  • 11. Data: 2017-06-01 18:55:23
    Temat: Re: Kwarc w Atmega 328 PB
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek <f...@f...com> napisał(a):
    > A coś takiego jest w dokumentacji Atmega328PB.
    > Jest tam coś takiego jak "little power quartz" i "full swing quartz". Z
    > zaznaczeniem iż tryb "full swing" jest niedostępny w Atmega328PB.
    > Też tego nie kumam. I dlatego się zapytuję.

    To może najpierw przeczytaj dokładnie zanim napiszesz na grupie. Jest mowa o
    Low Power Oscillator znajdującym się w mikrokontrolerze, czyli obwodzie
    generatora. O full swing tam nic nie ma bo cały myk polega na tym, że został
    usunięty w tej wersji uC. Pomijając już, że nie ma czegoś takiego jak
    quartz, nie używa się takiego pojęcia w anglojęzycznej literaturze. Po
    polsku mówimy kwarc, ale po angielsku ten element to crystal. I tak jak
    Piotr już napisał, nie ma kwarców low power, są za to o określonej
    rezystancji szeregowej i pojemności.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2017-06-01 18:56:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 17:55, slawek pisze:

    > I w tym sęk. Skoro robią rewolucję i kasują jeden z trybów pracy dla
    > układu który ma być zamiennikiem Atmega328 (uwaga: to ten z Arduino), co
    > wymagać będzie np. rewizji tekstów podręczników, różnych takich DIY
    > itd... to akurat tę zmianę powinni bardzo starannie udokumentować.
    > cenie.
    >
    > HC49LS jest tani, dostępny, i ma ESR na poziomie 50 omów. Ale ma około 1
    > cm długości, może skuszę się na coś mniejszego.
    Wsadz sobie generator w smd i będziesz miał po problemie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2017-06-01 23:10:01
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-06-01 o 18:56, Janusz pisze:
    > sadz sobie generator w smd i będziesz miał po problemie.
    Eh tam, jakim problemie? :)
    Tam problem jest między Atmegą a fotelem :)
    Używałem do tych procków kwarców, które nawinęły mi się pod rękę.
    Jakbym miał szukać jakiegoś specjalnego kwarcu, to na pewno bym używał
    atmegi...

  • 14. Data: 2017-06-01 23:19:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Jun 2017 18:55:23 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > To może najpierw przeczytaj dokładnie zanim

    Zanim się zapytam mam znać odpowiedź?

    A może to raczej ty nie powinieneś odpowiadać gdy nie masz czegoś
    mądrego do powiedzenia?

    Nadal poza ogólnikami nie dowiedziałem się jaki (konkretny model,
    producent) oscylator dołączyć do Atmega328PB.

  • 15. Data: 2017-06-01 23:36:06
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Jun 2017 18:56:06 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Wsadz sobie generator w smd i będziesz miał po problemie.

    Konkretnie jaki?

  • 16. Data: 2017-06-01 23:41:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Jun 2017 23:10:01 +0200, Jawi <g...@p...fm> wrote:
    > Używałem do tych procków kwarców, które nawinęły mi się pod rękę.

    Tzn. do Atmegi328P czy do Atmega328PB?

  • 17. Data: 2017-06-01 23:51:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek <f...@f...com> napisał(a):
    > Zanim się zapytam mam znać odpowiedź?

    Masz znać pytanie.

    > A może to raczej ty nie powinieneś odpowiadać gdy nie masz czegoś mądrego
    > do powiedzenia?

    Dałem Ci sporo przydatnych informacji podczas gdy Tobie nie chciało się
    nawet przeczytać datasheeta.

    > Nadal poza ogólnikami nie dowiedziałem się jaki (konkretny model,
    > producent) oscylator dołączyć do Atmega328PB.

    Dostałeś wystarczająco dużo konkretów ode mnie i innych osób.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2017-06-02 00:03:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Jun 2017 23:51:32 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Dostałeś wystarczająco dużo konkretów ode mnie i innych osób.

    A konkretnie jakich konkretów?

    Bo nadal nikt nie podał jaki konkretnie (producent, model, cena)
    kwarc zastosował do Atmega328PB aby dział z taktowaniem 16 MHz.

  • 19. Data: 2017-06-02 14:42:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-02 o 00:03, slawek pisze:

    > A konkretnie jakich konkretów?
    >
    > Bo nadal nikt nie podał jaki konkretnie (producent, model, cena) kwarc
    > zastosował do Atmega328PB aby dział z taktowaniem 16 MHz.

    Istnieją też inne konkrety niż producent, model, cena.
    Jak potrzebujesz, aby ktoś zrobił za Ciebie projekt to może jakiś
    help-desk Atmela (Microchipa) by pomógł.

    P.G.

  • 20. Data: 2017-06-02 14:50:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Jun 2017 14:42:57 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > help-desk Atmela (Microchipa) by pomógł.

    To też jest dobry pomysł. Jeżeli Atmel odpowiada na takie zapytania.
    Odpowiedział ci kiedyś?