  • 11. Data: 2019-09-24 10:59:29
    Temat: Re: Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-09-23 o 11:52, gobo pisze:
> [...]
    > Wydziale Komunikacji sprzedaz pojazdu nie mam nic na siebie
    > zarejestrowanego.
    > Mialem maksymalne znizki na OC i AC.
    > Przymierzalem sie do kupna jakiegos skutera o pojemnosci 125 (albo
    > wiekszy, bo mam prawo jazdy kat. A).
    > Moje pytanie brzmi: czy majac zarejestrowany taki pojazd na siebie
    > utrzymam znizki ubezpieczeniowe? Zakladam, ze kilka lat popracuje w
    > aktualnej firmie, a znizki wolalbym i tak zachowac na przyszlosc.
    > Wiem, ze cos sie w tej materii zmienilo i np. podobno ciezko jest
    > przetransferowac znizki z motoroweru na auto. A co z wiekszymi

    Trochę OT, ale nie do końca...
    Kiedyś miałem kolegę, który był strasznym cwaniakiem. Chwalił się, jak
    to on swoje cienko-cienko zarejestrował na teścia, który mieszkał nie w
    Warszawie, więc płacił tańsze ubezpieczenie. No ale po jakimś czasie z
    teściami się pokłócił, a kupił nowe znacznie większe auto (i droższe).
    No i zaczynał ze zniżkami od zera... :-)
    T.

  • 12. Data: 2019-09-24 11:12:42
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-24 o 10:59, T. pisze:

> [...]
    > teściami się pokłócił, a kupił nowe znacznie większe auto (i droższe).
    > No i zaczynał ze zniżkami od zera... :-)

    Nie do końca był cwaniakiem. Cwaniak na 100% by był również
    współwłaścicielem wozidełka :)
    A skoro to teść był właścicielem, to po kłótni ani wozu, ani zniżek.

    --
    viktorius

  • 13. Data: 2019-09-24 18:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > Niezły bajer, widać, że za wszelką cenę chcą pozyskać klienta :)
    >
    > A co jeśli do tej pory jeździłem autem rodziców, też wystarczy
    > oświadczenie i pyk, zniżki?

    znizki to w sumie indywidualna decyzja towarzystwa, taki chłyt
    matertingowy w sumie...

    Przykładowo od zeszłego roku ze znikami nic mi sie nie zmieniło.
    Płaciłem 800zł za OC. Link przysłał odnowienie. 2300. Reasumujac - liczy
    sie cena a te znizki to taka zabawa dla naiwnych.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 14. Data: 2019-09-24 19:17:21
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-23 o 12:38, sirapacz pisze:

    > Ale jak kolega zadzwoni i pójdzie naprawa z OC to pierwotny plan (zniżki
    > oc) szlag może trafić:P
    > A skuter to takie fajne coś, co ma tanie OC a jako lokalne wozidło od
    > wczesnej wiosny do późnej jesieni potrafi wozić.

    Kiedyś w tym celu kupowało się przyczepki.
    Rejestrowało, ubezpieczało i stawiało na własnej posesji.
    Tak aby wypadku nie było. :-)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2019-09-25 09:07:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale jak kolega zadzwoni i pójdzie naprawa z OC to pierwotny plan (zniżki
    > oc) szlag może trafić:P

    Rzeczywiście, tu jest ryzyko. Trzeba by ubezpieczyć jakiś pojazd
    niejeżdżący. Na przykład tego 30-letniego niewyrejestrowanego malucha co
    to u dziadka na działce gnije.

    > A skuter to takie fajne coś, co ma tanie OC a jako lokalne wozidło od
    > wczesnej wiosny do późnej jesieni potrafi wozić.

    No, jeśli to ma być skuter rzeczywiście do jeżdżenia, to kupujemy skuter.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2019-09-25 09:48:38
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-25 o 09:07, Liwiusz pisze:
    > Rzeczywiście, tu jest ryzyko. Trzeba by ubezpieczyć jakiś pojazd
    > niejeżdżący. Na przykład tego 30-letniego niewyrejestrowanego malucha co
    > to u dziadka na działce gnije.

    Ale jak wprowadzą w końcu kary za brak przeglądu w terminie, to takiego
    malucha musiałbyś co roku doprowadzić do takiego stanu, żeby ten
    przegląd przeszedł.
    Chyba że dowozisz sam dowód na "zaprzyjaźnioną" stację, twój wybór :)

    Teraz nawet motorowery nie mają przeglądu bezterminowo, więc co roku
    kilka złotych dodatkowo na przegląd trzeba dać. Tylko te przyczepki
    zostały jako sposób na "nabijanie" bezszkodowej historii, bo o ile wiem,
    są nadal bezterminowe.

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2019-09-25 09:59:04
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-23 o 12:38, sirapacz pisze:

    > Ale jak kolega zadzwoni i pójdzie naprawa z OC to pierwotny plan (zniżki
    > oc) szlag może trafić:P

    Kole się wkurzy jak ty przydzwonisz i jego zniżki pójdą w pierony, do
    tego na każdym samochodzie zarejestrowanym na niego.
    Dobry sposób na utratę kolegi;)

    --
    viktorius

  • 18. Data: 2019-09-25 10:08:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-09-25 o 09:48, viktorius pisze:

    > Ale jak wprowadzą w końcu kary za brak przeglądu w terminie, to takiego
    > malucha musiałbyś co roku doprowadzić do takiego stanu, żeby ten
    > przegląd przeszedł.

    Nie wnikałem - czy te kary nie obciążają jednak właściciela? Oraz czy
    karą nie jest po prostu wyższa cena kolejnego przeglądu (która jest
    obojętna, skoro przeglądu się nie zrobi nigdy?)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2019-09-25 10:09:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-09-25 o 09:59, viktorius pisze:

    > Kole się wkurzy jak ty przydzwonisz i jego zniżki pójdą w pierony, do

    Przecież on nie będzie jeździł samochodem kolegi.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2019-09-25 10:09:59
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-24 o 18:59, Budzik pisze:

    > Przykładowo od zeszłego roku ze znikami nic mi sie nie zmieniło.
    > Płaciłem 800zł za OC. Link przysłał odnowienie. 2300. Reasumujac - liczy
    > sie cena a te znizki to taka zabawa dla naiwnych.

    Szukaj innego, na własną rękę, czy przez rankomaty czy inne podobne.
    Mi odnowienie wyszło więcej, niż wyklikanie rankomatem ubezpieczenia w
    tym samy towarzystwie. Gdyby nie było jeszcze innej, tańszej oferty u
    konkurencji, trzebaby rozważyć rozwiązanie dotychczasowej polisy i
    podpisanie nowej z tym samym towarzystwem. :)

    Robi się jak u operatorów komórkowych, pozyskanie nowego klienta jest
    ważniejsze, niż utrzymanie dotychczasowego.

    --
    viktorius