  • 1. Data: 2011-10-10 22:56:39
    Temat: Które autko do 5000zł polecicie??
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Jeśli to pytanie nie na tę grupę, to z góry przepraszam - piszę tu
    po raz pierwszy.

    Przymierzam się do zakupu jakiegoś autka pierwszego (prawko mam od 8
    lat i jeżdżę troszkę głównie Skodą Felicią). Z auta będzie też korzystać
    żona - prawko od 7 lat, ale prawie nie jeździ...
    Nie zależy mi na szpanie, super wyglądzie, szaleństwie, tjuningu
    itp. Chcę mieć samochód, który trochę pojeździ, nie będzie się psuł co
    tydzień lub dwa, ewentualne części będą tanie i będzie ogólnie tani w
    eksploatacji. Ma to być autko do dojazdu do pracy, na zakupy, jakiś
    wypad na weekend itp (7-10 tys. km rocznie).
    Ponieważ auto będę rejestrował na siebie, a nie miałem wcześniej OC
    - nie mam żadnych zniżek - zależy mi także, aby koszty OC były niskie!!
    Stąd odpadają auto z większymi silnikami itp...

    Wstępnie rozglądam się za czymś z LPG, rocznik 1998 lub nowszy, typu:
    Fiat Punto I (1.1, 1.2)
    Opel Corsa B (1.2)
    Skoda Felicia (1.3)

    Które z tych aut polecicie? A może coś lepszego się znajdzie?? Na co w
    których modelach zwrócić należy uwagę? Jakie są słabe punkty, co jest
    mocną stroną tych aut?? będę wdzięczny za uwagi. Co do kosztów -
    wolałbym się zmieśić w 5000zł ze wszystkim, a nawet wydać mniej :), ale
    jeśli będę pewny, że wydając np. 1000zł więcej zaoszczędzę 2000zł na
    naprawach - to jestem gotowy dać do 5000zł za sam samochód.

    Podpowiedzcie coś, proszę... Zdaję sobie sprawę, że kupując auto w
    takiej cenie, nie kupię nówki z salonu. To musi mieć trochę rdzy, musi
    mieć swoje słabe strony - chodzi tylko o to, żeby nie psuł się za
    często, posłużył kilka lat i nie rozleciał się na kawałki po pół roku ;)...

    Polecicie coś konkretnego?? :)

    Konop

  • 2. Data: 2011-10-10 23:18:45
    Temat: Re: Które autko do 5000zł polecicie??
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > słabe strony - chodzi tylko o to, żeby nie psuł się za często, posłużył
    > kilka lat i nie rozleciał się na kawałki po pół roku ;)...

    Gdybyś miał ok 7 tys to poleciłbym Accenta 2 od znajomego -
    czarno-niebieski, 1,3l z klimą, wisi na otomoto. <spam
    on>http://tiny.pl/h1c5h <spam off> Samochód ma nieco korozji na nadkolach,
    ale poza tym jest pedantycznie zadbany. Właściciel kupił sobie następnego
    accenta, w nowej budzie :)

    Części są tanie i łatwo dostępne, samochód znany, silnik bez problemu znosi
    LPG a wszystkie potencjalne problemy omówione i rozwiązane na
    http://forum.hyundaifanklub.pl/

    Tak wiem, że 5 tys to nie 7 tys, ale sprawa jest o tyle warta rozważenie, że
    można dać więcej za samochód który jest naprawdę zadbany albo kupić taniej a
    potem dolożyć niewiele mniej na rozrząd, oleje etc.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2011-10-10 23:44:07
    Od: Michał Staszkiewicz <i...@f...pl>

    Ja w podanym budżecie wybrałem VW Polo. Polecam, odpukać póki co jeździ
    (ale zrobiłem nim tylko 16kkm). Jest brzydki (prosty), mały, niewygodny
    jeśli jadą więcej niż 2 osoby. Prosty w konstrukcji (nie znam się,
    mechanik tak mówi :) W podanym budżecie możesz wybrać egzemplarz z
    odpowiadającym Ci silnikiem.
    W swoim przypadku, po zakupie wymieniłem standardowe rzeczy sypiące się
    w tym modelu - uszczelniacz wybieraka skrzyni, tuleje wahaczy, uszczelkę
    pod pokrywą zaworów.
    Więcej Ci nie podpowiem, po prostu ja takie auto kupiłem i jestem
    zadowolony, ale nie należę do oczekujących cudu po samochodzie za 5 tysi.
    Patrząc po zakupach moich znajomych - unikaj okazji typu bentley za 5
    tys.;) Lepiej kup brzydkie, małe auto ale w dobrym stanie, niż "okazję".

  • 4. Data: 2011-10-11 01:06:36
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Polecicie coś konkretnego?? :)

    tak, coś bardziej konkretnego z kategorii "japiercznice jak to jeździ!"

    zasady są trzy ;)

    do 5k: renault safrane 3.0
    do 20k: renault vel satis 3.5
    do 40k: vw phaeton 4.2 lub więcej

    z tym że safrane "za 5k" ma sporą szanse na przejechanie z 30kkm bez
    dolania nawet oleju ;) (lub się spierniczy na 5k) za to żre 20l/100 po mieście.

  • 5. Data: 2011-10-11 06:27:17
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    Ja ostatnio <4000 kupiłem Nissana Primerę P11 '97 - od 1 właściciela,
    który 10 lat ją w ASO serwisował.
    Polecam.

