  • 11. Data: 2011-10-11 10:20:51
    Temat: Re: Które autko do 5000zł polecicie??
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Konop"

    > Przymierzam się do zakupu jakiegoś autka pierwszego (prawko mam od
    > 8 lat i jeżdżę troszkę głównie Skodą Felicią). Z auta będzie też
    > korzystać żona - prawko od 7 lat, ale prawie nie jeździ...

    Ja uparcie będę polecał Astre II - jak znajdziesz z silnikiem 1.6 8V to
    będziesz miał fajne tanie wozidło z pancernym zawieszeniem, ocynkowanym
    nadwoziem, silnikiem do którego cześci są tanie jak barszcz.

  • 12. Data: 2011-10-11 10:27:45
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-10 22:56, Konop pisze:

    > Podpowiedzcie coś, proszę... Zdaję sobie sprawę, że kupując auto w
    > takiej cenie, nie kupię nówki z salonu. To musi mieć trochę rdzy, musi
    > mieć swoje słabe strony - chodzi tylko o to, żeby nie psuł się za
    > często, posłużył kilka lat i nie rozleciał się na kawałki po pół roku ;)...
    >
    > Polecicie coś konkretnego?? :)

    Bardzo konkretnie odradzam wszelkie VW, toyoty, mazdy czy inne niemiecko
    japońskie konstrukcje. Oczywiście nie dlatego że to są złe samochody.
    Przeciwnie. Natomiast dlatego że z 90% prawdopodobieństwem za 7 tys
    kupisz 12 letniego trupa. Za to skup się na autach francuskich a
    szczególnie koncern PSA powinien cię zainteresować (peugeot lub citroen).

    W tej cenie kupisz z końca produkcji zadbanego peugeota 306 1.9D lub z
    silnikiem benzynowym. W tej cenie kupisz także citroena xsarę. Tych
    samochodów w ogóle nie trapi problem korozji (o ile nie były rozbite).
    Natomiast musisz szczególną uwagę zwrócić na silnik (jego stan) oraz na
    TYLNE zawieszenie - belkę skrętną. Jeżeli te dwa elementy będą w dobrym
    stanie będziesz cieszyć się przez długi czas bezstresową eksploatacja w
    stosunkowo normalnie wyglądającym i wygodnym samochodzie.

    Kolejna sprawa. Jak już kupisz coś francuskiego albo jeszcze lepiej
    zanim kupisz to sprawdź gdzie najbliżej ciebie znajduje się
    nieautoryzowany serwis specjalizujący się w tych samochodach - to
    najważniejsza rzecz kiedy posiada się taki samochód. Nie pozwalaj aby do
    francuskiego samochodu dotknął się kowal naprawiający ople i vw bo z
    tego nic dobrego nie wyniknie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 13. Data: 2011-10-11 10:54:37
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-10-11 09:07, Amir pisze:

    > on ma jedą poważną wadę
    >
    > korozja sam mam i wiem, ze to jest bolączka tych aut

    Korozja jest problemem tylko w przypadku: dużego poziomu estetyzmu
    właściciela lub dużych rocznych przebiegów (zwłaszcza zimą), wtedy
    gwałtownie przyspiesza.
    Dla małych przebiegów znam auta, które rdzewiały po 5-6 lat od
    pojawienia się pierwszych purchli i nic złego z tego nie wynikało.
    Prędzej padały mechanicznie, niż a/ były dziury w podłodze czy progach,
    b/ miałyby problem z badaniem technicznym z powodu rdzy.
    A hyundai faktycznie ma dobre opinie w używkach (duża szansa na
    pierwszego właśc.)

    Co do pozostałych autek, osobiście mam pozytywne doświadczenia
    (mechaniczne, bo nie było to zbyt wygodne auto) z Corsą 1.2.
    Można powiedzieć, poza pierdołami, jak ręczny, auto trudne do zajechania.
    Punto już bardziej delikatne (ciągle jakieś drobnostki).
    Felki 1.3 nie znam.

  • 14. Data: 2011-10-11 10:58:09
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-11 10:27, The_EaGle pisze:

> [...]
    > samochodów w ogóle nie trapi problem korozji (o ile nie były rozbite).
    > Natomiast musisz szczególną uwagę zwrócić na silnik (jego stan) oraz na

    Miałem swego czasu Peueota 306 1.9D i mam odczucia całkowicie odmienne.
    O ile rdza go brała (mimo że nie był bity, zresztą brała w dziwnych
    miejscach, fakt że nie jakoś dramatycznie) to silnik 1.9D jest nie do
    zajechania. Sypie się osprzęt, pompa hamulcowa, alternator, ale sam
    silnik był igła. Może nie demon prędkości ale za to ekonomiczny do bólu.

    > TYLNE zawieszenie - belkę skrętną. Jeżeli te dwa elementy będą w dobrym
    > stanie będziesz cieszyć się przez długi czas bezstresową eksploatacja w
    > stosunkowo normalnie wyglądającym i wygodnym samochodzie.

    Niestety rozwiązanie z tylną belką skrętną wymaga okresowego
    przeglądania i serwisowania jak tylko pojawią się pierwsze problemy.
    Fakt, że wcześnie wykryte wyrobienie się tulei dość tanio da się
    naprawić zestawem naprawczym, ale jak się to przegapi to będzie drogo.
    Dlatego warto chyba zauważyć, ze ta "długa bezstresowa eksploatacja" nie
    oznacza "lejesz paliwo i jazda".
    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 15. Data: 2011-10-11 11:03:25
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

> [...]
    > kupisz 12 letniego trupa. Za to skup się na autach francuskich a
    > szczególnie koncern PSA powinien cię zainteresować (peugeot lub citroen).

