  • 1. Data: 2010-04-27 21:32:17
    Temat: LEDy vs. żarówki - po raz n-ty.
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    Przestudiowałem liczne wątki odnośnie LED-ów i wiem, że generalnie są
    gorsze. Mam jednak problem który LED-y mogłyby załatwić.
    Mam z tyłu lampy USA przerobione w ten sposób że w miejsce wstecznych
    wstawione są żarówki pomarańczowe. Wsteczne jest z kolei zrobione w
    zderzaku jako oddzielna lampa. Niestety daje bardzo słabe światło.
    Znalazłem żarówki LED-owe dwukolorowe, które świecą na pomarańczowo lub
    biało i mają 60 (prawdopodobnie 30+30) LED-ów. Pytanie: taka żarówka
    będzie świecić na biało na tyle w żeby w nocy coś sensownie oświetlać ?
    Czy ktoś już tego używał ? Sztuka kosztuje 100PLN, więc szkoda mi wydać
    200 żeby się potem przekonać że to wiele nie daje.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2010-04-27 21:40:47
    Temat: Re: LEDy vs. żarówki - po raz n-ty.
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Jarek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Wsteczne jest z kolei zrobione w
    > zderzaku jako oddzielna lampa. Niestety daje bardzo słabe światło.

    Jeżeli to prostokątne białe z malucha,
    to zmień na takie samo, ale dzienne - z odbłyśnikiem
    metalowym, "srebrnym", a nie plastikowym białym.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-04-27 21:49:13
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie wazna ilosc a moc.....

    mozesz miec 15 o mocy 200mW i nijak sie maja do jednej 3W :)

  • 4. Data: 2010-04-28 01:54:04
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-27 21:32, Jarek pisze:

    > Przestudiowałem liczne wątki odnośnie LED-ów i wiem, że generalnie są
    > gorsze. Mam jednak problem który LED-y mogłyby załatwić.

    Jak widać słabo przestudiowałeś, studiuj dalej..

    Są ledy i ledy.

  • 5. Data: 2010-04-28 20:46:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Jarek pisze:
    > Witam!
    >
    > Przestudiowałem liczne wątki odnośnie LED-ów i wiem, że generalnie są
    > gorsze.
    od czego? od grabi?

    > Wsteczne jest z kolei zrobione w
    > zderzaku jako oddzielna lampa. Niestety daje bardzo słabe światło.
    to zrób tak zeby dawał jaśniejsze swiatło, albo nawet wiecej światła.
    napisz moze czy w tej lampie cofania jest żarówka 5W czy 21, czy jest
    dużo miejsca na jakąś diodową przeróbkę, czy moze nawet jakiś halogen
    sie zmieści ( czytaj: nie spali obudowy)

    > Znalazłem żarówki LED-owe dwukolorowe, które świecą na pomarańczowo lub
    > biało i mają 60 (prawdopodobnie 30+30) LED-ów. Pytanie: taka żarówka
    > będzie świecić na biało na tyle w żeby w nocy coś sensownie oświetlać ?
    powinna świecić z mocą porównywalną do żarówki 21W. jeśli widać tylko
    żółty "glut", a nie świecące punkty - to masz szanse na połowe z tego.
    jeśli natomiast polutowana jest ze zwykłych diod - bedzie swiecić jak
    2W....

    > Czy ktoś już tego używał ? Sztuka kosztuje 100PLN, więc szkoda mi wydać
    > 200 żeby się potem przekonać że to wiele nie daje.
    Za 100zł to bym radził samodzielnie poskładać....
    ToMasz

    PS kupiłem kiedyś "żarówki diodowe" do oświetlenia tablicy
    rejestracyjnej - tak tylko zeby zbadać czy technika raczkuje czy już
    jest użyteczna. zdechły po 3 miesiach. po rozebraniu okazało sie ze to
    zwykła dziadowska diodka, i 2 rezystorki. Sam wystrugałem zastępcze
    oświetlenie z kawałeczka laminatu i 4 diod smd, bez rezystorów. świeci 2
    razy lepiej, przy mniejszym prądzie. świeci świeci.... i nie przepala
    sie. Taka jest różnica między produktem z ręki chinczyka a elektryka

  • 6. Data: 2010-04-28 21:11:48
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Jarek pisze:
    > napisz moze czy w tej lampie cofania jest żarówka 5W czy 21, czy jest
    > dużo miejsca na jakąś diodową przeróbkę, czy moze nawet jakiś halogen
    > sie zmieści ( czytaj: nie spali obudowy)

    Przeciwmgielne z H3 i po sprawie ;-)

> [...]
    > jest użyteczna. zdechły po 3 miesiach. po rozebraniu okazało sie ze to
    > zwykła dziadowska diodka, i 2 rezystorki.

    Było się przyjrzeć, a zwłaszcza ocenić barwę (żeby, tfu, niebieskie nie
    było)
    i siłę światła przed zakupem ;-)
    W celu lepszego oświetlenia wnętrza (lapka podsufitowa)
    onegdaj zanabyłem w "elektronicznym" żaróweczkę rurkową
    z 6 diodkami wewnątrz.
    Działa już chyba ze dwa lata, oświetla lepiej od zwykłej,
    (a z racji przeznaczenia zapalana jest kilkanaście razy dziennie).

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-04-29 12:39:30
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-04-27 21:49, Michał Gut pisze:
    > nie wazna ilosc a moc.....
    >
    > mozesz miec 15 o mocy 200mW i nijak sie maja do jednej 3W :)

    jeżeli liczą się walory grzewcze to faktycznie 2,9W wypromieniowywane w postaci
    ciepła z
    żarówki dyskwalifikuje LEDy.

  • 8. Data: 2010-05-01 15:29:20
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > dużo miejsca na jakąś diodową przeróbkę, czy moze nawet jakiś halogen
    > sie zmieści ( czytaj: nie spali obudowy)

    Jest rurkowa 5W i przeróbka raczej mało możliwa. Zresztą najchętniej bym
    to wywalił, bo wygląda beznadziejnie i bez przerwy jest zachlapana
    błotem (za nisko jest). Widziałem zamienniki LED takich żarówek o mocy
    2W. To ma szanse lepiej świecić, ale nadal będzie to jedno światło w
    zderzaku.

    http://concord-tuning.pl/prod/single/4744

    > Za 100zł to bym radził samodzielnie poskładać....

    Rozważam taką opcję. Power LED-y bardzo łatwo spalić a kosztują nie
    mało, więc eksperymenty są kosztowne.

    Jarek

  • 9. Data: 2010-05-01 15:45:24
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Jest rurkowa 5W i przeróbka raczej mało możliwa.

    Wsteczne 5W ??
    No to moje gratulacje.
    Nawet ta opisywana przeze mnie 6-diodowa
    będzie za słaba do wstecznego.

    Najmocniejsze rurkowe kiedyś widziałem
    chyba 18W - ale nie wiem, czy Ci nie stopi tej lampki
    (obrysówka ? od rejestracji ?)

    Pzdr

    JKK