  • 1. Data: 2019-09-18 18:59:55
    Temat: Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TDI CFCA]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/wadliw
    e-silniki-20-tdi-
    cfca-czy-producent-poczuwa-sie-do-winy/n40027g

    Jak to niektorzy tutaj radzili - kup nowego, bedziesz miał spokój.
    Inni twierdzili, ze nowego ale nie z tymi nowymi, małymi silniczkami to
    bedziesz miał spokój.
    Jeszcze inni twierdzili ze rozwiazania pro ekologiczne typu EGR czy DPF
    sa dobrze dopracowane i sie nie psują...

    A tu taki zonk...

    Przyznam ze nie bulwersuje mnie jakos mocno to ze znowu czegos nie
    dopracowali, znowu w zyciu im nie wyszło itp.

    Bulwersuje mnie to ze rżną głupa nie poczuwając sie do
    odpowiedzialnosci... Sprawa wydaje sie ewidentna i powinni z pocałowaniem
    reki naprawiac i wymieniac profilaktycznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 2. Data: 2019-09-18 19:38:38
    Temat: Re: Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TDI CFCA]
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2019 11:59:57 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Jeszcze inni twierdzili ze rozwiazania pro ekologiczne typu EGR czy DPF
    > sa dobrze dopracowane i sie nie psują...

    Seka seka. Tam jeszcze byli tacy co mowili zeby kupowac sprawdzone. Czyli juz po
    lifcie albo wogole lepiej z srodka/konca produkcji danej wersji.

    > A tu taki zonk...

    Czy ja wiem ze zonk? "Zwykly" alpha tester. Early adopter czy jak to zwa...

> [...]
    > odpowiedzialnosci... Sprawa wydaje sie ewidentna i powinni z pocałowaniem
    > reki naprawiac i wymieniac profilaktycznie.

    Tu sie zgadzam. I powinni akcje serwisowa zarzadzic coby te chlodnice mozna bylo
    wymienic w tych co sie jeszcze nie zatarly.

    Z drugiej strony jak sie zatarlo przy 60kkm to jeszcze gwarancja jest. Byle nie
    wymienili na to samo co bylo...

  • 3. Data: 2019-09-18 19:43:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak to niektorzy tutaj radzili - kup nowego, bedziesz miał spokój.
    chyba elektryka :)
    nie widziałem zeby tu ktoś radził kupić nowe auto. chyba że pytanie
    jest o auto 400 koni w leasing za wartość mieszkania w Bytomiu.
    > Jeszcze inni twierdzili ze rozwiazania pro ekologiczne typu EGR czy DPF
    > sa dobrze dopracowane i sie nie psują...
    jak jeździsz po autostradach przez 3 lata.

    W ogóle co to za myślenie. Na nowe auto wydajesz powiedzmy 70 tyś. po 3
    latach masz auto warte 40 tyś. tracisz rocznie 10tyś, plus obowiązkowe
    przeglądy, droższe ubezpieczenie itp. Tyle kosztuje 10 letnia xsara
    picasso, albo 6000 km taksówką.

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-09-18 21:00:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 18:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > Jeszcze inni twierdzili ze rozwiazania pro ekologiczne typu EGR czy DPF
    > sa dobrze dopracowane i sie nie psują...

    Nie jestem fanem "niemieckich" - ale o szrotach 2.0 tdi wiedziałem od
    dawna. Dziwię się tylko, że ktoś się jeszcze na ten silnik nabiera -
    przecież od paru lat we wszytskich "auto światach" piszą, że to złom. Są
    nadal nowe auta, sliniki, które od nowości robią 200-300kkm bez żadnej
    awarii.

    TG

  • 5. Data: 2019-09-18 21:57:30
    Od: p...@g...com

    W Niemczech temat znany od około 7miu lat więc trudno mówić o nowym aucie :-)
    Właścicielem VW są niemieccy oligarchowie oraz land Dolna Saksonia czyli plecy na
    tyle mocne że właściwie nikt im nie podskoczy nawet niezależni prokuratorzy czy
    sędziowie wśród których panuje przekonanie że ruszenie tematu oznacza koniec kariery
    zawodowej. Unia Europejska nie widzi problemu, król Europy i jego blond prawa ręka
    przytomnie przymknęli oczka :-)

    https://www.motor-talk.de/forum/t5-2-0-tdi-biturbo-c
    fca-hoher-oelverbrauch-t4359143.html?page=28

  • 7. Data: 2019-09-18 21:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > chyba elektryka :)

    > nie widziałem zeby tu ktoś radził kupić nowe auto. chyba że pytanie
    > jest o auto 400 koni w leasing za wartość mieszkania w Bytomiu.