    Zgadzam się z przedmówcą.
    Z tym, że raczej intuicja ciągnie mnie w stronę konkretnego egzemplarza,
    najlepiej po sąsiedzie, który przynajmniej jakkolwiek dbał o auto, a
    sprzedaję, bo chce mieć lepsze, nowsze droższe.

    Raczej auta proste, niekoniecznie benz. 8v, 16V też są bezawaryjne,
    raczej nie TD.

    Faktycznie ciekawe może być poszukanie dobrego egzemplarza auta o
    nienajnowszej sylwetce jak na swój wiek. Takie auta z reguły są tańsze
    bo są brzydkie. Peżo 306 jest tu ciekawym przykładem, ale również
    huyndai atos, suzuki wagon r.
    Nawet młode seicento 1.1 polecam.

    Jeśli chcesz kupić już z lpg, to tylko z lpg 4 gen. = sekwencja
    najlepiej markowa (ja tam znam BRC i elpigaz). Inne lpg (3 gen. i
    starsze) = problemmy.

  • 16. Data: 2011-10-11 11:05:37
    Od: koziel <k...@w...pl>

    W tej cenie moge Ci zaoferowac Renault Megane Classic (sedan). Autko z
    klimatyzacja (sprawna), ABS, el. szyby, welurowa tapicerka... i takie
    tam. Ogolnie bylbys zadowolony. Ale nie bede tutaj spamowal, wiec po
    szczegoly zapraszam na priv.

    Pozdrawiam,
    Emil.

    GG: 5767314
    http://otomoto.pl/index.php?sect=edit
    http://allegro.pl/uniroyal-ms-plus6-175x65-r14-nowe-
    i1865067898.html

  • 17. Data: 2011-10-11 11:05:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 11 Oct 2011 10:58:09 +0200, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    wrote:

    >Fakt, że wcześnie wykryte wyrobienie się tulei dość tanio da się
    >naprawić zestawem naprawczym, ale jak się to przegapi to będzie drogo.

    Nie wiem, jak teraz, ale kiedyś to "drogo" to było ok. 600 zł.
    IMHO "drożyzna tylnej belki" to mit.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2011-10-11 11:10:21
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Nie wiem, jak teraz, ale kiedyś to "drogo" to było ok. 600 zł.
    > IMHO "drożyzna tylnej belki" to mit.
    Wiesz..te około 600 zł to było w moim przypadku jakieś 10 lat temu. Inne
    realia cenowe. I z tego co pamiętam to za tą kwotę to była belka ze
    szrotu a do tego jeszcze dochodziła robocizna. Weź pod uwagę, że
    dyskutujemy o aucie do 5000 zł, czyli to ponad 10% wartości samochodu.

  • 19. Data: 2011-10-11 11:30:25
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-11 10:58, MZ pisze:

> [...]
    > zajechania. Sypie się osprzęt, pompa hamulcowa, alternator, ale sam
    > silnik był igła. Może nie demon prędkości ale za to ekonomiczny do bólu.

    Jeżeli chodzi o rdzę to P306 miał na przełomie 97 i 98 facelifting. Po
    tym że nie słyszałem o problemach z korozją. Może miałeś starszy
    egzemplarz. Natomiast tutaj mówimy o modelu z lat po 2000 a więc faza
    III. Silnik XU9 czy też XU7 tak jak piszesz jest bardzo trwały. Zresztą
    w polonezach też był montowany i zwykle przeżywał całą resztę samochodu.
    Jeżeli chodzi o osprzęt to ja złego słowa nie mogę powiedzieć jak go
    sprzedawałem miał około 240tys km i nic się nie działo. Problem był
    tylko z półosiami napędowymi ale to z winy mechanika - źle założył
    osłony przegubów i smar wyciekł co w efekcie dało uszkodzenie przegubów.

    > Niestety rozwiązanie z tylną belką skrętną wymaga okresowego
    > przeglądania i serwisowania jak tylko pojawią się pierwsze problemy.

    Sprawdzeniu - łożyska w tylnej belce. Jednak ja ich nie wymieniałem a
    przejechałem bezawaryjnie grubo ponad 200tys km.

    Często taniej jest wymienić całą belkę.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 20. Data: 2011-10-11 11:39:58
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 11 Paź, 10:58, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Niestety rozwi zanie z tyln belk skr tn wymaga okresowego
    > przegl dania i serwisowania jak tylko pojawi si pierwsze problemy.
    > Fakt, e wcze nie wykryte wyrobienie si tulei do tanio da si
    > naprawi zestawem naprawczym, ale jak si to przegapi to b dzie drogo.

    Sam przymierzalem sie do jakiegos Puga 405 1,9D. Regeneracja tylniej
    belki to juz (podobno) nie problem
    - zamyka sie w kwocie 450-550 zl. Samochod pali w trasie ok. 5 litrow
    ropy. Blachy odporne na rdze - o ile nie bylo stluczki. Ludzie nie
    polecaja 405tki benzyna/LPG. Warto zajrzec na www.autocentrum.pl -
    kopalnia wiedzy na temat codziennego sprawowania sie roznych
    samochodow,

    pozdr
    Piotr