  • 1. Data: 2010-06-11 21:47:53
    Temat: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    W tej chwili wożę się Laguną II Kombi. Autko przemiłe i bardzo je lubie
    mimo kaprysów jednak sytuacja rodzinna zmusza mnie do poszukania czegoś
    większego. Jako że nie wchodzi w rachubę zakup nowego szukam uzywanych.
    Niestety nie wszystkie modele widziałem i nie mam pewności co do pewnych
    ficzerów w tych samochodach, dlatego prosze o pare słów.

    Zadanie: 7 miesc siedzących, dwa moga być niepełnowymiarowe.

    Dodatkowy warunek: ostatnie fotele chowane w podłogę. Nie mam garażu a w
    piwnicy nie będe karmił szczurów pianką. Więc fotele w podlodze.

    Kasa: około 30 tyś.

    Co mnie interesuje na dzisiaj:

    a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za
    30tyś (2005-6). Mialem okazje oglądac to w środku i podoba mi się.
    Jakich silników unikać? Machnicy pobąkuja żeby brać wersję silników od
    Fiata, ale nie wiem czy to dotyczy Zafiry II. Ponadto interesuje mnie
    chyba jednak benzyna _O ILE_ jest tańsza w naprawach od deisla. Może
    ktoś rzucić jakich silników szukac a jakich unikać żebym miał
    rozeznanie? To zdecydowany faworyt z mojej strony w tym konkursie ale
    chyba tylk odlatego że ten akurat samochód dokładnie sobie obejrzałem.

    b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w
    podlogę. Ostateczność. Nie wiem też, czy sprzedawalna za 3 lata.
    Obciachowość bez znaczenia, tracenie na wartości ma znaczenie.

    c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w
    podłogę? Nie wiem czy ceny części mnie nie dobiją (Renault naprawde
    przesadza). Ponadto w nowym Espace fotele sa chyba na szynach na
    płaskiej podłodze wiec muszę je mieć gdzie składować.

    d) Laguna I - odpada - za stare i tylna lawka tyłem do kierunku jazdy.
    Nie ma mowy.

    e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u
    mnie niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

    f) Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic
    więcej nie wiem, nie miałem okazji go oglądać w środku. mam go brać pod
    uwagę?

    Nie wiem czy jest coś jeszcze godnego uwagi, proszę o typy. Tak naprawde
    zamierzam o kazdym poczytać, ale chciałbym jakiś rozsądny wykaz.

    Autko ma byc _zdecydowanie_ rodzinne - pakuje dzieciaki, bagaże, i kogoś
    na dokladkę i ma się mieścić. Lubie elektronikę typu ładne wyswietlacze
    i psujące się czujniki wiec nie boje się drutów i diagnostyki. Nie
    cierpie jednak dowiadywać się że kawałek plastiku w silniku kosztuje
    1000zł bo tak sobie wymysliło Renault. Z ruszania z pod swiatel
    wyroslem, więc w zupełności wystarczy 100-120km. Laguna ma 150 i to jest
    za duzo, choć nie wiem jak z cięższym autkiem.

    Ogólnie proszę nie pisać co mógłbym kupić mając 60tyś. Interesuje mnie
    rozwiązanie rozsądne do 30tyś - nie mówie ze bezawaryjne, ale sensowne w
    naprawie i utrzymaniu. Może być i diesel, ale jakoś czułbym się pewniej
    z benzynką z kosztami napraw, tras duzych nie robie, ot wypad za miasto
    w weekend, wakacje itp wiec diesel chyba się mija z celem. W dodatku
    będę nim jeździl do pracy około 15km co dziennie.

    PS. Kupuje niebawem wiec może ktoś ma coś do zaproponowania ...

  • 2. Data: 2010-06-11 21:59:52
    Temat: Re: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    (...)
    > b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w
    > podlogę.

    Nie.

    > Ostateczność.

    Dlaczego? Nówka sztuka z klimą i bajerami w cenie niepewnej używki.

    > Obciachowość

    ??? Przecież to po prostu Renault, tylko z innym logo.
    pwz

  • 3. Data: 2010-06-11 22:16:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 21:47:53 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    >
    > Kasa: około 30 tyś.
    >
    > c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w

    Nie.

    > e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u
    > mnie niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

    Nie ma chowanych foteli

    > Ogólnie proszę nie pisać co mógłbym kupić mając 60tyś. Interesuje mnie
    > rozwiązanie rozsądne do 30tyś - nie mówie ze bezawaryjne, ale sensowne w
    > naprawie i utrzymaniu. Może być i diesel, ale jakoś czułbym się pewniej

    C4 Grand Picasso. Od lat na pierwszym miejscu bezawaryjności w swojej
    klasie. Chowane w podłogę fotele w ostatnim rzędzie. Tanie częsci, bo
    tożsame z Berlingo

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-06-11 22:23:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-11 21:59, pwz wrote:
    > Nie.

    Odpada.

    > Dlaczego? Nówka sztuka z klimą i bajerami w cenie niepewnej używki.

    Nie wiem czy dam je radę odsprzedać za rozsadne pieniądze.

    > ??? Przecież to po prostu Renault, tylko z innym logo.

    _NIE_ jest tak postrzegane. bez względu na fakty.

  • 5. Data: 2010-06-11 22:29:55
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    > e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u
    > mnie niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

    A co wiesz o VW Sharanie?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 6. Data: 2010-06-11 22:31:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-11 22:16, Waldek Godel wrote:
    > C4 Grand Picasso. Od lat na pierwszym miejscu bezawaryjności w swojej
    > klasie. Chowane w podłogę fotele w ostatnim rzędzie. Tanie częsci, bo
    > tożsame z Berlingo

    Próbuje namierzyć i widze ze zaczynają się od 2007 roku. Ponadto cena
    przekracza 30tyś i to grubo. Źle szukam czy to nowe autko i nie ma
    taniej? Bo faktycznie wygląda ok, choć chyba drozej od zafiry.

  • 7. Data: 2010-06-11 22:43:11
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Próbuje namierzyć i widze ze zaczynają się od 2007 roku. Ponadto cena
    > przekracza 30tyś i to grubo. Źle szukam czy to nowe autko i nie ma
    > taniej? Bo faktycznie wygląda ok, choć chyba drozej od zafiry.

    Nie ma taniej. Jakby było to sam bym się za takim oglądał.

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2010-06-11 22:46:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-11 22:29, Grejon wrote:
    > A co wiesz o VW Sharanie?

    Nic. Ostatnie fotele wciskane w podłogę? W cenie 30tyś za rocznik +2003
    ? To mów :)

  • 9. Data: 2010-06-11 22:47:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:31:11 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Próbuje namierzyć i widze ze zaczynają się od 2007 roku. Ponadto cena
    > przekracza 30tyś i to grubo. Źle szukam czy to nowe autko i nie ma
    > taniej? Bo faktycznie wygląda ok, choć chyba drozej od zafiry.

    Niestety, tak, bo C4 zaczęło się od 2007 roku właśnie. Ale to jedno z
    niewielu aut obok Zafiry które ma chowany w podłogę 3 rząd foteli.
    Wcześniej była Xsara Picasso, ale tylko 5-miejscowa.

    Rejestrację na 7 osób ma też Peugeot 307SW - ale tylko ta wersja. Bo 307
    kombi występował w dwóch wersjach - zwykłej kombi i wypasionej 307SW, ze
    szklanym dachem, dobrym wypasem i właśnie rejestracją na 7 osób. One były
    w sprzedaży od 2003 roku, ale są dwa problemy:
    - fotele niestety nie chowają się w podłogę
    - chyba wszystkie auta sprzedane w Polsce i większość w EU nie ma tych
    foteli w bagażniku. Są mocowania, są pasy, jest wpisane w dowód 7 miejsc,
    ale foteli nie ma, trzeba dokupić

    No i trzeci potencjalny problem - po włożeniu trzeciego rzędu pozostaje
    miejsce na aktówkę. I to niedużą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2010-06-11 22:49:09
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    > Nic. Ostatnie fotele wciskane w podłogę? W cenie 30tyś za rocznik +2003
    > ? To mów :)

    Nie wiem, ale to bliźniak Alhambry. No ale jak też nie znasz :)...

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi