  • 11. Data: 2009-12-31 18:11:50
    Temat: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > z 17 wrzesnia, temat DVB-T

    A tu widzę jakąś dyskusję z 23.12.2009 pod tytułem:

    DVB-T i sumator TV

    Czy to DVB to jest już nadawane czy jeszcze nie, i czy będzie do tego
    potrzebny jakiś inny typ odbiornika/tunera.

    Mógłby mi ktoś wysmarować parę krótkich zwięzłych opisowych zdań na ten
    temat ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 12. Data: 2009-12-31 18:24:31
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > grill jest bardzo dobrą i pomysłową konstrukcją, a kiepska opinia o nim
    > moim zdaniem wynika tylko z faktu, że mnóstwo tych anten produkowali
    > przekwalifikowani szewcy i kowale, anteny były robione bez pojęcia, byle
    > jak, bez najmniejszego sensu elektrycznego (pamietam, powaliła mnie
    > kiedyś na kolana antena, która miała direktorki wykonane w formie
    > malutkich talerzyków satelitarnych) i tak własnie działały. A jak się
    > przypadkiem trafiło na antenę zrobioną z głową i jakimś cudem trzymającą
    > geometrię, to efekty mogły być całkiem niezłe.

    powiedz jakim sposobem antena log miala byc lepsza od siatkowej?

    APS 8 zysk 14dbi
    http://www.dipol.com.pl/antena_asp-8_wersja_a_z_syme
    tryzatorem_A0028.htm

    zysk 6 dbi
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopa
    smowa_o_strukturze_logarytmiczno_periodycznie_dipolo
    wej_mlog_6-60_A4011.htm

    zysk 12 dbi
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopa
    smowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A
    4015.htm

    czyli siatkowe maja wiekszy zysk (przynajmniej w pasmie UHF)

  • 13. Data: 2009-12-31 18:50:30
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Endriu <n...@i...pl> wrote:

    > Jak to wygląda - jakiś link z allegro można ?.

    Najzwyczajniejsza w świecie antena siatkowa, dokładnie tak
    wyglądająca, jak ta, którą sam linkujesz.

    J.

  • 14. Data: 2009-12-31 18:53:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 31 Dec 2009 18:41:01 +0100, R.M. napisał(a):

    > powiedzcie dlaczego antena siatkowa szerokopasmowa ASP8 o zysku 14dbi
    > http://www.dipol.com.pl/antena_asp-8_wersja_a_z_syme
    tryzatorem_A0028.htm

    > ma wiekszy zysk niz antena kierunkowa wylacznie na pasmo UHF, ktora ma
    > zysk 12dbi
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_16-
    21-69_dvb-t_A1610.htm

    Bo producent dolicza wzmocnienie wzmacniacza.

    > do tej pory bylem przekonany ze anteny siatkowe maja maly zysk bo sa
    > szerokoposmowe, a tu prosze wiekszy ...
    I słusznie byłeś przekonany.

    > czy na antenach siatkowych nie bedzie odbic? ktora zatem antene byscie
    > polecili wylacznie na pasmo UHF?
    Będzie więcej odbić bo jest większy kąt odbioru. Ja polecam wyłącznie
    anteny Yagi o stosownym do nadajnika paśmie.

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2009-12-31 18:53:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 31 Dec 2009 18:55:30 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > a mu oczywiście, że siatkowa antena to syf i dziadostwo, że kupimy w
    > dipolu antenę logarytmiczną

    Mogliście popełnić jakiś błąd w instalacji.
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2009-12-31 18:57:25
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    R.M. <f...@g...com> wrote:

> [...]
    4015.htm

    > czyli siatkowe maja wiekszy zysk (przynajmniej w pasmie UHF)

    Ta kupiona przez brata, to była ta druga, 12dB.
    Zwróc uwagę na ich charakterystyki - logarytmiczna ma stały zysk w
    całym pasmie, siatkowa zaś UHF zaczyna od 10dB, te 16 ma dopiero na
    końcu pasma. Poza tym te anteny logarytmiczne ktoś wtedy tu na
    grupie też reklamował jako bardzo dobre rozwiązanie stosowane przez
    profesjonalistów, a w przypadku anten siatkowych, te ich parametry
    to czysta loteria bądź wręcz pobożne życzenia producenta.

    J.

  • 17. Data: 2009-12-31 19:08:44
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Mogliście popełnić jakiś błąd w instalacji.

    No bez jaj, jaki tam błąd można popełnić? Antena konstrukcyjnie jest
    mniej więcej tak skomplikwana jak cep albo kombinerki, mimo to
    dokładnie ją wtedy obejrzałem, czy coś nie zgięte, czy gdzieś jakiś
    opiłek nie zwiera obu jej części. Wszystko było OK. Kabel był nowy,
    poprawnie zarobiony, zresztą o ile pamiętam, wtargałem wtedy mały
    telewizor na dach i weryfikowałem sprawę "lokalnie". Antena
    logarytmiczna nacelowana po pierwsze na azymut (stary harcerski
    kompas się w domu poniewiera), a to zostało jeszcze zweryfikowane
    profesjonalną metodą "przekręć jeszcze, jeszcze trochę, nie, wróć,
    wtedy było lepiej".

    Myślę, że tutaj zadecydowały raczej dwie rzeczy: po pierwsze bratu
    udało się kupić grilla, który akurat miał parametry całkiem niezłe,
    po drugie sama specyfika odbioru w tym miejscu: silny lokalny sygnał
    VHF od strony pleców i słabiutki sygnał UHF z dalekiego nadajnika od
    przodu - to musiało zadecydowac o tym, że grill się sprawdził
    lepiej.

    J.

  • 18. Data: 2009-12-31 19:10:53
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jacek Maciejewski wrote:

    tryzatorem_A0028.htm

    21-69_dvb-t_A1610.htm

    > Bo producent dolicza wzmocnienie wzmacniacza.

    nie dolicza, wlasnie to juz obliczylem, dokladnie za pomoca

    http://www.k7mem.150m.com/Electronic_Notebook/antenn
    as/yagi_vhf.html

    i cztery anteny yagi z 3 directorami maja dokladnie zysk wiekszy o 2db
    niz jedna yagi z 7 directorami

  • 19. Data: 2009-12-31 19:20:40
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:1de1ql7mvc1gx$.1jvakrq0teuw1$.dlg@40tude.net,
    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> nabazgrał:

    > Mogliście popełnić jakiś błąd w instalacji.

    Z tego co wiem, logarytmiczna jest bardzo wrażliwa na otoczenie (bliskość el
    konstukcyjnych, połaci dachu i takie tam).

    Włodek

  • 20. Data: 2009-12-31 19:38:52
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    > Z tego co wiem, logarytmiczna jest bardzo wrażliwa na otoczenie
    > (bliskość el konstukcyjnych, połaci dachu i takie tam).

    Była (i jest) zainstalowana na bodajże 4m maszcie z ocynkowanej
    rury, maszt mocowany do komina (wentylacyjnego!), nad klasycznym
    płaskim dachem "jak za Gierka", krytym papą. Innych elementów
    konsatrukcyjnych, dużych metalowych połaci itp. w pobliżu anteny
    brak, najbliższe, to zbrojenie stropodachu.

    J.