  • 1. Data: 2019-09-22 01:34:12
    Temat: Sprzedaz auta do Afryki
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Kilka dni temu wystawilem na OLX swoje auto - starego Hyundaia Sonate NF
    z 2007r. Auto wiekowe, choc szczerze mowiac najmniej awaryjne z
    wszystkich aut jakie przez lata przewinely sie przez moje rece.
    Proste, tanie w naprawach i wygodne. W porownaniu z Audi, ktore mialem
    wczesniej to dwa rozne swiaty - oczywiscie na korzysc Koreanczyka.

    Zadzwonil do mnie kilka dni temu klient - z niemieckiego numeru.
    Odebralem, bo ostatnie kilka lat pracowalem w tym kraju i myslalem, ze
    to ktos z moich znajomych dzwoni z nowego numeru. Odebralem, a tu sie
    okazalo, ze to klient z OLX. Lamana niemczyzna, pozniej przeszlismy na
    mniej lamana angielszczyzne. Facet byl zainteresowany autem, choc stan
    auta srednio go interesowal. Najwazniejszy byl termin odbioru. Padlo
    tylko jedno pytanie o stan pojazdu: motor ok? Jako, ze pracuje na
    wyjazdach, to powiedzialem mu ze musi poczekac kilka dni do piatku, bo
    wtedy wracam do domu. Spoko - facetowi pasuje.
    W piatek zadzwonil, ze zepsulo mu sie jakies auto w drodze z Poznania i
    nie dojedzie.
    Wtedy zaczalem zakladac, ze to jakis walek, choc nie bylo mowy o
    zaliczkach, nigeryjskich przekretach itp.
    W sobote jednak zadzwonil i powiedzial, ze bedzie u mnie wieczorem. I
    rzeczywiscie. Podjechal okolo 23 z drugim kierowca.

    Otworzylem brame garazu - facet nie ogladal auta wcale. Wsiadl, odpalil
    silnik i powiedzial, ze bierze auto. Nie otwieral maski, nie ogladal
    auta dookola, nie sprawdzal wyposazenia, bagaznika itp. Spisalem umowe,
    lekko stargowalismy cene i tyle. Zona bankowiec sprawdzila autentycznosc
    pieniedzy i facet pojechal. Drugi zawodnik, ktory byl z nim pojechal
    autem ktorym przyjechali.
    Zero jazdy probnej, zero sprawdzania numerow, stanu technicznego -
    kompletnie nic. Nie chcial nawet kol zimowych.
    Pogadalem z nim chwile i powiedzial, ze maja w Lipsku plac, na ktory
    zwoza auta - tylko Hyundaie z calej Europy. Pozniej wioza je na lawetach
    do Hamburga, pakuja w kontenery i wysylaja do Afryki.
    Facet byl Turkiem i mowil, ze jest to na tyle dobry biznes, ze w ciagu
    jednego dnia kupuje przez swoich ludzi okolo 10 aut.

    Myslalem pierwotnie, ze to jakis przekret, ale jak widac sa wyjatki.
    Fajnie, ze sprzedalem auto i to za cene jaka chcialem, ale dalej jestem
    w szoku przez sposob przeprowadzenia transakcji:)

    Spotkaliscie sie z czyms takim? Slyszalem o Mercedesach, Toyotach do
    Afryki, ale nie Hyundaiach. Niech sie wiec komus na Czarnym Ladzie
    dobrze jezdzi:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2019-09-22 10:49:57
    Temat: Re: Sprzedaz auta do Afryki
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-22 o 01:34, gobo pisze:

    > Spotkaliscie sie z czyms takim? Slyszalem o Mercedesach, Toyotach do
    > Afryki, ale nie Hyundaiach. Niech sie wiec komus na Czarnym Ladzie
    > dobrze jezdzi:)

    Biedny region to i złom sprowadzają, jak trzeba to naprawią (tania
    roboczogodzina mechanika i warsztatu). Zastanawia mnie tylko jak
    dają sobie radę ze współczesną elektronika i komputerami.
    Ale widać jakoś to robią.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-09-22 10:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gobo g...@p...onet.pl ...

    > Facet byl Turkiem i mowil, ze jest to na tyle dobry biznes, ze w ciagu
    > jednego dnia kupuje przez swoich ludzi okolo 10 aut.