    Była cała dyskusja o kosztach uzytkowania auta.
    I pare innych...

    > jak jeździsz po autostradach przez 3 lata.

    Mi tego nie mow. Ja tylko odnosze sie do tego co twierdzili inni.

    > W ogóle co to za myślenie.

    Ale która czesc?

    > Na nowe auto wydajesz powiedzmy 70 tyś.
    > po 3 latach masz auto warte 40 tyś. tracisz rocznie 10tyś, plus
    > obowiązkowe przeglądy, droższe ubezpieczenie itp. Tyle kosztuje 10
    > letnia xsara picasso, albo 6000 km taksówką.

    Ok, i?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 6. Data: 2019-09-18 21:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    e-silniki-20-tdi

    > Seka seka. Tam jeszcze byli tacy co mowili zeby kupowac sprawdzone.
    > Czyli juz po lifcie albo wogole lepiej z srodka/konca produkcji
    > danej wersji.

    Silnik 2.0 nie jest sprawdzony...? No to ja nie wiem co z nowych jest
    sprawdzone...

> [...]
    >
    > Z drugiej strony jak sie zatarlo przy 60kkm to jeszcze gwarancja
    > jest. Byle nie wymienili na to samo co bylo...

    Jaka gwarancja? Powiedza ci ze sie zatarł bo nie dopilnowałes poziomu
    oleju i po gwarancji...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 8. Data: 2019-09-18 22:17:30
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2019 14:59:57 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Silnik 2.0 nie jest sprawdzony...? No to ja nie wiem co z nowych jest
    > sprawdzone...

    Jak ty kategoryzujesz silnik tylko po pojemnosci to chyba sie nie dogadamy.

    Ten cfca to nowa wariacja. Podpada pod te sama regule co lifting. Nie kupujesz nowego
    auta po takich zmianach. No chyba ze wiesz ze grzebali tylko w pierdolach a rzeczy
    istotne sa nie zmienione i pasuja z poprzednich wersji i sie nie psuja...

    > Jaka gwarancja? Powiedza ci ze sie zatarł bo nie dopilnowałes poziomu
    > oleju i po gwarancji...

    Chyba ze sami doleawli tydzien temu.

    Tak czy siak, gwarancja to jedno, niezgodnosc z umowa to drugie, a zebranie
    kilkunastu wlascicieli i wytoczenie pozwu grupowego wraz z zadaniem pokrycia kosztow
    codziennych taksowek to sprawa inna.
    Jak firma tak buraczy to trzeba zapamietywac i glosowac portfelem.

  • 9. Data: 2019-09-18 22:20:58
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2019 15:00:03 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > Była cała dyskusja o kosztach uzytkowania auta.
    > I pare innych...

    > Mi tego nie mow. Ja tylko odnosze sie do tego co twierdzili inni.

    Ale inni mowili dobrze. Poza takimi wtopami ktore wychodza relatywnie sprawnie nowe
    auta jezdza calkiem niezawodnie.
    I tam w tej dyskusji pisalem, statsy podawalem ile tych aut sie sprzedaje i ile sie
    psuje.

    Nie ma co panikowac. Ale jak ktos jest early adopterem to inna sprawa. Choc przyznam
    ze tan silnik to jednak wtopa solidna. I firma pokpila temat.

  • 10. Data: 2019-09-18 23:37:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-18 19:43, ToMasz wrote:
> [...]
    > latach masz auto warte 40 tyś. tracisz rocznie 10tyś, plus obowiązkowe
    > przeglądy, droższe ubezpieczenie itp. Tyle kosztuje 10 letnia xsara

    Komunikacja miejska tańsza. Samochody kupują ci, których na nie stać i
    takie, jakie wykorzystają.