu, auto rozpedza do tych 7km/h, ja naciskam na
    hamulec, skrzynia wysprzegla i auto zwalnia ?
    I co potem - musze dodac lekko gazu, aby zasprzeglila i znow zaczela
    sie rozpedzac do 7km/h ?

    A co z parkowaniem - przeciez tam sie jezdzi wolniej i skrzynia musi
    jakos "dawkowac" moc i moment z silnika.

    >Ale przy manualnej skrzyni też trzeba raz na jakiś czas wysprzęglić.
    >Nie bardzo widzę tu błyskawiczne zużycie.

    Na manualnej to wiem co robie.
    A tu po prostu bede jechal z minimalnym gazem przez kilka km ...

    >Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak
    >wdepniesz hamulec.

    No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze
    tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.

    J.

  • 27. Data: 2019-08-22 10:02:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 21-08-2019 o 11:32, J.F. pisze:

    >Zwłaszcza w czasie klienta, któremu blokuje możliwość skrętu w jego
    >połowie....

    Bywa. Ale chciales w polowie zjechac, czy kolejke ominac ? :-)

    No i czy w polowie aby na pewno byl jakis skret ?

    Poza tym jakby korek stal na dwoch pasach, to tez moglby byc taki
    dlugi, ze zablokowalby wczesniejszy zjazd, a jakby kolejka byla na
    jednym, to byloby ktoredy ominac, wiec co lepsze ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-08-22 10:15:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    Wednesday, August 21, 2019, 11:32:38 AM, you wrote:

    >To jest kolejny problem - na kiego xuja oni zwalniają na zwężce do 10
    >km/h?

    a to juz zalezy od sytuacji.

    -tak jakos naturalnie wychodzi, przy zachowaniu sensownych odstepow

    -skoro juz korek skacze 3km/h, to nie zwalniaja, tylko przyspieszaja.
    Czyzby za slabo ?

    -bo chama co omija kolejke to nie chca wpuscic, wiec musi troche
    postac, a potem jakis kulturalny z jadacego pasa staje aby go wpuscic
    :-P

    -bo sobie za bardzo do serca wzieli "jedziemy do konca konczacego sie
    pasa", a potem trzeba sie nagle wpasowac miedzy tiry, co wymaga duzej
    zmiany predkosci

    Czasem tak widze - wleczemy sie w ladnym korku na dwoch pasach,
    dojezdzam do zwezki, powiedzmy 70m wczesniej zmieniam pas ... ten z
    tylu uwaza za konieczne mnie wyprzedzic ...

    J.

  • 29. Data: 2019-08-22 16:11:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2019 o 19:31, cef pisze:

    > Normalnie działa.Jeśli bez gazu jedzie wolniej,

    Ale wolniej niż jego prędkość minimalna przy minimalnych obrotach (a o
    tym mówimy)?
    Jak to robi? ;-)

  • 30. Data: 2019-08-22 16:12:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2019 o 10:02, J.F. pisze:

    > Bywa. Ale  chciales w polowie zjechac, czy kolejke ominac ? :-)

    Kolejkę do tego skrętu, stojącą w 100% niepotrzebnie - i owszem.
    Każdy by chciał ominąć takie zbiorowisko debili.