    Rzeczywiście zaskakujace.
    Moze przez to ze tam tak sucho to korozją nie musi sie przjmowac...?
    Ale ze niby czemu w Afryce auta miałyby być drozśze zeby dawały taka
    przebitkę? No i rzeczwiście pytanie, dlaczego hyundaje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 4. Data: 2019-09-22 14:12:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze latwo przerabiaja sie na jezdzace drony bojowe.

  • 5. Data: 2019-09-22 17:22:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-09-22 o 01:34, gobo pisze:
    > Hej,
    > Kilka dni temu wystawilem na OLX swoje auto - starego Hyundaia Sonate NF
    > z 2007r. Auto wiekowe, choc szczerze mowiac najmniej awaryjne z

    Ulubione auto z wypożyczalni swego czasu, który jeździłem na dalsze
    delegacje, z silnikiem 2.0crdi, jasne wnętrze i lakier brąz ale taki
    kurcze ciekawy .
    Audice i szmelcwageny z tego segmentu mogą mu wentylki w kołach całować.

    Chciałem sobie kupić taki 4-5 letni, ale problem był z zakupem. Nikt o
    zdrowych zmysłach nie pozbywał się tego auta. Kilkanaście sztuk to
    sprowadzone z USA oraz kilka z europy odbudowanych przystanków autobusowych.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-09-22 21:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Moze latwo przerabiaja sie na jezdzace drony bojowe.

    Killer, ochujałes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 7. Data: 2019-09-23 08:49:49
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Teściu tak sprzedał Mietka W124 2,5D.
    Cena uzgodniona przez telefon, przyjechał koleś lawetą, zapakował auto,
    podpisali papiery, pieniążki do ręki, zero pytań, wybrzydzań, itp.
    Oczywiście auto miało iść na export właśnie do Afryki.

  • 8. Data: 2019-09-23 15:27:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gobo" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >odpalil silnik i powiedzial, ze bierze auto. Nie otwieral maski, nie
    >ogladal auta dookola, nie sprawdzal wyposazenia, bagaznika itp.

    Ta czesc moge zrozumiec ...

> [...]
    >nim pojechal autem ktorym przyjechali.
    >Zero jazdy probnej, zero sprawdzania numerow, stanu technicznego -

    To w sumie tez - moze w Afryce numery nikogo nie interesuja ... a w
    takim starociu przebijac sie nie oplaca.

> [...]

    >Facet byl Turkiem i mowil, ze jest to na tyle dobry biznes, ze w
    >ciagu jednego dnia kupuje przez swoich ludzi okolo 10 aut.

    Ciekawe. Drzewo do lasu wozic ?
    No chyba, ze hyundaie to w Afryce maja marke, a w Niemczech to ich
    akurat jak na lekarstwo ...

    J.

  • 9. Data: 2019-09-23 16:17:15
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Pewnie cena grala role.
    Zawsze jak sprzedaje auto ustalam cene troche nizsza niz rynkowa. Nie
    chce mi sie uzerac ze sprzedaza, marudami itp. Zaczynaja sie chlodne
    noce, ja mieszkam w otoczeniu duzego parku. Zaraz kuny zaczelyby wciagac
    mi auto po kawalku, akku by umarl po 2 miesiacach stania na zewnatrz i
    tylko generowaloby to koszty.
    W Niemczech mieliby problem, by kupic w takiej cenie to auto - a w sumie
    z Lipska do Zgorzelca maja 250km - taniej i blizej niz np. pchac sie do
    Monachium, czy Karlsruhe.

  • 10. Data: 2019-09-23 16:58:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2019 o 15:27, J.F. pisze:
> [...]
    > takim starociu przebijac sie nie oplaca.

    > Ciekawe. Drzewo do lasu wozic ?
    > No chyba, ze hyundaie to w Afryce maja marke, a w Niemczech to ich

    Mają markę na całym świecie.
    Poza Europą o VW nikt nie chce słyszeć, a hultaje nawet na Kubie są
    popularne, ich silniki masowo lądują w klasykach z Hameryki (takich
    sprzed 50 czy 60 lat).

    To my mamy spaczone gusta, przekonaniami laweciarzy sprzed 20-30 lat,
    które dawno są nieaktualne, tylko nikomu w głowie się to nie aktualizuje.