    Paweł

  • 6. Data: 2011-10-11 07:20:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Opel Corsa B (1.2)
    > Skoda Felicia (1.3)
    >
    > Które z tych aut polecicie? A może coś lepszego się znajdzie??

    Ja zauważyłem że w autach w roczniku powyżej 10 lat niekoniecznie małe auto
    oznacza tanie auto. Bo np za 5000 zł sąsiad kupił w zeszłym roku Accorda
    1995. Zrobił tylne nadola z rdzy i teraz wygląda naprawde dobrze i jeździ
    całkiem fajnie (2.0 benzyna). LPG też to znosi ok - na forum są polecane
    instalacje które sie sprawdziły. Z powyższych co Ty wymieniłeś to Felicja ma
    chyba najgorsze blachy. Spojrzałbym też na Citroena Saxo - jesli wybierzesz
    1,5 D to nie musisz przerabiac na LPG bo pali ok 4,5 litra. Minus tego auta
    to kiepski wynik zderzeniowy ale podejrzewam że inne w tym roczniku nie
    wypadają znacząco lepiej. Citroena Xarę też dałoby się wyrwać w tej cenie.

  • 7. Data: 2011-10-11 09:01:54
    Od: " " <m...@g...pl>

    Konop <k...@g...pl> napisał(a):

    > Polecicie coś konkretnego?? :)

    Jak ktoś nie chce czytać spamu to niech ominie ten paragraf:
    Mam na sprzedaż Corse B z 1998. silnik 1.2 16V (65KM) z sekwencyjna instalacja
    LPG (BRC Sequent czy jakoś tak, pali 6-7l na 100km według dystrybutora).
    Natłoczone już 240 000km głównie na trasach (codziennie 2x50km
    Olkusz<->Kraków). Corsa ma ABS, łańcuszek rozrządu, wspomaganie,
    pirotechniczne napinacze pasów, 2 airbagi, 4 drzwi, centralny zamek, felgi
    aluminiowe (proste ale 1 porysowana), klimę (sprężarka działa ale jest dziura
    w chłodnicy klimatyzacji, trzeba wymienić chłodnice i nabić). Psuć się za
    bardzo nie chce (miałem problem tylko z zaworem nagrzewnicy, wymieniłem
    chłodnice), 2 letnie opony (letnie Yokohama Adrive i zimowe Dębica Frigo 2),
    dodam też belki i bagażnik na 2 rowery. Teraz wady: małe ogniska rdzy na
    klapie silnika, zawór nagrzewnicy jest do wymiany (już kupiłem z rozbitka i go
    zamontuje), akumulator jest do wymiany (też już kupiony i będzie wymieniony -
    oryginał wytrzymał 13 lat sic!)), wydech też można by wymienić (chodź jeszcze
    nie hałasuje), trzeba zlutować wtyczkę od napinacza pasa i skasować błąd w
    kompie. Pewnie nie uwierzysz po ogłoszeniach na allegro ale mój miał wypadek.
    Zawracałem, a koleś wjechał mi w tylne lewe drzwi rysując tez błotnik. Drzwi
    wymienione na inne z rozbitka. Wszystko ładnie pomalowane (nie oszczędzałem na
    blacharzu), została jeszcze wgniotka na progu ale blacharz powiedział, że nie
    ma sensu tego ruszać, jest jeszcze ta chłodnica klimy do wymiany i ... na
    Corse lachonów nie wyrwiesz. Corsa jest do zobaczenia w Olkuszu lub Krakowie
    (po wymianie akumulatora). Jeśli jesteś zainteresowany to usuń antyspam z
    maila, na pewno się dogadamy.
    Chyba wyszło dość konkretnie.

    Nawet jeśli nie weźmiesz mojej, to Corse polecam z czystym sumieniem (no
    chyba, że masz 2 metry wzrostu, a za tobą będzie musiała siedzieć żona lub
    kochanka). Ale tak to same zalety: tanie i łatwo dostępne części (z
    zamienników nie polecam tylko przepływomierza i zaworu nagrzewnicy ale łatwo
    znaleźć oryginały z rozbitka w dobrej cenie), prosta budowa (mechaniki nie
    marudzą i nie psują, sam samochód też się nie psuje), tanie w utrzymaniu (6-7l
    LPG na 100km, tanie ubezpieczenie, serwisowanie: filtry, oleje), bajka na
    miasto ale na trasie tez sobie ładnie radzi (65km na 950 kg masy, 14s do 100),
    wygodne według mnie fotele. 3 gwiazdki w NCAP.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 8. Data: 2011-10-11 09:07:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > że można dać więcej za samochód który jest naprawdę zadbany albo kupić
    > taniej a potem dolożyć niewiele mniej na rozrząd, oleje etc.

    on ma jedą poważną wadę

    korozja sam mam i wiem, ze to jest bolączka tych aut

  • 9. Data: 2011-10-11 09:55:26
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 10 Oct 2011 22:56:39 +0200, Konop <k...@g...pl> wrote:

    >Które z tych aut polecicie? A może coś lepszego się znajdzie?? Na co w

    saxo, peugeot 106

  • 10. Data: 2011-10-11 10:07:40
    Od: "!sp" <s...@a...er>

> [...]
    > Chcę mieć samochód, który trochę pojeździ, nie będzie się psuł co tydzień
    > lub dwa, ewentualne części będą tanie i będzie ogólnie tani w

    W tej kategorii cenowej liczy się egzemplarz nie model
    Poloneza akceptujesz?