  • 1. Data: 2019-09-23 11:52:29
    Temat: Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Jak wspominalem w watku ponizej sprzedalem swoje auto do Afryki:)
    Jezdze teraz autem sluzbowym i od dzis, bo przed chwila zglosilem w
    Wydziale Komunikacji sprzedaz pojazdu nie mam nic na siebie
    zarejestrowanego.
    Mialem maksymalne znizki na OC i AC.
    Przymierzalem sie do kupna jakiegos skutera o pojemnosci 125 (albo
    wiekszy, bo mam prawo jazdy kat. A).
    Moje pytanie brzmi: czy majac zarejestrowany taki pojazd na siebie
    utrzymam znizki ubezpieczeniowe? Zakladam, ze kilka lat popracuje w
    aktualnej firmie, a znizki wolalbym i tak zachowac na przyszlosc.
    Wiem, ze cos sie w tej materii zmienilo i np. podobno ciezko jest
    przetransferowac znizki z motoroweru na auto. A co z wiekszymi
    pojemnosciami?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2019-09-23 12:14:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-09-23 o 11:52, gobo pisze:
> [...]
    > Wiem, ze cos sie w tej materii zmienilo i np. podobno ciezko jest
    > przetransferowac znizki z motoroweru na auto. A co z wiekszymi

    Nie wiem czy jest problem z przepisywaniem. Nie słyszałem o takim
    problemie. Pojazd to pojazd, bezszkodowe lata lecą.

    Nie widzę natomiast sensu w kupowaniu skutera tylko po to, chyba że i
    tak chcesz kupić skuter.

    Bo jeśli nie chcesz, to zastanowiłbym się nad kupnem ubezpieczenia na
    jakiś tani w ubezpieczeniu pojazd... bez jego kupowania :) Może jakiś
    kolega lub w rodzinie ktoś ma i udostępni dane do polisy. W razie czego
    możesz udawać, że jesteś jego użytkownikiem i wolałeś mieć swoje OC.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-09-23 12:38:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > kolega lub w rodzinie ktoś ma i udostępni dane do polisy. W razie czego
    > możesz udawać, że jesteś jego użytkownikiem i wolałeś mieć swoje OC.

    Ale jak kolega zadzwoni i pójdzie naprawa z OC to pierwotny plan (zniżki
    oc) szlag może trafić:P
    A skuter to takie fajne coś, co ma tanie OC a jako lokalne wozidło od
    wczesnej wiosny do późnej jesieni potrafi wozić.

  • 4. Data: 2019-09-23 12:46:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Sep 2019 11:52:29 +0200, w <5d8895f1$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
    gobo <g...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Moje pytanie brzmi: czy majac zarejestrowany taki pojazd na siebie
    > utrzymam znizki ubezpieczeniowe? Zakladam, ze kilka lat popracuje w

    Coś jak przez mgłę pamiętam, że przerwa nie mogła trwać dłużej niż X (X = rok?)

  • 5. Data: 2019-09-23 15:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    gobo <g...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Coś jak przez mgłę pamiętam, że przerwa nie mogła trwać dłużej niż X
    >(X = rok?)

    To raczej wewnetrzne ustalenia ubezpieczyciela niz "obowiazujacy
    przepis".

    J.

  • 6. Data: 2019-09-23 15:46:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 września 2019 11:52:51 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > Wiem, ze cos sie w tej materii zmienilo i np. podobno ciezko jest
    > przetransferowac znizki z motoroweru na auto. A co z wiekszymi

    Tak z ciekawości porównałem sobie(symulacje na ich stronie) w Link4 ubezpieczenia OC
    Ten sam samochód, ta sama data startu ubezpieczenia, te same dane kierowcy
    Różnica tylko w "liczba lat ubezpieczenia Oc" W jednym przypadku zaznaczyłem "powyżej
    4 lat w drugim "brak ubezpieczenia"
    Składka proponowana wyszła w najtańszym wariancie 561zł vs 1136zł
    Różnica ok 570zł. Pytania o aktualnie posiadane zniżki na tym etapie nie było w
    formularzu

  • 7. Data: 2019-09-23 16:30:38
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Piotr
    auto na siebie mam od dwoch miesiecy. wczesniej roznie bywalo, oczywiscie
    motorower zawsze szedl.
    bez problemu uznali znizki. motek jest w pzu, a aktualne w czyms innym. nie
    pamietam co.
    cena za stare 2,0 hdi cos z 600 na rok.
    wiec ten aspekt nadal dziala.
    ciekawostka. 10 lat temu w rzeszy niemieckiej musialem miec na siebie 2,9
    cdi.
    przepisanie leasingu. oc moje, auto nadal firmy. wyslalismy papiery iczekamy
    na wycene.
    3 000 e!!! trzy kola!!!
    no ale w pl jest motorek.....
    /procedury nie pamietam/ ale nagle sie zrobilo 700e...
    koszty roczne obecnie oidp tego motorka to 70 pln?
    no wiec u mnie sie oplaca...

  • 8. Data: 2019-09-23 16:59:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2019 o 15:22, J.F. pisze:
> [...]
    > <5d8895f1$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,

    > To raczej wewnetrzne ustalenia ubezpieczyciela niz "obowiazujacy przepis".

    A o jakim przepisie mówisz?
    Całe zniżki na kontynuacje to nic innego jak wewnetrzne ustalenia
    ubezpieczyciela.

  • 9. Data: 2019-09-23 18:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gobo g...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Wiem, ze cos sie w tej materii zmienilo i np. podobno ciezko jest
    > przetransferowac znizki z motoroweru na auto. A co z wiekszymi

    kiedys pytałem u ubezpieczycieli bo byłem w podobnej sytuacji - 10 lat
    jako kierowca a nigdy własnego auta.
    Powiedziano mi ze moge swoja historie zbudowac na podstawie zaswiadczenia
    od pracodawcy ze jezdziłem ich samochodem i te historie pokazać jako
    własna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 10. Data: 2019-09-24 10:47:17
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-23 o 18:59, Budzik pisze:

> [...]
    > Powiedziano mi ze moge swoja historie zbudowac na podstawie zaswiadczenia
    > od pracodawcy ze jezdziłem ich samochodem i te historie pokazać jako

    Niezły bajer, widać, że za wszelką cenę chcą pozyskać klienta :)

    A co jeśli do tej pory jeździłem autem rodziców, też wystarczy
    oświadczenie i pyk, zniżki?

    --
    viktorius