  • 1. Data: 2010-06-11 23:47:35
    Temat: Który wybrać: Toyota Avensis, Honda Accord, Volvo V70
    Od: TM <t...@o...pl>

    Witam

    To ja jeszcze jedno pytanko: które auto wybrać z poniższych:
    - Toyota Avensis
    - Honda Accord
    - Volvo V70

    Warunek to kombi, raczej dizel (chodz nigdy nie miałem dizla, obecnie
    honda civic 1.4), rocznik 2003-2004, cena maksymalnie 35k. Narazie
    stawiam na toyote (wydaje sie byc najbardziej niezawodna - IMHO),
    chodz ostatnio ogladalem accordy i tez bym niepogardzil.
    Cel: wypady rodzinne do rodzinki (dwojka malych dzieci), dojazd do
    pracy, przebieg rocznie max 20tys.
    Aha no i chyba najwazniejsze .. gdzie szukac: po komisach .. czy moze
    znalezc kogos zaufanego i szukac za granica?

    --
    TM

  • 2. Data: 2010-06-12 08:30:52
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > stawiam na toyote (wydaje sie byc najbardziej niezawodna - IMHO),
    > chodz ostatnio ogladalem accordy i tez bym niepogardzil.

    Toyota niezawodna? He, he... raczej kiedys byla niezawodna jak tloczyli
    stare Corolle i Cariny.

    Z tej trojki to Accord.

  • 3. Data: 2010-06-12 08:50:15
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "TM" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Aha no i chyba najwazniejsze .. gdzie szukac: po komisach .. czy moze
    > znalezc kogos zaufanego i szukac za granica?

    V70-kę odrzuć, bo Cię serwis tego auta może zjeść z butami. Jeśli Volvo -
    kup V50 2.0D.
    Accord będzie najmniej problematyczyny i chyba zdecydowanie najlepszy jeśli
    chodzi o zakup.
    Avensis - 2.0 D4D z tych roczników to jest niezbyt fajny silnik, bo lubi
    wcinać olej i jeśli ktoś nie wykonał wymiany pierścieni tłokowych - nie jest
    to zbyt tania sprawa. Silniki poprawili od 2006 roku - jest deczko
    mocniejszy, ma trwalszy osprzęt i lepsze wtryski.
    Ostatniego Ave 2.0 D4D z 2006 roku sprzedawałem za 38 tysięcy. Tak więc
    zastanów się, czy aby nie dołożyć tych kilku tysięcy i kupić jednostkę dużo
    mniej problematyczną.

    Jurand.

  • 4. Data: 2010-06-12 11:06:32
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 11-06-2010 23:47, TM pisze:
> [...]
    > chodz ostatnio ogladalem accordy i tez bym niepogardzil.
    > Cel: wypady rodzinne do rodzinki (dwojka malych dzieci), dojazd do

    Ja przy podobnych potrzebach jak Ty w marcu kupiłem Ave 2,0 D4
    (benzyna), kombi. Bagażnik nie jest z tych największych, ale daje radę.
    Fajnie się tym jeździ, miejsca w środku sporo.
    Moja wersja SOL ma jasną tapicerskę co przy dwójce małych dzieci jest
    wadą - choć wygląda fajnie. Zaletą są ciemne szyby z tyłu - przy
    ostatnich upałach sprawdzają się doskonale.
    Co do awarii: na razie nic się nie popsuło, oleju nie bierze grama.
    Spalanie: tu już nie jest tak fajnie jak w dyszlu. Przy b. delikatniej
    jeździe po Wawie, w małych korkach, da się zejść poniżej 10 litrów. Tyle
    mniejwięcej pokazuje mi średnio komp po kilku miesiącach jazdy. W trasie
    nie jechałem, ale komp pokazuje 5.5-6.3 przy 120 km/h.

    Samochód kupiłem z ogłoszenia z gazety, od 1 właściciela, serwisowany w
    jednej stacji Toyoty, nic nie malowane, przebieg 65kkm, rocznik 2006.
    Fajnie, bo auto po dużym przeglądzie po 60 kkm.

    O akordach słyszałem, że rdzewieją.

    M.

  • 5. Data: 2010-06-12 11:41:04
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "TM" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jak chcesz 2.2 Ctdi accorda z zagranicy to policz nacznie większa akcyze
    (pow.2l)

> [...]
    > Ostatniego Ave 2.0 D4D z 2006 roku sprzedawałem za 38 tysięcy. Tak więc
    > zastanów się, czy aby nie dołożyć tych kilku tysięcy i kupić jednostkę

    Problem z olejem był chyba w 1.8 benzyna. Mam D4D dopiero od niedawna więc
    jeszcze się nie wypowim co do oleju jednak na forum mało kto na to narzeka.
    Co do wtrysków to parę osób wymieniało z powodu głośniejszej pracy na zimnym
    i niby sie to poprawiło po wymianie . Dwumas też wymieniany w rocznikach
    przed FL nieraz z powodu zbyt ciężko pracującego sprzęgła. Dla mnie obie
    sprawy to nie awaria. Przed zakupem testowałem 3 auta i we wszystkich tak
    chodziło sprzęgło więc TTTM. Nieco głośniejsza praca na zimnym silniku też
    dla mnie normalna jesli poza tym nic nie dolega - w końcu nie tylko D4D tak
    ma.

  • 6. Data: 2010-06-12 11:54:21
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Samochód kupiłem z ogłoszenia z gazety, od 1 właściciela, serwisowany w
    > jednej stacji Toyoty, nic nie malowane, przebieg 65kkm, rocznik 2006.
    > Fajnie, bo auto po dużym przeglądzie po 60 kkm.

    Ile dałeś za niego, jeśli można wiedzieć?
    Pzdr
    Adam

  • 7. Data: 2010-06-12 13:59:10
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 12-06-2010 11:54, adam pisze:

    > Ile dałeś za niego, jeśli można wiedzieć?

    42.000

    M.

  • 8. Data: 2010-06-16 23:03:07
    Od: "Albin" <a...@w...pl>

    Zdecydowanie Renault Laguna. Najlepsiejszy dieselek na świecie.

    Użytkownik "TM" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...