  • 41. Data: 2018-07-12 08:46:54
    Temat: Re: Kupno telefonu :)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.07.2018 o 12:16, z pisze:

    > Bo trzeba sobie uświadomić co się chce robić na tym smartfonie :-)
    > Jak się chce pracować to tablet 7" minimum (choć dla mnie i tak to
    > masochizm)
    >
    > A jak się chce być w komunikacji ze światem to poniżej 5" jest po prostu
    > wygodniej żyć. :-)

    ja to widzę troszkę inaczej. noszę telefon w etui na pasku. od zawsze,
    od siemensa s55 albo i dawniej. więc ważniejsza jest dla mnie waga
    telefonu który noszę na pasku niż jego wymiar. jednak wymiar nie jest
    bez znaczenia. ale wymiar zewnętrzny, a nie wymiar ekranu. Jak czytam że
    dla kogoś 3.5 cala to dobry wymiar a 5 cali już nie, to mi się nóż w
    kieszeni otwiera, żeby odciąć dwa paski tasmy klejącej i zakleić 1.5
    cala ekranu. po problemie prawda? galaxy note 2 z 2012 roku ma 151mm.
    Był określany jako duży, ale nie jako tablet.
    Co jednak najważniejsze. istnieje jakaś granica, czy to wagi, czy to
    wymiarów, gdzie telefon musi mieć swoje miejsce w plecaku, torbie lub
    dedykowanej kieszeni ale raczej nie spodni. i to jest tylko granica,
    więc jeśli _TEN_ telefon ją przekroczył, to następny większy też ją
    przekroczy i nic wiecej. wtedy już się nie patrzy na to czy jest trochę
    większy, czy jest trochę cięższy, bo dla kieszeni w spodniach, etui na
    pasku parędiesiąt gramów robi różnice, ale w plecaku - już nie. Wtedy
    zaczynamy szukać wygodnej słuchawki BT albo smartwatcha

    ToMasz

    PS w moim etui na pasku nie tyle chodzi o wagę ciągnącą w dół, a
    bardziej o "majtanie" albo zaczepianie o przedmioty, przy moich ruchach

  • 42. Data: 2018-07-12 10:56:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-12 o 08:46, ToMasz pisze:

> [...]
    > kieszeni otwiera, żeby odciąć dwa paski tasmy klejącej i zakleić 1.5
    > cala ekranu. po problemie prawda? galaxy note 2 z 2012 roku ma 151mm.

    I co te paski taśmy pomogą na za dużą obudowę wynikającą z rozmiaru
    ekranu?

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2018-07-12 11:49:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 12 Jul 2018 08:46:54 +0200, w <pi6tgv$bgd$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > dla kogoś 3.5 cala to dobry wymiar a 5 cali już nie, to mi się nóż w
    > kieszeni otwiera, żeby odciąć dwa paski tasmy klejącej i zakleić 1.5

    Bo masz ograniczone myślenie do jakiegoś "paska".
    Wyobraź sobie, że niektórzy korzystają z kieszeni. I 3,5" nawet nie czujesz, a
    5" to ledwo (o ile w ogóle) włożysz.

  • 44. Data: 2018-07-12 14:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I co te paski taśmy pomogą na za dużą obudowę wynikającą z rozmiaru
    > ekranu?

    Kolega miał pewnie na mysli to ze obszar bezekranowy sukcesywnie sie
    zmniejsza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 45. Data: 2018-07-12 15:45:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-12 o 14:00, Budzik pisze:

    > Kolega miał pewnie na mysli to ze obszar bezekranowy sukcesywnie sie
    > zmniejsza.

    Co nie zmienia sytuacji że telefony są coraz większe i nie dla
    wszystkich ich wymiary są akceptowalne.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2018-07-12 18:39:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

  • 47. Data: 2018-07-12 20:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Co nie zmienia sytuacji że telefony są coraz większe i nie dla
    > wszystkich ich wymiary są akceptowalne.

    wiesz, wszystko zalezy do czego ludzie potrzebuja telefon.
    Moj ojciec przykładowo ma cały czas jakas malutka nokie bo nic poza sms i
    dzwonieniem nie robi na tym telefonie.
    Az sie zastanawiam czy mu 6310 nie kupic ale nie wiem jak z bateriami w
    takich lezakach magazynowych.

    Ja robie wszystko co sie da, wiec wygodny mi jest wiekszy.

    Ale oczywiscie ideałem byłby miniaturowy telefon ktory zamianiałby sie w
    duzy w momencie uzytkowania :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 48. Data: 2018-07-12 21:26:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.07.2018 o 10:56, RadoslawF pisze:

    > I co te paski taśmy pomogą na za dużą obudowę wynikającą z rozmiaru
    > ekranu?
    nic. nie złapałeś kontekstu. Niektóre osoby twierdzą ze ekran 5 cali
    jest spoko, ale 5.5 cala za duży. ekran, nie telefon! nie obchodzi ich
    wielkość telefonu. a dopóki bezramkowce to niewielka część telefonów,
    takie tweirdzenia są obarczone dużym błędem
    ToMasz

  • 49. Data: 2018-07-13 04:39:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-12 o 21:26, ToMasz pisze:

> [...]
    > wielkość telefonu. a dopóki bezramkowce to niewielka część  telefonów,
    > takie tweirdzenia są obarczone dużym błędem

    Nie złapałeś że wielkość telefonu podaje się praktycznie w calach ekranu.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2018-07-13 11:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie złapałeś że wielkość telefonu podaje się praktycznie w calach
    > ekranu.

    Nie, wielkosc telefonu podaje sie milimetrach i w kazdym opisie to widze.
    I tomaszs ma racje - własnie kilka postów wczesniej napisałem ze 5,5 jest
    dla mnie ok, a wiekszego nie chce. Zwrocono mi uwage, ze 6 cali jest
    praktycznie tej samej wielkosci własnie dlatego, ze zmniejszyły sie paski
    po bokach ekranu. I kupiłem 6".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona