  • 11. Data: 2020-04-08 08:52:27
    Temat: Re: Ktoś ma może kwarc do Pegasusa? ;)
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 07.04.2020 o 16:41, Atlantis pisze:

    > Chwilowo nie podpiąłem żadnego kondensatora z trymerem. Ani szeregowo,
    > ani równolegle. Powinienem zastosować któreś z tych rozwiązań?

    Nie wiem jaki masz schemat, ale jakieś które znalazłem w sieci miały
    generatory w których były pojemności rzędu kilku piko szeregowo z
    kwarcem, z reguły (albo i zawsze) również równolegle połączone z
    trymerem, co wskazuje na pracę na overtonie. Może też być obwód
    rezonansowy, różne są techniki. Sprawdź uważnie schemat generatora. Ten
    trymer może być potrzebny żeby generator w ogóle zaskoczył.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2020-04-08 12:47:51
    Od: Karol Piotrowski <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 kwietnia 2020 11:16:28 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
    > jestem pewien. Potem Chińczycy zaczęli już produkować układy dostosowane
    > do montażu bezpośrednio na płytce, pod glutem. Tam więc ich przydatność
    > z punktu widzenia amatorskich projektów jest znikoma. W niektórych
    > konsolach tyki układ był montowany na osobnym module, wiec teoretycznie
    > można by oprzeć projekt właśnie o taki moduł, ale najpierw trzeba by go
    > znaleźć.
    Jest tylko jeden problem, jak UMC klonowało CPU i PPU Famicoma to zrobili
    to źle, a potem Chińczycy ładując to do pojedynczego chip-on-board zrobili
    klona z klona, przez co większość wszystkich współczesnych bazarowych
    famiklonów ma schrzaniony dźwięk. Współczynnik wypełnienia prostokąta
    ustawia się dwoma bitami, w oryginale było 00 - 12.5 %, 01 - 25%, 10 - 50%,
    11 - 75% i komuś z naszych skośnookich braci się dwie linie sterujące
    zamieniły, przez co tam gdzie ma być 25% wypełnienia jest 75% i vice versa ;)
    Efekt jest do tego stopnia zauważalny w niektórych grach, że osoby które
    są osłuchane z Pegasusem twierdzą, że oryginalny Famicom gra dziwnie
    (nawet pomijając kwestię 50 Hz/60 Hz).

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 13. Data: 2020-04-08 14:20:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 08.04.2020 12:47, Karol Piotrowski wrote:

    > Jest tylko jeden problem, jak UMC klonowało CPU i PPU Famicoma to zrobili
    > to źle, a potem Chińczycy ładując to do pojedynczego chip-on-board zrobili
    > klona z klona, przez co większość wszystkich współczesnych bazarowych

    Nie było jeszcze jakichś innych różnic?
    Coś mi się przypomina, że chyba istnieją gry, które działają na
    oryginalnym NES-ie/Famiconie z procesorami Ricoh, ale nie chcą działać
    prawidłowo na procesorach UMC.

    Swoją drogą to ciekawe, że niektóre gry ze statusem kultowych na
    zachodzie wcale nie docierały do nas w czasach świetności Pegasusa.
    Widział ktoś np. taką Castlevanię na pegasusowym kartridżu? :)

  • 14. Data: 2020-04-08 14:31:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-08 o 14:20 +0200, Atlantis napisał:

> [...]
    > zachodzie wcale nie docierały do nas w czasach świetności Pegasusa.
    > Widział ktoś np. taką Castlevanię na pegasusowym kartridżu? :)

    I odwrotnie - te wszystkie malutkie produkcje których pełno u nas było
    na bazarowych bootlegach typu "9999-in-1", były mało znane na zachodzie.
    Jewelry, Urban, Circus Charlie, Binary Land, Chack 'n Pop, Ice Climber,
    Nuts & Milk... i wiele innych. W sumie to może po prostu dlatego, że ich
    na NESa nie wydano?

    Mateusz