  • 1. Data: 2011-10-10 21:13:24
    Temat: Ac w warcie...
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    Siostra miała stłuczkę, likwiduje szkode z AC....
    Dostała wycene i jakoś dziwnie naliczona...
    Lampy w serwisie kosztuja 1k1 PLN, a jej policzyli po 350, malowanie 3
    elementów 600 zł, do tego mnożą to przez 0.6 bo nie naprawia w ASO i jakas
    amortyzacja bo samochod nie jest nowy... Już troche sie naczytałem ze to
    złodzieje, ale zadnych konkretów .. do tego tłumacza sie jakimis
    wewnętrznymi przepisami ze cena nett itd..
    czy jest sens pisac rekalamacje na ta wycene ? jest sie o co bić czy raczej
    sobie darować ?
    swego czasu ogłaszało sie duzo firm "pomagających" odzyskiwac nalezne
    odszkodowanie :-) siostra raczej zapracowana i nie będzie miała czasu
    pilnowac wszystkich kruczków prawnych ...

    możecie cos poradzić ? ( poza zmiana ubezpieczyciela, bo teraz juz za poźno)

    pzdr

  • 2. Data: 2011-10-10 21:20:11
    Temat: Re: Ac w warcie...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 10 Oct 2011 21:13:24 +0200 osobnik zwany Konrad
    wystukał:

    > Siostra mia?a st?uczke, likwiduje szkode z AC.... Dosta?a wycene i jako?
    > dziwnie naliczona... Lampy w serwisie kosztuja 1k1 PLN, a jej policzyli
    > po 350, malowanie 3 elementów 600 z?, do tego mno?? to przez 0.6 bo nie
    > naprawia w ASO i jakas amortyzacja bo samochod nie jest nowy... Ju?
    > troche sie naczyta?em ze to z?odzieje, ale zadnych konkretów .. do tego
    > t?umacza sie jakimis wewnetrznymi przepisami ze cena nett itd.. czy jest
    > sens pisac rekalamacje na ta wycene ? jest sie o co biae czy raczej sobie
    > darowaae ?

    oczywiscie. Powiedzieć im, żeby się bujali z taką wyceną.
    I albo robisz w warsztacie co ma z nimi umowe na naprawy bezgotówkowe
    albo niech sie zgodzą na refundację faktur.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2011-10-10 21:48:45
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > oczywiscie. Powiedzieć im, żeby się bujali z taką wyceną.
    > I albo robisz w warsztacie co ma z nimi umowe na naprawy bezgotówkowe
    > albo niech sie zgodzą na refundację faktur.

    A muze miec na to jakies faktury ?? Co jak sam chce sobie samochod naprawić
    ? Nie wystarczy wycena samych częsci z ASO ?

  • 4. Data: 2011-10-10 21:54:37
    Od: "AAA" <k...@g...pl>

    Konrad <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > pilnowac wszystkich kruczków prawnych ...
    >
    > możecie cos poradzić ? ( poza zmiana ubezpieczyciela, bo teraz juz za poźno)

    Jaki wariant AC był wykupiony ? Bo jest kilka.
    W jaki sposób warunki tego wariantu określają sposób likwidacji szkody ?
    Co napisali w warunkach o amortyzacji, udziale własnym itd. ?

  • 5. Data: 2011-10-11 00:45:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Konrad wrote:

    > A muze miec na to jakies faktury ?? Co jak sam chce sobie samochod
    > naprawić ? Nie wystarczy wycena samych częsci z ASO ?

    To jest AC, nie OC.

    W przypadku OC - owszem, można się domagać (raczej trzeba, i to często
    w sądzie, bo sami z siebie też pokantują na wycenie).

    Ale w przypadku AC - dobrowolna umowa między stronami. Może mieć
    zapisane w umowie że w razie stłuczki dostanie jako odszkodowanie tylko
    współczujący uśmiech likwidatora i poklepanie po plecach - i jeśli się
    na to zgodziła, to będzie to ważna umowa.

    Sprawdźcie umowę i tyle. Znając wartę, to pewnie jest tam mowa o
    wypłacie w cenach netto, pomniejszonych o amortyzację, suma
    pomniejszona o udział własny etc...

    Prawda jest taka, że ludzie patrzą tylko na cenę ubezpieczenia i nie
    wczytują się co to ubezpieczenie zapewnia.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2011-10-11 08:49:14
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > malowanie 3 elementów 600 zł, do tego mnożą to przez 0.6
    > bo nie naprawia w ASO i jakas amortyzacja bo samochod nie

    Dość istotne pytanie: ile lat ma samochód? Bo jak trochę ma,
    a siostra nie wykupiła w AC wariantu naprawy z użyciem
    nowych części, to nie dziwne że liczą amortyzację. Pytanie
    tylko czy słuszna jest wielkość tej amortyzacji...

  • 7. Data: 2011-10-11 19:05:21
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Jaki wariant AC był wykupiony ? Bo jest kilka.
    > W jaki sposób warunki tego wariantu określają sposób likwidacji szkody ?
    > Co napisali w warunkach o amortyzacji, udziale własnym itd. ?

    A podpowiesz jak mam sie tego doczytac z polisy ?? z tego co wiem to
    ubezpieczenie jest na 100% ale nie wiem gdzie jest to napisane .. jak
    rozszyfrowac ten formularz ?

  • 8. Data: 2011-10-11 19:09:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Konrad" <r...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > A podpowiesz jak mam sie tego doczytac z polisy ?? z tego co wiem to
    > ubezpieczenie jest na 100% ale nie wiem gdzie jest to napisane .. jak
    > rozszyfrowac ten formularz ?

    Masz czytać nie formularz, tylko OWU.
    Będziesz wiedział czego szukać na polisie i czego żądać.

  • 9. Data: 2011-10-11 19:36:51
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Masz czytać nie formularz, tylko OWU.
    > Będziesz wiedział czego szukać na polisie i czego żądać.

    no wiec czytam .. :

    koszt części zamiennych:

    a) w wysokości cen podanych w aktualnych polskich wydaniach systemu Audatex
    lub Eurotax, opartych na danych producenta/importera pojazdu, nie więcej niS
    średnie ceny netto (bez VAT) zalecane przez producenta pojazdu lub
    oficjalnych importerów do stosowania przez ich sieci serwisowe,

    b) z uwzględnieniem procentowego pomniejszenia wartości części w zaleSności
    od okresu eksploatacji pojazdu określonego zgodnie z poniSej zamieszczoną
    tabelą, z zastrzeSeniem postanowień pkt 4), 5), 6) chyba Se procentowe
    pomniejszenia wartości części zostało zniesione zgodnie z § 8 ust. 3 pkt 4),
    lub ustalone w innej wysokości zgodnie z § 8 ust. 4 i 5.

    Z tego co rozumiem to producent nie przewiduje częsci zamiennych, a skąd mam
    wiedzieć jakie są ceny w Autodatex ?? Ceny z ASO mam ..

    czyli jak samochod jest z 2005 to jest dodatkowo pomniejszenie wartości o 45
    % ? no i co z ta wartością VAT? moga mi wypłacic netto czy maja zapłacic
    brutto ?

    Co oznaczaja w np w rubryce AC (AC 03/A1) ??

  • 10. Data: 2011-10-11 20:38:04
    Od: "Jacek " <k...@g...pl>

    Konrad <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    45
    > % ? no i co z ta wartością VAT? moga mi wypłacic netto czy maja zapłacic

    Czyli obliczają odszkodowanie biorą cenę netto części z katalogu uznanych
    zamienników dopuszczonych i homologowanych przez producenta samochodu i
    pomniejszają je o współczynnik wynikający z wieku samochodu.
    Czyli reasumując przy ubezpieczniu było tanio co odbiło sie teraz przy
    odszkodowaniu.
    Stawiam, że wykupienie pełnej ochrony podniosłoby koszt polisy o jakieś 45-
    50%.

    > Co oznaczaja w np w rubryce AC (AC 03/A1) ??

    03/A1 oznaczenie statystyczne ryzyka