  • 41. Data: 2018-03-23 12:59:09
    Temat: Re: Kupowanie auta suuper uywanego.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2018 11:35:28 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
    gdzie diesle z euro6 smrodzą mniej od benzyny z euro6.

    > Chodzi ci o te diesle, co mają wgrane oprogramowanie?
    > Na razie Toyota i Porsche wycofali się z diesli.

    Pewny jestes że Twoja benzyna nie ma nic "wgrane"

    > Hamburg i Stuttgart prą do tego, żeby zakazać wjazdu dieslami do miasta.

    Dla mnie moga i zakazać wjazdu wszystkich aut. Wisi mi to
    > Dalej inhaluj gazy wylotowe z diesla.

    Próbowałeś inhalacji z rury Twojego benzyniaka? Fiołkami pachniało czy jednak
    obawiałeś się ze trujące te spaliny sa i nie zaryzykowałeś?

    Napisz dlaczego wprowadziłeś do ekosytemu kolejnego smrodziciela a nie zutylizowałeś
    poprzedniego?
    Tylko dlatego ze nie jesteś miłośnikiem spleśniałej podsufitki?
    Bo jak chcesz tutaj robić za dyżurnego oszołoma to za słowami niech idą i czyny. A
    zakup nowego samochodu bez utylizacji starego raczej ekologicznie na plus nie
    wychodzi.

  • 42. Data: 2018-03-23 16:14:12
    Temat: Re: Kupowanie auta suuper używanego.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-03-2018 o 06:54, cef pisze:

    > Zużycie nie jest istotne dla umiejscowienia opony z lepszym bieżnikiem.

    Dla mnie jest - optymalne jest posiadanie wszystkich opon z RÓWNO
    zjechanym bieżnikiem.

    > Jeśłi się szybciej zużywa, to trzeba szybciej wymienić

    Żeby mieć dwa różne półkomplety?
    Lubisz nieprzewidywalne auta?

    > Zawsze wymieniam po 2 sztuki.

    Bez sensu.

  • 43. Data: 2018-03-23 16:15:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-03-2018 o 06:53, cef pisze:

    > Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest
    > mało niebezpieczne

    Czyli nie słyszałeś o podsterowności i walczysz tylko z nadsterownością?
    Każda z nich jest mało bezpieczna.

  • 44. Data: 2018-03-23 18:29:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 16:15, Cavallino pisze:

    > Czyli nie słyszałeś o podsterowności i walczysz tylko z nadsterownością?
    > Każda z nich jest mało bezpieczna.

    Słyszałem o jednym i drugim.
    Jednak zdecydowanie częściej doświadczam właśnie nadsterowności
    (nawet jeśli jest to teoretycznie bardziej przypisane do napędu z tyłu.)

  • 45. Data: 2018-03-23 18:34:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 16:14, Cavallino pisze:

    > Dla mnie jest - optymalne jest posiadanie wszystkich opon z RÓWNO
    > zjechanym bieżnikiem.

    Optymalnie nigdy nie jest, poruszony został problem
    na której osi montować opony nowe - czy też parę opon nowych -
    a zatem tych z teoretycznie lepszym bieżnikiem.

    > Żeby mieć dwa różne półkomplety?
    > Lubisz nieprzewidywalne auta?

    Ja mam zawsze różne półkomplety.
    Co w tym dziwnego. Opony zawsze wymieniam parami.
    Nieprzewidywalność to raczej kwestia opon z bieżnikiem i bez bieżnika,
    a taka sytuacja nie ma u mnie miejsca.

    > Bez sensu.

    Co bez sensu, bo nie rozumiem.
    Czy chodzi Ci o ideę wymiany parami
    czy ogólnie bez sensu dawać lepsze na tył czy co?

  • 46. Data: 2018-03-23 21:42:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-03-2018 o 18:34, cef pisze:

    > Co bez sensu, bo nie rozumiem.
    > Czy chodzi Ci o ideę wymiany parami
    > czy ogólnie bez sensu dawać lepsze na tył czy co?

    Bez sensu doprowadzać do sytuacji, w których zjechana zostaje jedna
    para, a druga, również stara jest całkiem dobra, więc jeździ dalej.
    Nie ma nic gorszego niż taki układ.
    Z moich obserwacji wynika, że oponom bardziej szkodzi wiek niż minimalne
    różnice w zużyciu.

    Więc lepiej zużyć równomiernie komplet i wyrzucić wszystkie szybciej.

  • 47. Data: 2018-03-23 21:43:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-03-2018 o 18:29, cef pisze:

    > Słyszałem o jednym i drugim.
    > Jednak zdecydowanie częściej doświadczam właśnie nadsterowności
    > (nawet jeśli jest to teoretycznie bardziej przypisane do napędu z tyłu.)

    A ja jeszcze nie zauważyłem nadsterowności w aucie z przednim napędem.
    Może u Ciebie to jest skutek dwóch mocno różnych opon na osiach właśnie?

  • 48. Data: 2018-03-23 22:19:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 21:42, Cavallino pisze:

> [...]
    > Nie ma nic gorszego niż taki układ.
    > Z moich obserwacji wynika, że oponom bardziej szkodzi wiek niż minimalne

    Ale nie ma opcji, że jeździ jakaś para w stanie agonalnym.
    W ostatnim aucie miałem tak, że był nowy komplet czterech opon,
    ale po 20tys rozwaliła się doszczętnie jedna opona.
    To kupiłem 2 nowe i założyłem tę nową parę na jedną oś,
    a ta jedna trochę zuzyta z pierwszego kompletu poszła poleżec do piwnicy.
    Za jakiś czas stwierdziełm, że bieżnik na tej parze oryginalnej może już
    sprawiać problemy, to wymieniłem te parę opon. I tak dalej co jakiś czas.

    > Więc lepiej zużyć równomiernie komplet i wyrzucić wszystkie szybciej.

    Zużywam równomiernie.

  • 49. Data: 2018-03-23 22:31:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 21:43, Cavallino pisze:

    > A ja jeszcze nie zauważyłem nadsterowności w aucie z przednim napędem.

    Hmm?
    To może własnymi słowami. Standardowe miejsce akcji:
    zjazd w prawo na ślimaku. Skręcam kołami w prawo i dupę zarzuca mi
    tak, że tylne koła ocierają o lewy krawężnik.
    Doświadczam tego różnymi samochodami, nawet tymi z kompletem jednakowych
    opon
    na kazdej osi, więc nie uważam specjalnie żeby to była tego typu kwestia.
    Naprawdę tego nie doświadczyłeś?
    Jeździsz jak kapelusz :-)))

    > Może u Ciebie to jest skutek dwóch mocno różnych opon na osiach właśnie?

    Nie sądzę, bo jak wymieniam swoje opony, to zawsze znalazło by się
    kilku chętnych, którzy pojeździli by na nich jeszcze kilka sezonów.
    Poza tym dostrzegam zależność pomiędzy lepszym bieżnikiem z tyłu a brakiem
    zjawisk utraty przyczepności

  • 50. Data: 2018-03-23 22:36:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2018 01:16:55 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > Ale jak ktoś do auta zakłada trzy różne rodzaje letnich opon
    > i hamulce mu się tak tłuką przy hamowaniu że uszy bolą.
    > To ja kurwa nie wiem co mam napisać.
    > ps
    > auto było na zimówkach

    To jest Mazda czy Volvo Laplander? No nie wiem, jak auto mogło być na
    zimówkach, mając trzy różne letnie opony.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl