  • 1. Data: 2010-06-11 22:50:28
    Temat: przyczyna złego działania klimy
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka
    chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,
    niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak
    czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok.
    6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.
    Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie
    rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, bo wg
    mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc słabszy, ale u mnie
    daje tak, ze włosy dęba stają. Poza t ym byl wymieniany ok. pol roku temu, u
    mnie sa to 2 filtry węglowe
    Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co
    jeszcze ew. moze byc nie tak. ?

  • 2. Data: 2010-06-12 03:30:40
    Temat: Re: przyczyna złego działania klimy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lukas" <q...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak

    Prze spec z niego skoro na podstawie samego ciśnienia był w stanie
    ocenić że brakuje 200gram a nie 100 lub 150 :-)

    Poza tym - u mnie w toyocie camry normalne ciśnienie w czasie pracy
    (mam nadzieję że mierzył w czasie pracy klimy?) to 0.2 MPa, czyli 2 bary.

    Cały czynnik u mnie w toyocie ważył 850g, czyli według tego pana
    brakowało Ci prawie 1/4 czynnika... Ciekawe jak to stwierdził? :-)

    > Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie
    > jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.

    Istotna jest różnica temperatur pomiędzy temperaturą na zewnatrz
    samochodu a temperaturą wylatującą z otworów wentylacyjnych.
    Najniższa temperatura będzie przy najsłabszym ustawieniu dmuchawy.

> [...]
    > bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc słabszy,
    > ale u mnie daje tak, ze włosy dęba stają.

    Zgadza się. Te porady są dla ludzi którzy nie używają termometru
    na wylocie wentylacji tylko ogólnie narzekają na słabą klimę...

    > Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co
    > jeszcze ew. moze byc nie tak. ?

    Zerknij tu http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf na stronie AC-24
    masz fajne parę stron diagnostyki na podstawie pomiaru ciśnień po
    obu stronach sprężarki i proponowane rzeczy do sprawdzenia...
    Powinno pomóc jak masz zacięcie techniczne i trochę kumasz po angielsku :-)

  • 3. Data: 2010-06-12 09:57:37
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:50:28 +0200, Lukas napisał(a):

> [...]
    > wymieniany ok. pol roku temu, u mnie sa to 2 filtry weglowe
    > Sprezarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co

    Zobacz czy żadna z metalowych rurek idących w stronę środka auta od
    sprężarki nie będzie po paru minutach pracy oszroniona. To by znaczyło
    właśnie że filtr kabinowy zapchany (samochód nie "odbiera" zimna z
    klimy), ale najpewniej do wymiany osuszacz i może jakiś zaworek
    przypchany.. Wczoraj byłem w miarę kumatym zakładzie i mnie taka diagnoza
    przy tych samych objawach + ta rurka zamarzająca..

  • 4. Data: 2010-06-12 13:17:48
    Temat: Re: przyczyna z?ego dzia?ania klimy
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-11, Lukas <q...@o...pl> wrote:

> [...]
    > mnie sa to 2 filtry weglowe
    > Sprezarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co

    Nabij tę klimę i nie kombinuj jak koń pod górę.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2010-06-12 15:06:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Nabij tę klimę i nie kombinuj jak koń pod górę.

    Nabije, a sie okaze ze to nie to.
    Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.

    Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-12 15:23:34
    Od: "Marcin" <s...@t...pl>

> [...]
    > obu stronach sprężarki i proponowane rzeczy do sprawdzenia...
    > Powinno pomóc jak masz zacięcie techniczne i trochę kumasz po angielsku

    O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
    To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze u kolegi tez ma byc bary
    to ze u ciebie wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki
    uklad ...
    aktualnie np w nowych avensisach wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to
    bardyo duzo ....

    1. Pytanie jakie to auto ma nasz grupowicz ...
    2.Moze jakas charakterystyczna usterka dla danego modelu ..

  • 7. Data: 2010-06-12 15:30:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200, Marcin wrote:
    >Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    [...]
    >O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
    >To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze u kolegi tez ma byc bary

    Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie
    ze i cisnienia robocze sa podobne.

    >to ze u ciebie wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki
    >uklad ...
    >aktualnie np w nowych avensisach wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to
    >bardyo duzo ....

    Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek.
    Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec.

    J.

  • 8. Data: 2010-06-13 00:23:42
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    J.F. pisze:

    > Nabije, a sie okaze ze to nie to.
    > Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.
    >
    > Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.

    To znajdź warsztat w którym to naprawią i wezmą za to odpowiedzialność.
    Jak nabiją i to nic nie da, to ich problem a nie twój.
    Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z
    jednego szybciej a z innego wolniej.
    Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
    dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.

    Jarek

  • 9. Data: 2010-06-13 01:33:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > [...]
    >
    > Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie
    > ze i cisnienia robocze sa podobne.

    Zostaw Marcina w spokoju - to jedyny, nieomylny spec od klimy.

    > Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek.
    > Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec.

    Nawet jak ma okienko i stwierdzi że się czynnik pieni to co z tego?
    Może się odrobinkę pienić nawet gdy jest poprawna ilość czynnika
    a masz po prostu zbyt duża temperaturę na zewnątrz...
    A ocenianie ubytku "na oko" czasem źle się kończy.
    Profesjonalista stwierdzający spory ubytek powinien niestety odessać
    cały stary czynnik i naprawić nieszczelność. Potem dać ściśle ograniczoną
    ilość czynnika za pomocą ważenia ubytku z butli. I nie ma zgadywania.
    Zgadują amatorzy co sobie klimę naprawiają przed domem na parkingu :-)

  • 10. Data: 2010-06-13 01:35:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote in message
    > Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z
    > jednego szybciej a z innego wolniej.

    To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie są pomijalnie małe i auto
    powinno jeździć całymi latami bez żadnych problemów i dobijania.

    > Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
    > dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.

    Czy możesz mi podać tego typu zalecenie od jakiegoś producenta
    samochodów?