  • 21. Data: 2017-06-02 19:49:48
    Temat: Re: Kwarc w Atmega 328 PB
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-02 o 14:50, slawek pisze:

    > To też jest dobry pomysł. Jeżeli Atmel odpowiada na takie zapytania.
    > Odpowiedział ci kiedyś?

    Nigdy nie potrzebowałem od nich żadnych konkretów w stylu producent, typ
    i cena kwarca. Jedyny biznes jaki miałem do Atmela to zwrócenie uwagi na
    błędy w kartach katalogowych mikrokontrolerów, ale że kupuję od
    przedstawiciela to przesłałem uwagi tą drogą i poprawili.

    Generalnie jak coś z głową napiszesz to firmy odpowiadają. Kiedyś
    napisałem do AD aby połączyli ich technologię stosowaną do przeniesienia
    zasilania w serii ADuM z czymś jak OmiFET i uzyskali tą drogą
    odpowiednik opto-przekaźnika ale z zabezpieczeniem tranzystorów
    wyjściowych od przepięć, przeciążeń i przegrzania ( w opto-przekaźnikach
    nie ma takiego zabezpieczenia bo za mało energii) to się zainteresowali,
    ale że nie mogłem złożyć zamówienia na milion szt to temat upadł :).

    Ze dwa lata temu wytknąłem TI masę błędów obliczeniowych w przykładach w
    9 kartach katalogowych scalaków DCDC (w sumie to tylko dwie serie więc
    to kopie błędów). Gość z którym korespondowałem potwierdził, że moje
    wyliczenia są dobre i skierował karty do poprawki. Się ucieszyłem, ale
    się okazało, że przedwcześnie. Jak pobrałem nowe wersje kart to się
    okazało, że poprawka polegała tylko na tym, że po danych technicznych a
    przed przykładami wstawili akapit, że za dane techniczne odpowiada TI, a
    przykłady to już niby nic nie gwarantują - porażka.

    Ogólnie nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żebym coś do jakiejś firmy
    napisał i się nie odezwali, choć zdarzyło mi się kiedyś mieć duże
    problemy z przebiciem się przez ludzi nie rozumiejących o czym piszę
    broniących dostępu do tych co rozumieją. Chodziło o gniazdko ethernetowe
    z trafami w środku przeznaczone do PoI. Z dzielnika pojemnościowego
    wynikało, że na tych 4 kondensatorach co tam się stosuje w czasie
    impulsu 2kV wydzieli się napięcie wyższe niż one wytrzymują - dali za
    małe pojemności. Też, zaraz było pytanie ile kontenerów tego potrzebuję,
    ale jak wszedłem na ambicję pisząc, że przecież to chodzi o ich
    reputację jako poważnego producenta to stwierdzili, że faktycznie i
    wprowadzą odpowiednie poprawki.
    P.G.