  • 1. Data: 2011-10-10 20:52:23
    Temat: Z28net rozrząd się rozjechał? po 90tys km ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    opel vectra c, silnik 2.8 V6 Z28net, przebieg od nowości ~90 tyś km

    Przejechałem 100km, bez problemów najmniejszych, zatrzymałem się na
    obiad (ostatni kilometr prawie na luzie toczony, żeby turbina wystygła).

    nie wiem czy to istotne, ale wspomnę:
    Po pół godzinie wsiadam, wsiadając wcisnąłem sprzęgło i auto mi się
    zaczęło staczać lekko do tyłu (tak z 0.5m się delikatnie stoczyłem z
    prędkością żółwia) po czym puściłem sprzęgło bo zauważyłem że się
    staczam - auto stanęło (miałem 1szy bieg), nic nadzwyczajnego.

    Odpalam - a tu jakoś dziwnie chodzi, obroty wolne ~500rpm falujące,
    ponad 800rpm buczy jakbym filtru powietrza nie założył, ale nie wkreca
    się na obroty. Jedzie jak uno 1.0 LPG, zero przyspieszenia, buczy,
    przerywa. Po przejechaniu 500m (delikatnie, tak do 1000rpm i 2ka) błąd
    silnika, ale tyle miałem do domu to dojechałem na swoje podwórko zamiast
    zostawiać na ulicy.
    Pod maską nic ciekawego nie widać, żeby odpadło lub się odłączyło,
    powietrze nie świszczy gdzieś z filtra czy intercoolera...

    Po podłączeniu interfejsu opcoma:

    OP-COM - Okno odczytu CAN> 2007 (7)|Vectra-C / Signum|Silnik|Z 28 NET

    Odczyt informacji...

    Identyfikator: 0x1133
    VIN W0L0ZCF3581044039
    Numer sprzętu:12590360
    Typ silnika: BOSCH_ME96
    Numer części:55568090
    Numer wersji oprogramowania: 55566297
    Programming Date: 20071005
    Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
    Opis systemu: BOSCH0100
    Wpisz numer aprobaty: B08006
    Variant programming: 0x383648592D2D4A373930303531313434
    Kod alfa: ˙˙˙
    Software version: 1037390774
    Temperature Index and version: 0261209171
    ECU variant coding: 0x00003004

    Łączna ilość kodów: 4

    P000A - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 1)
    (65) - Obecny

    P000C - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 2)
    (65) - Obecny

    P0011 - Mechaniczne położ. odniesienia faz wlotowego wałka rozrządu poza
    zakresem (rząd 1)
    (67) - Obecny

    P0021 - Mechaniczne położ. odniesienia faz wlotowego wałka rozrządu poza
    zakresem (rząd 2)
    (67) - Obecny

    Obstawiacie - rozrząd przeskoczył/rozjechał się? Dziwne jak na rozrząd
    na łancuchu. Uważam że stoczenie się pół metra i przyhamowanie na 1ce
    nie miałoby prawa zepsuć silnika rozrządu. Czy nagle oba czujniki
    położenia wałków się mogły rozkaszanić (i dlaczego by się tak miało
    stać), czy jeden ma wpływ na drugi?
    Ale dlaczego akurat oba _dolotowe_ a nie np na jednej głowicy?
    I co dalej robić...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-10-10 21:07:08
    Temat: Re: Z28net rozrząd się rozjechał? po 90tys km ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-10 20:52, BartekK pisze:

> [...]
    > stać), czy jeden ma wpływ na drugi?
    > Ale dlaczego akurat oba _dolotowe_ a nie np na jednej głowicy?

    AFAIR tam masz jakiś system zmiennych faz rozrządu.
    Nie wiem czym napędzany i czy na wszystkich wałkach, ale może wysiadło
    sterowanie właśnie tym i komputer po prostu przeszedł w tryb awaryjny?

    Co do przestawiania się rozrządu, to wątpię żeby każdy wałek miał osobny
    czujnik (bo po co, skoro wszystkie napędzane są tak samo?), a jeżeli
    rozrząd się przestawił, to poszczególne rzędy mogą to raportować na
    podstawie błędnego odczytu tylko z jednego czujnika.

  • 3. Data: 2011-10-10 21:36:21
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał

    > Obstawiacie - rozrząd przeskoczył/rozjechał się? Dziwne jak na rozrząd na
    > łancuchu. Uważam że stoczenie się pół metra i przyhamowanie na 1ce nie miałoby
    > prawa zepsuć silnika rozrządu.

    Może popsuć jeśli silnik ma rozrząd łańcuchowy z napinaczem
    hydraulicznym. Jeśli wał w takim silniku obrócisz w przeciwnym
    kierunku napinacz może się cofnąć i całkowicie wyluzować łańcuch.
    Łańcuch może wtedy przeskoczyć.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2011-10-10 22:16:42
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > opel vectra c, silnik 2.8 V6 Z28net, przebieg od nowości ~90 tyś km

    może napinacz paska rozrządu.
    miałem tak u siebie. podczas odpalania strzał, i chodził jak kosiarka
    dało sie jechać, doturlałem sie do warsztatu, moc symboliczna, tak jak
    kompresja.
    pasek dostał luzu, napinacz sie wykręcił, pare zaworów poszło na czołowe z
    cylindrem

    Jacek

  • 5. Data: 2011-10-10 22:22:06
    Temat: Re: Z28net rozrz?d si? rozjecha?? po 90tys km ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-10 22:16, Jacek pisze:
    > U?ytkownik "BartekK"<s...@N...org> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > mo?e napinacz paska rozrz?du.
    Ale tu jest łańcuch a nie pasek... Teoretycznie łańcuchy miewają
    mniejszą elastyczność, to i skok napinacza mniejszy, więc i jego
    całkowite poluźnienie nie powinno być dramatyczne?

    > mia?em tak u siebie. podczas odpalania strza?, i chodzi? jak kosiarka
    > da?o sie jechaae, doturla?em sie do warsztatu, moc symboliczna, tak jak
    > kompresja.
    > pasek dosta? luzu, napinacz sie wykreci?, pare zaworów posz?o na czo?owe z
    > cylindrem
    Tu strzału nie było, ale zaworów jest 24 sztuki i wszystkie z czymś
    kolidują... zwłaszcza w kwestii wydatków na ten rok :/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173